Permalänk

Chassi/Luftflöde Hjälp

Hej!

Har varit väldigt nöjd med stock kylaren till min 2700x nu när jag bara har spelat, har legat på runt 63-68c i BF5 på ultra.
Men nu har jag börjat streama smått och då hoppar CPU upp på en 80-82 grader.
Så jag har bestämt mig för att inhandla en sluten vattenkylare, 360mm eller 240mm.

Då har jag 2 frågor

1.Jag har ett sådant chassi, och ventilation i fram är inte så mycket (Se bild) ser lika ut på båda sidor, klarar det lilla flödet att köra 360mm ifram? eller måste jag sätta 240mm i taket?

2. Någon som har tips på bra kylare? Har läst lite på div sidor samt forums och reviews, men resultatet verkar variera. Prisbild 1000-2000:-

Tack på förhand.

Rubrik
Permalänk
Medlem

Har samma chassi som dig och undrar om du löste vart man kopplar in kabeln så du kan styra fläktarnas hastighet. Tror det stod FAN på kopplingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Roberrt:

Har samma chassi som dig och undrar om du löste vart man kopplar in kabeln så du kan styra fläktarnas hastighet. Tror det stod FAN på kopplingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte löst det, men dötror dem står på 700rpm typ.

Permalänk
Medlem

Jag tror vi behöver skrämma upp fläktarna på chassit litegrann för bättre flöde . Jag ligger på 60-65 vid spel men stör mig på ljudet från processor kylaren som går hårt.. en vätskekyld läste jag va sämre föe dina vrm på moderkortet som gillar ett luftflöde från wraithkylarn.
Fick du med beskrivningar på chadsit ? Jag lyckades koppla in rgb men hittade ingenstans en koppling till kabeln märkt power som jag tror är till för styra chassifläktarna ..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Roberrt: Jag har fått läget under kontroll nu. Satte h150i pro i fram, tog 2 av dem och satte i taket och så den som sitter i bak.

Känner mig ganska nöjd med det flödet som är just nu. Har letat över hela internet efter någon som skrivet något om detta chassi.

Ligger runt dessa temp fortnite epic setting 75hz Vsync

TMPIN0 49c
TMPIN1 27c
TMPIN2 34c

Ram1 36c
Ram2 37c
Kingston ssd 29c
Strix gtx 1080 61c

Idle läget ligger cpu på 28c samt övrigt i burken på ca 30
Hoppas du finner det du söker

idle
Permalänk
Medlem

@Ghostairn: Grymt, tack för tipset så skall jag också göra tar du ut luften fram och in uppifrån ? ?

Permalänk
Skrivet av Roberrt:

@Ghostairn: Grymt, tack för tipset så skall jag också göra tar du ut luften fram och in uppifrån ? ?

Ja det blev bra, tar in luft i fronten med hjälp av h150i pro 3x120. Vilket också är original.
Sen tog jag 2 av dem forna front fläktarna och satte som utblås i taket.
Obs bild är sned

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det blev ju skitbra. Sänkte du tempen så kraftigt lät geymt bra isåfall

Skickades från m.sweclockers.com