Permalänk
Medlem

Fel GPU används

Hallå.

Har sökt på google men finner inget så vänder mig till er.

Använder 2 grafikort och cpu´ns för att driva 4st skärmar. vissa spel använder fel GPU (GPU2) och jag har försökt leta i bios men antingen så är allt rätt där eller så vet jag inte vad jag letar efter. har avinstallerat och raderat gpu2's drivrutiner men dom kommer alltid tillbaka så antar att jag inte kan driva skärmar på det kortet utan det?

Någon som vet vad som ska göras?

GPU1: R9 280x
GPU2: GTX660
CPU: 4770K

Permalänk
Medlem

Spelar jag cs, sc2 eller forza så används gpu2. Spelar jag lol används gpu1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan ändra detta i nvidia's kontrollpanel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enbitost:

Hallå.

Har sökt på google men finner inget så vänder mig till er.

Använder 2 grafikort och cpu´ns för att driva 4st skärmar. vissa spel använder fel GPU (GPU2) och jag har försökt leta i bios men antingen så är allt rätt där eller så vet jag inte vad jag letar efter. har avinstallerat och raderat gpu2's drivrutiner men dom kommer alltid tillbaka så antar att jag inte kan driva skärmar på det kortet utan det?

Någon som vet vad som ska göras?

GPU1: R9 280x
GPU2: GTX660
CPU: 4770K

olika tillverkare på grafikkort.. visste inte att det fungerade..

Permalänk
Medlem
Skrivet av klisk:

Du kan ändra detta i nvidia's kontrollpanel.

vart då? hittar inte :'(

Permalänk
Medlem

@zogez: jorå! funkar prima förutom den delen jag skapade tråden för

Permalänk
Medlem

@klisk: vore jättesnällt om du kunde guida mig. blir heltokig av detta, kollat i både NCP och bios men hittar det inte

Permalänk
Medlem

Har inte tillgång till en dator med den kontrollpanelen just nu men när du går in på 3d-inställningar för program så kan du välja vilken GPU varje enskilt program ska starta på, hittar du inte den funktionen eller vad det inte den du sökte efter?

Permalänk
Medlem

@klisk: hittar dit men har inget alternativ för o byta gpu för program

bild

Permalänk
Medlem

har testat att formatera och det verkar som att det funkar i battlefield 4 men inte i forza horizon 4

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det funkar inte för mig då jag inte har samma alternativ som du kan se på en bild jag länkade i en kommentar till Klisk

Permalänk
Medlem

uppdatering: fick fram nått som visade vilka program som startades med nvidia och det visades spelet jag hade startat och amd's drivrutin?
Det måste väl gå att ändra prioritet eller liknande förutom på det sättet som redan nämnts?