Titan RTX till försäljning!

Permalänk
Medlem

Titan RTX till försäljning!

Fick en notifiering om att Titan RTX är släppt till försäljning!

Låt klagosången börja!

(själv har jag redan beställt ett - har andra tillämpningar än spel i portföljen)

Länk till produktsida

Permalänk
Medlem

Well har man anvädning för något så har man, tror dock du kommer vara rätt ensam med att beställa ett av användarna här.

Har svårt att se att speciellt många skulle kunna utnyttja kortet förutom bling-faktor. Är ju dock ett av de fulare Titan korten, så bling-faktorn känns lägre än tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Well har man anvädning för något så har man, tror dock du kommer vara rätt ensam med att beställa ett av användarna här.

Har svårt att se att speciellt många skulle kunna utnyttja kortet förutom bling-faktor. Är ju dock ett av de fulare Titan korten, så bling-faktorn känns lägre än tidigare

Håller med om utseendet. Har mkt hellre något 2080 Ti eftermarknadskort i spelburken. (med avstängd rgb)

Permalänk
Medlem

Tycker det va snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Snälla jultomten..."

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Paketpris med brandsläckare?

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att se kostnaderna på delarna i kortet. Det skulle förvåna mig om tillverkningskostnaden var över 10k. Jag gissar nånstans mellan 5-10k, varav 24gb minne är förmodligen hälften av kostnaden.

Permalänk
Medlem

Fult? Tycker det är superläckert!
Man måste ju sälja en lunga för att ha råd med det, men blingfaktor är det verkligen i mina ögon. Stilrent som tusan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Skulle vara roligt att se kostnaderna på delarna i kortet. Det skulle förvåna mig om tillverkningskostnaden var över 10k. Jag gissar nånstans mellan 5-10k, varav 24gb minne är förmodligen hälften av kostnaden.

Utveckling och annat år såklart gratis som vanligt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Utveckling och annat år såklart gratis som vanligt.

Slår du ut det över en hel grafikkorts serie och förutsätter att faktiska vinster från tidigare serier används för kontinuerlig R&D, ja. Men ok, släng på ett par 100 lappar per kort för utveckling då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Slår du ut det över en hel grafikkorts serie och förutsätter att faktiska vinster från tidigare serier används för kontinuerlig R&D, ja. Men ok, släng på ett par 100 lappar per kort för utveckling då.

Du skojar nu va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Slår du ut det över en hel grafikkorts serie och förutsätter att faktiska vinster från tidigare serier används för kontinuerlig R&D, ja. Men ok, släng på ett par 100 lappar per kort för utveckling då.

Det är nog riktigt bra vinstmarginal på korten för Nvidia om de säljer som smör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför är det nya kortet drygt 5k billigare än V? Lite oklart när man läser tekniska specifikationen varför det skulle vara sämre? Eller är det bara billigare för att de dåliga korten blir 2080Ti medan dåliga Volta korten slängs?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Avstängd

@Gray: Bara ett? Köp tre till och förhandsboka den nya 4 x NVLinken
Personligen vill jag hellre ha ett RTX 8000 än RTX Titan men det dröjer nog 10 år innan vi har råd med den uppgraderingen

Visa signatur

Jag stavar som en kratta och jag vet det, jag lovar att jag gör mitt yttersta för att det ska bli rätt varje gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PTSD:

@Gray: Bara ett? Köp tre till och förhandsboka den nya 4 x NVLinken
Personligen vill jag hellre ha ett RTX 8000 än RTX Titan men det dröjer nog 10 år innan vi har råd med den uppgraderingen

Jo, ska bli spännande att se hur det här kortet presterar. Har kört på Titan Xp i labb-datorn och det är lite väl klent för vissa applikationer. Men har inte riktigt omsättning nog att motivera quadro-korten än

Dock såg jag just JayzTwoCents videojämförelse mellan Titan RTX och 2080Ti (i gaming-tillämpning) och där ser ju price-to-performance ration väldigt obehaglig ut. Ser fram emot att pröva kortet själv och göra mer relevanta tillämpningsjämförelser för vad jag tror kortet är riktat mot.

Fick just bekräftelse att kortet är skickat så det dröjer inte länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Du skojar nu va?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag höftade men nej, varför skulle jag skoja? Vi vet inte hur mycket det är per kort men som att jämföra med beräknade dom tex R&D kostnaden på en iPhone är runt $20 - och Apple spenderar 10x mer på R&D än Nvidia har jag för mig (men så säljer dom också mer). Det är inte orimligt att R&D skulle vara kanske 5% av totala produktionskostnaden. Så om man höftar på 7500kr (precis mellan min 5-10k estimate) får man 400 spänn. Några hundralappar. Titan RTX i sig själv är ju samma som resten av RTX serien, inget unikt där som lägger på extra utvecklingskostnad - jämfört med ett RTX2070 har dom bara större chip, mer minne och mer komponenter, många av dom som redan används av 2080/2080Ti (NVlink tex och jag tvivlar på att power designen på ett referenskort skiljer sig särskilt mycket från 2080Ti, förutom för minnesdelen). Samma fläkt uppenbarligen, lite annan färg. Allt det är ren produktionskostnad som inte är mycket mer än ett 2080Ti...

Permalänk
Avstängd

@murklor: Glöm dock inte att enligt läderpajjen så kostade Volta 3 miljarder dollar i bara R&D. Så helt billigt är det inte

(Vilket är nästan dubbelt så mycket som AMD omsätter som företag. Jämför man med Apple så är det 1.72 miljarder för Nvidia mot 3.7 miljarder för Apple Q1-Q3)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

@murklor: Glöm dock inte att enligt läderpajjen så kostade Volta 3 miljarder dollar i bara R&D. Så helt billigt är det inte

(Vilket är nästan dubbelt så mycket som AMD omsätter som företag. Jämför man med Apple så är det 1.72 miljarder för Nvidia mot 3.7 miljarder för Apple Q1-Q3)

Jojo, men då har de väl räknat in varenda spänn de lagt på ai/maskininlärning(och raytracing) de senaste 15 åren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Gray:

Fick en notifiering om att Titan RTX är släppt till försäljning!

Låt klagosången börja!

(själv har jag redan beställt ett - har andra tillämpningar än spel i portföljen)

Länk till produktsida

Jag tycker det ser schyst ut, men EK vattenblock för 2080ti ska även passa rtx titan!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Jag tycker det ser schyst ut, men EK vattenblock för 2080ti ska även passa rtx titan!

Hade varit underbart att köra en liiiiten custom loop, ska bara lyckas motivera kostnaden inom ramen för företagsidén

Permalänk
Medlem

Samtliga reviews hittills är rätt negativa (ref: gamersnexus och jayztwocents) Hoppas andra scenarion än Gaming visar sig normerande (och motiverande) för existensen av kortet. Kommer skicka tillbaka snabbare än kvickt om det inte heller levererar nämnvärt mer kräm i andra applikationer. Det är ändå en stadig summa pengar de begär och om det bara innebär dubbla pengarna för mer vram så blir jag lite klädsamt skeptisk. Men som sagt, verkliga tillämpningar får avgöra.