Min dator funkar inte skärmen säger No video input

Permalänk

Min dator funkar inte skärmen säger No video input

Hej min dators specs är
Msi B450 gaming plus
HyperX DDR 4 2x4GB 3200mhz
Fractal design 550W
Amd 2600 k
GeForce 770 gtx
Det är en röd lampa som lysser och allting annat fungerar jag har checkat alla kablar och checkat själva grafik kortet och mina ram. Jag har testat att ha ett ram minne inuti datorn men det funkar inte heller jag vill gärna att min dator funkar jag hade sparat ihop 7543kr för att bygga den datorn.
Finns det någon lösning till mitt problem?

Permalänk
Medlem

Hej!

En grej du skulle kunna testa (om det finns anslutningsmöjlighet dvs.) är att koppla bort alla kablar och strömmen till grafikkortet och ta ut det från datorn. Sedan kopplar du skärmen direkt på moderkortet istället. Genom att göra detta så använder du din processors grafikdel istället för ditt grafikkort och då kan man se om det har hänt något med ditt grafikkort.

Hoppas det funkar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jioker:

Hej!

En grej du skulle kunna testa (om det finns anslutningsmöjlighet dvs.) är att koppla bort alla kablar och strömmen till grafikkortet och ta ut det från datorn. Sedan kopplar du skärmen direkt på moderkortet istället. Genom att göra detta så använder du din processors grafikdel istället för ditt grafikkort och då kan man se om det har hänt något med ditt grafikkort.

Hoppas det funkar!

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 2600 har inte integrerad grafik.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Vad är själva problemet? Edit: Ser svaret i rubriken nu.

Startar den inte eller är det bara att det lyser en röd lampa?
Kolla manualen till ditt moderkort vad den röda lampan indikerar så lär du vara en bit på vägen, står säkert nått bredvid den lampan också med mycket liten text.

Permalänk
Medlem

Har du kopplat kabeln från skärmen till grafikkortet (och inte till moderkortet)?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av Panzerfister:

Vad är själva problemet? Edit: Ser svaret i rubriken nu.

Startar den inte eller är det bara att det lyser en röd lampa?
Kolla manualen till ditt moderkort vad den röda lampan indikerar så lär du vara en bit på vägen, står säkert nått bredvid den lampan också med mycket liten text.

Den startar men den postar inte och det finns fyra lampor och fyra ord bredvid varje lampa och den lampan som lyser står det bredvid cpu. Edit: Det står i User guide manualen att det cpu misslyckas eller att den inte upptäcks. Jag gick till inet och kollade där och dom sa cpu fungerade