PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Nä har inte gjort det. Har inte kollat något noggrannare på EmptyStandbyList, men det gäller minnesanvändningen om jag förstått det rätt. Har inte sett någon överdriven minnesanvändning varken på GPU eller systemet i övrigt. Har inte haft problemet innan senaste patchen.

Det här kan vara en del av problemet. Hur fungerar buggen? Jag brukar köra fullscreen och den står fortfarande i menyn som fullscreen, men alt-tabbar man så beter den sig som windowed fullscreen. Ska testa att skifta över en gång och se om det hjälper.

Buggen gör att det inte körs fullscreen från start trots att det är vad som står i inställningarna. För mig som inte kör i native upplösning (mitt GTX 970 pallar inte 3440x1440 ens på low) är det tydligt eftersom jag ser skrivbordet bredvid och under "fullscreen"-fönstret. Ändrar jag till windowed och tillbaks till fullscreen funkar det som det ska

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

PUPG verkar varje fall äntligen blivit stabilt för mig, länge sedan jag hade någon krasch eller frysning nu. Vad det beror på vet i sjutton... ny pupg version, empty standby list lösningen, bios för mitt Asus Prime X370 bord, nu kör jag ingen oc på gpu däremot med full power limit och full temp limit, min 1600X klockad till 3.95GHz. Är PUPG känt för att vara känsligt för gpu oc eller bara jag som är dålig på det?

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av makatech:

PUPG verkar varje fall äntligen blivit stabilt för mig, länge sedan jag hade någon krasch eller frysning nu. Vad det beror på vet i sjutton... ny pupg version, nytt bios för mitt Asus Prime X370 bord, nu kör jag ingen oc på gpu däremot med full power limit och full temp limit, min 1600X klockad till 3.95GHz. Är PUPG känt för att vara känsligt för gpu oc eller bara jag som är dålig på det?

Oftare minnena som strular när man crashar i PUBG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Oftare minnena som strular när man crashar i PUBG.

GPU eller datorns RAM menar du?

Kan mycket väl vara så att mina RAM kör stabilare nu sedan den nya bios versionen för moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Buggen gör att det inte körs fullscreen från start trots att det är vad som står i inställningarna. För mig som inte kör i native upplösning (mitt GTX 970 pallar inte 3440x1440 ens på low) är det tydligt eftersom jag ser skrivbordet bredvid och under "fullscreen"-fönstret. Ändrar jag till windowed och tillbaks till fullscreen funkar det som det ska

kör du alt enter så blir det fullskärm direkt. Mycket snabbare

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

kör du alt enter så blir det fullskärm direkt. Mycket snabbare

Jo det är ju det jag gör, men ville bara förtydliga hur buggen visar sig

Visa signatur

Permalänk

Ni som spelar detta, rekommenderar ni det till någon som aldrig spelar denna sortens spel? Testa Ring of Alysium lite och det är lite småroligt och PUBG är väl ungefär på samma nivå?

Visa signatur

7800X3D-32gb-7800XT
Hexacore Anne Pro 2 Iso - Philips Fidelio X2HR
BAHNHOF <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Ni som spelar detta, rekommenderar ni det till någon som aldrig spelar denna sortens spel? Testa Ring of Alysium lite och det är lite småroligt och PUBG är väl ungefär på samma nivå?

Kan man bara sikta och skjuta någorlunda (har spelat valfritt fps-spel tidigare) så är det absolut lätt att komma in i. Man behöver ju inte vara die hard och sikta på att nå högst upp i rankingen för att ha kul nån gång ibland :). Jag skulle absolut rekommendera att prova om du tycker spelprincipen verkar skoj

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bland uppdragen nu, finns ett där man ska ta bort ett skin från ett vapen, fått fram enligt nån tråd att det är SHIFT+ALT+LMB på vapnet för att göra det, men jag får bara upp att skinnet inte är tillgängligt eller nån liknande kommentar, den tar aldrig bort det, ska de vara den kombon?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pekkasteele:

Bland uppdragen nu, finns ett där man ska ta bort ett skin från ett vapen, fått fram enligt nån tråd att det är SHIFT+ALT+LMB på vapnet för att göra det, men jag får bara upp att skinnet inte är tillgängligt eller nån liknande kommentar, den tar aldrig bort det, ska de vara den kombon?

Borde vara det.

Alt + LMB är för att applya ditt eget skin på vapnet.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

För er som vill bli lite extra taggade inför games, https://www.youtube.com/watch?v=gxy5GTfY4f0

Visa signatur

5700X3D, 7900XT @ 1440p

Permalänk
Medlem

Väldigt långa söktider på senaste. Tog just 7 minuter solo på Miramar. Samma för er andra?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Väldigt långa söktider på senaste. Tog just 7 minuter solo på Miramar. Samma för er andra?

Ja det kan ta väldigt lång tid om du söker på bara 1 bana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Kan nog ha med att det är jultider. Folk ska väl leka med julklappar, andra återhämta sig efter julsnapsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Ja det kan ta väldigt lång tid om du söker på bara 1 bana.

Ja det blir väl så med flera olika köer.

Skrivet av REWplayFF:

Kan nog ha med att det är jultider. Folk ska väl leka med julklappar, andra återhämta sig efter julsnapsen.

Nja fast detta har pågått ett tag nu. Men det är väl antagligen ett resultat av att man har fler valmöjligheter nu. Sen gör väl inte juletiden det bättre heller

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Så kan det nog vara! Många som tar paus från spelandet så här i juletider (tyvärr)....

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Kan ha att göra med Dailys och weeklys, tex nu när det är massa med Mylta, ta meds där och får 3 kills mm, dom flesta Solos vill väl göra dem kanske och väljer då Erengel.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Fick inte en enda runda Miramar igår under fyra timmar. Surt. Fick en hackare bannad dock så dagen var inte helt förlorad

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Det börjar gå bättre och bättre i solo för mig nu. Fick 10 kills och en middag på Vikendi igår. Det är inga spännande kills men jag tog tillfället i akt att försöka mig på en första film. Får se om energin finns att lära mig mer om den biten också om jag får lite snyggare frallor framöver. Youtube och jag är dock inte riktigt överens gällande videokvalitet.

Visa signatur

Permalänk

Fin film ju 😊 bra jobbat!

Permalänk
Medlem

@macmann1: Om det är första rullen du klippt ihop ska du inte skämmas alls tycker jag. Att du fick den vita ghillie:n hjälpte mig som tittare iaf. Såna där klipp är alltid lite småkul att kika på.
Bra att du inte gjorde klippet alltför långt. Ska en sån video pågå i flera minuter måste det vara väldigt väldigt bra klippt för att jag ska orka se hela skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Fin film ju 😊 bra jobbat!

Tack

Skrivet av REWplayFF:

@macmann1: Om det är första rullen du klippt ihop ska du inte skämmas alls tycker jag. Att du fick den vita ghillie:n hjälpte mig som tittare iaf. Såna där klipp är alltid lite småkul att kika på.
Bra att du inte gjorde klippet alltför långt. Ska en sån video pågå i flera minuter måste det vara väldigt väldigt bra klippt för att jag ska orka se hela skiten.

Nej precis, det behöver vara betydligt roligare och fler kills samt mer tid på att ta ut mellanscener som blir snygga. Det här var mest ett test för att se om det gick öht och hur kameran beter sig m.m. samt att jag har velat göra någon typ av video till den låten sedan jag såg den i en fragfilm i CS 1.6

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ca 75 speltimmar nu (solo), har verkligen börjat uppskatta spelet mer nu när man kommit in i det lite.

Jag brottas dock med två problem:

1. Det är frestande som f-n att skjuta folk man egentligen inte behöver bry sig om.

2. Har jag hittat schysst utrustning t.ex. fullutrustad Vector och DMR så tenderar jag att börja spela väldigt passivt, sitter och trycker i små hus så länge jag är i safe zone och inget händer. Detta p.g.a. rädslan att bli skjuten och bli av med alla fina saker man hittat.

Vad är rätt och vad är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

Ca 75 speltimmar nu (solo), har verkligen börjat uppskatta spelet mer nu när man kommit in i det lite.

Jag brottas dock med två problem:

1. Det är frestande som f-n att skjuta folk man egentligen inte behöver bry sig om.

2. Har jag hittat schysst utrustning t.ex. fullutrustad Vector och DMR så tenderar jag att börja spela väldigt passivt, sitter och trycker i små hus så länge jag är i safe zone och inget händer. Detta p.g.a. rädslan att bli skjuten och bli av med alla fina saker man hittat.

Vad är rätt och vad är fel?

Finns väl inget rätt och fel egentligen, gör det som känns bäst. Jag kan bli passiv också vissa rundor, men jag har märkt att jag utvecklas mer när jag tar fighten, och det är roligare med action. Tycker det blir så tråkiga rundor om man först spenderar evigheter på att loota och sedan sitter och trycker för att man inte vill förlora vapnet. Då plockar jag hellre upp lite mindre och pushar in mot mitten av cirkeln direkt. Upplever att om man inte har någon strid förrän framåt slutet så är man inte beredd på det och spelar mindre avslappnad. Men det är ju högst personligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Finns väl inget rätt och fel egentligen, gör det som känns bäst. Jag kan bli passiv också vissa rundor, men jag har märkt att jag utvecklas mer när jag tar fighten, och det är roligare med action. Tycker det blir så tråkiga rundor om man först spenderar evigheter på att loota och sedan sitter och trycker för att man inte vill förlora vapnet. Då plockar jag hellre upp lite mindre och pushar in mot mitten av cirkeln direkt. Upplever att om man inte har någon strid förrän framåt slutet så är man inte beredd på det och spelar mindre avslappnad. Men det är ju högst personligt

Gjorde precis detta, d.v.s nöja sig med lite mindre och pusha mot mitten. Jag plockade sex-sju spelare totalt och fick en kycklingmiddag Skitbra tips, tack!

Grym video btw.

Permalänk
Medlem

@exhale315: Härligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hahaha, körde ett litet "prank" idag med polare, vi körde 4 st i squad på Miramar, jag blev dödad rätt fort, va typ 70player kvar, och dom va i den giftiga dimman, och tog en jeep och va tvugna att köra en bra bit, så jag blev uttråkad, och speccade polaren som satt i passagerarsätet, så jag sa till honom, "du, kolla på handsfacket" Så gjorde han det, "Om du trycker F, så kan du öppna det"sa jag...
Tjofs, så hamnade han ju på marken när dom körde i högsta farten! Han blev helt tyst, för han kom på hur "dum" han va, och vi andra 3 garvade som faen i teamspeaken! hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

hahaha, körde ett litet "prank" idag med polare, vi körde 4 st i squad på Miramar, jag blev dödad rätt fort, va typ 70player kvar, och dom va i den giftiga dimman, och tog en jeep och va tvugna att köra en bra bit, så jag blev uttråkad, och speccade polaren som satt i passagerarsätet, så jag sa till honom, "du, kolla på handsfacket" Så gjorde han det, "Om du trycker F, så kan du öppna det"sa jag...
Tjofs, så hamnade han ju på marken när dom körde i högsta farten! Han blev helt tyst, för han kom på hur "dum" han va, och vi andra 3 garvade som faen i teamspeaken! hahaha

Aj, den var .... evil! But I like it!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Swennis: haha! Med såna vänner behöver man inga fiender 😉

Permalänk

Har ni också fps drop på vikendi??