Något nytt info om NEC ND-1300?

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att dom funkar haha du köpte väl inte skivor bara till dig för £236??

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Medlem

Nej jag delade med en polare:)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esko
Pizzaman --->

Mina Discrite 2x White Swirl funkar som dom ska är inne på mitt andra 25 pack

Har inte köpt några 4x än men ska se om jag hinner fixa ett pack denna veckan.

Ett 25 pack med 4x skulle kosta 500 :- något tror jag han sa

Hoppas att vi får ihop en lista med skivor som funkar till denna brännare

Ha det

/Esko

Okej Esko, litar på dig nu! Har precis beställt 4x25pack White Swirl på www.net2world.se.

Har du något och tillägga så skriv snabbt som f-n så ja hinner avbeställa.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Ok, har fått min NEC ND-1300 nu, (jag har inte läst hela tråden så klaga inte på mig om detta redan sagts) och jag var så ivrig så jag var verkligen tvungen att gå ner till teknikmagasinet och köpa skivor.

Men iaf, jag köpte 2st Sony DMR-47A skivor, kommer hem stoppar in i brännaren och får fram detta i DVD Decrypter:

Device Information: Current Profile: DVD-R Disc Information: Status: Empty Erasable: No Free Sectors: 2_298_496 Free Space: 4_707_319_808 bytes Free Time: 510:48:46 (MM:SS:FF) Maximum Write Rate: 2_704 KB/s (2x) Pre-recorded Information: Manufacturer ID: SONY Physical Format Information: Book Type: DVD-R Part Version: 5 Disc Size: 120mm Maximum Read Rate: Not Specified Number of Layers: 1 Track Path: Parallel Track Path (PTP) Linear Density: 0.267 um/bit Track Density: 0.74 um/track

Ska lämna tillbaka ena skivor för att blir så himla sur, får ta å beställa hem 25pack Bulqpack från mobiltechmedia istället.. Teknikmagasinet sa att det var 4x så.. och sen när man ser att dom kostar 59kr/st då tror man mer på att dom kostar 4x, men men... akta er alla ni som handlar skivor på teknik

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed
Ok, har fått min NEC ND-1300 nu, (jag har inte läst hela tråden så klaga inte på mig om detta redan sagts) och jag var så ivrig så jag var verkligen tvungen att gå ner till teknikmagasinet och köpa skivor.

Men iaf, jag köpte 2st Sony DMR-47A skivor, kommer hem stoppar in i brännaren och får fram detta i DVD Decrypter:

Device Information: Current Profile: DVD-R Disc Information: Status: Empty Erasable: No Free Sectors: 2_298_496 Free Space: 4_707_319_808 bytes Free Time: 510:48:46 (MM:SS:FF) Maximum Write Rate: 2_704 KB/s (2x) Pre-recorded Information: Manufacturer ID: SONY Physical Format Information: Book Type: DVD-R Part Version: 5 Disc Size: 120mm Maximum Read Rate: Not Specified Number of Layers: 1 Track Path: Parallel Track Path (PTP) Linear Density: 0.267 um/bit Track Density: 0.74 um/track

Ska lämna tillbaka ena skivor för att blir så himla sur, får ta å beställa hem 25pack Bulqpack från mobiltechmedia istället.. Teknikmagasinet sa att det var 4x så.. och sen när man ser att dom kostar 59kr/st då tror man mer på att dom kostar 4x, men men... akta er alla ni som handlar skivor på teknik

Bulkpaq funkar inte, läs igenom hela tråden så får du en hel del nyttig information. Iaf, alla princoskivor är skräp och fungerar inte i ND-1300. Hackad firmware är dock på väg om man nu vill köra dessa skitskivor.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Ska skutta ner imorrn och köpa en nd1300.
Läst igenom tråden och princo verkar juh suga. Det känns som att princo tillverkar alla dvd-r skivor, lr? ..finns det någon dvd-r skiva som inte princo tillverkar, och isf vart köper man dem, gärna i gbg området och ingen halvseriös internet butik från utlandet med 300kr i frakt!!

svara!, ska köpa den imorrn, vill gärna ha skivor oxå!

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
Läst igenom tråden och princo verkar juh suga. Det känns som att princo tillverkar alla dvd-r skivor, lr? ..finns det någon dvd-r skiva som inte princo tillverkar, och isf vart köper man dem, gärna i gbg området och ingen halvseriös internet butik från utlandet med 300kr i frakt!!

Verbatim, Maxell, TDK, Sony mfl. är väldigt bra skivor, men ack så dyra
Köp DVD+R skivor istället, då kan du va säker på o slippa princo.

PS. Är skivorna VÄLDIGT billiga så bör du vara misstänksam.

Medialista finns på www.dvdrhelp.com. Där kan du kolla vem som tillverkar de "brandade" skivorna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Möjligt att princo suger på Nec's brännare, men jag har bränt många princo på min Sony och har inte haft några problem alls (förutom med den första generationen av de lila bulkpaq).

Kollade förresten genom listan på www.dvdrhelp.com och såg då att jag nästan uteslutande har kört på princo media.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

xphaze --->

Som jag sa innan så har jag brännt mer än 30 skivor av det märket som du nu köper.

Hoppas det funkar annars får jag köpa dom av dig

//Esko

Visa signatur

Quad 2.4@3.5

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esko
xphaze --->

Som jag sa innan så har jag brännt mer än 30 skivor av det märket som du nu köper.

Hoppas det funkar annars får jag köpa dom av dig

//Esko

Har du kollat vad det är för tillverkare som gör dom? Det är inte princo hoppas jag. Har precis beställt 100st och nu blir jag lite osäker på om det är samma som du snackar om,eftersom det inte står något om 2x på www.net2world.se

Svara snabbt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ehm... ska köpa en dvd-brännare
borde jag investera i en som bränner + eller en som bränner - ?
har hört att ND1300 inte var så bra

närmast ligger att köpa en Pioneer DVR-105, har hört bara bra saker om den

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som att NEC inte vill att man ska kunna bränna Princos och att det är därför som de inte fungerar.

Permalänk
Medlem

ok, men är det bara Princo som folk har problem med?

har inte hört någon som haft problem med dem i en Pioneer förutom de gamla Bulk-versionerna

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Citat:

Har precis köpt den på micorstore i hisingen, (microstore.se) köpte inga skivor alls. m annars är den monterad å klar.. kompisen köpte en platinum dvd+rw.. så den ska jag testa sedan.

Men jag vill fortfarande ha tips på bra dvd-r skivor, som inte tillverkas av princo. (I min film samling ska inget vara budget muhahaha...) Så ös på med tips och köpsiter (sverige).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Har precis köpt den på micorstore i hisingen, (microstore.se) köpte inga skivor alls. m annars är den nuklökonterat å klart.. kompisen köpte en platinum dvd+rw.. så den ska jag testa sedan.

Men jag vill fortfarande ha tips på bra dvd-r skivor, som inte tillverkas av princo. (I min film samling ska inget vara budget muhahaha...) Så ös på med tips och köpsiter (sverige).

har du spanat in http://www.mobiltech-media.com/ ?? Dom har massvis med skivor, men ja skulle precis beställa 50pack princo, men kom på att jag skulle lösa den här tråden först, och som tur är beställde jag inte princo till min nec brännare..... vad ska man nu beställa??:confused:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har testat "Creation" från mobiltech-media och de funkar inte i NECen.. får inte upp nån manufacturer information alls på dem... och den vill inte bränna

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Medlem
Citat:

SYND Inet är stängt imorgon

www.inetdata.se då de har 3t skivor som jag mig veterligen inte är Princo. Har brännt 10st 3t 2x skivor, inte testat 4x än.

Annars så har www.computercity.se
Memorex DVD-R 4x för 29:- ej testat dessa dock.
http://www.computercity.se/Product/Product.aspx?Identifier=SE...

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Jag har hört rätt dåliga saker om NEC dvd brännaren.. själv ska jag köpa senare en LG DVD brännare.. bränner dock bara i 2x.. men det duger .. http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=LGEDVDR2XB

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jag har hört rätt dåliga saker om NEC dvd brännaren.. själv ska jag köpa senare en LG DVD brännare.. bränner dock bara i 2x.. men det duger .. http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=LGEDVDR2XB

Samma pris som Nec-en fast klarar inte +R/RW och bränner max i 2x... antar att du vill kunna bränna princo dvds?

Permalänk
Medlem

www.mobiltech-media.com har Vivastar-skivor för 15.90.. någon som testat dem med NECen??

http://www.mobiltech-media.com/main.asp?Page=ShowItem&SecID=2...

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vart man kan köpa skivor från Ritek? dom skall visst vara bland dom bästa som är någolunda billiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
SYND Inet är stängt imorgon

www.inetdata.se då de har 3t skivor som jag mig veterligen inte är Princo. Har brännt 10st 3t 2x skivor, inte testat 4x än.

Annars så har www.computercity.se
Memorex DVD-R 4x för 29:- ej testat dessa dock.
http://www.computercity.se/Product/Product.aspx?Identifier=SE...

Åtminstone en del av 3t's DVD-R-media är tillverkade av Princo nu (tidigare var de Ritek). http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia.php?selectmedia=257 Att döma av kommentarerna där fungerar de inte speciellt bra med ND-1300A. Har du verifierat alla bränningar du gjort så de inte har några fel?

Tillverkare kan du för övrigt kontrollera med DVDInfo.

Det står inget om att Memorex-mediat du länkar till är 4x så det är troligen bara 1x-2x.

Om jag förstått det rätt så stödjer inte NEC-brännaren 1x hastighet på DVD-R vilket innebär att man måste använda DVD-R-media som är tillräckligt bra för att klara 2x hastighet. Där platsar inte speciellt många 1x DVD-R-budgetmedia.

Angående butiker i GBG så har Itpower Verbatim DVD±R-media för 26 kr/st samt Datawrite DVD+R för 18-25 kr/st. Clas Ohlson har 3t-skivorna också från 26.9 kr/st för DVD±R och från 35 kr/st för DVD±RW (rätt dyrt för DVD-R/RW om de är 1x Princo, mer prisvärt är i så fall för DVD+R/RW som är 2.4x Ricoh).

Permalänk
Medlem

Det är ju helt sjukt egentligen, hittade Ritek G04 för ~720 kr för ett 50pack i USA, samma sak kostar 1400 i sverige. Känns som om nån har fel prissättning

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeeL
www.mobiltech-media.com har Vivastar-skivor för 15.90.. någon som testat dem med NECen??

http://www.mobiltech-media.com/main.asp?Page=ShowItem&SecID=2...

Jag funderar på att beställa dom, för att enligt http://www.kastner-online.de/nd1300a.html Så ska dom funka med NEC brännaren, jag funderar på att köpa typ 3 pack eller nått, men vill också ha bekräftelse på att dom funkar med NECen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker inte ni att detta är lite offtopic nu, kanske göra en tråd som är om DVD media istället?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Regionsfria Firmwares till ND-1300 och ND-1100:

http://etna.rpc1.org/nec/index.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ska köpa en DVD-brännare nu i veckan
vilken borde jag köpa med tanke på kompabilitet osv?
måste ha en innan DH så det är lite bråttom
och vilka skivor borde jag köpa, helst billiga?

tackar väldigt mycket för ett bra och kort svar

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaeFon
ska köpa en DVD-brännare nu i veckan
vilken borde jag köpa med tanke på kompabilitet osv?
måste ha en innan DH så det är lite bråttom
och vilka skivor borde jag köpa, helst billiga?

tackar väldigt mycket för ett bra och kort svar

kör med dvd+r-skivor så skall det vara noll problem med kompatibiliteten. jag har beställt en nd1300 och köpte 20 st dvd+r på classe, de skall tydligen gå att bränna i 2x utan problem. kostade 27kr/st.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed
Jag funderar på att beställa dom, för att enligt http://www.kastner-online.de/nd1300a.html Så ska dom funka med NEC brännaren, jag funderar på att köpa typ 3 pack eller nått, men vill också ha bekräftelse på att dom funkar med NECen...

känner precis likadant.. behöver media nu... så får jag inte svar snart blir det 50-pack maxell DVD-R från dustin eller 25-pack verbatim DVD+R även det från dustin.. sjukt dyrt iofs.. men just därför känns det som att 50-pack är fel väg.. +R är ju dessutom 2.4X i stället

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inter
Tycker inte ni att detta är lite offtopic nu, kanske göra en tråd som är om DVD media istället?

fast just detta handlar om media till NECen som tråden ändå handlar om..

Visa signatur