Något nytt info om NEC ND-1300?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Något nytt info om NEC ND-1300?

Har precis beställt en NEC ND-1300 från komplett.se, men varken dom eller nec själva vet något bestämt datum när den kommer att levereras. Inte heller har jag stött på nån recension av denna på nätet...

Någon som har nått nytt info om denna billiga DVD-/+RW drive?

Just nu är det preliminära leveransdatumet den 30'e april....

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Hoppas att det håller, för jag tänker nog beställa en sådan i Maj+ny CD-brännare och IDE-kort.

Permalänk

Jag är me ute efter en s¨dan.. börjar bli otålig..vill ha känslan är på topp

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]

Permalänk
Avstängd

Re: Något nytt info om NEC ND-1300?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Har precis beställt en NEC ND-1300 från komplett.se, men varken dom eller nec själva vet något bestämt datum när den kommer att levereras. Inte heller har jag stött på nån recension av denna på nätet...

Någon som har nått nytt info om denna billiga DVD-/+RW drive?

Just nu är det preliminära leveransdatumet den 30'e april....

svar från Nec:

Hej,

Vår första leverans är på väg och kommer anlända till dem första kunderna inom ett par dagar.

Mvh
Fredrik Nec

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Något nytt info om NEC ND-1300?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub(1)
svar från Nec:

Hej,

Vår första leverans är på väg och kommer anlända till dem första kunderna inom ett par dagar.

Mvh
Fredrik Nec

JIPPI ÄNTLIGEN

Permalänk

Bästa nyheten på länge.
Nu gäller det bara att hitta skivor till hyffsat pris med

edit
Fick mail jag med från NEC.

Nu har vi äntligen fått veta att vi kommer att få vår första leverans av
ND-1300
i slutet av april! Det kan dock dröja till slutet av maj/början av juni
innan leveranssäkerheten kan räknas som hög.

Hoppas att detta svar gav lite klarhet i frågan...

Med vänliga hälsningar,

Linda Andersson, NEC Scandinavia AB

Permalänk
Medlem

Jo, nu jävlar

Edit: Man kanske borde ordna nån slags releasefest nu efter över ett halvårs väntan

Permalänk
Geeks
SweClockers

Känns ju inte så kul o köpa grisen i säcken nu när det inte finns en enda(!?) recension av denna på nätet. Med tanke på hur mkt problem det är med DRU500 och A05 så kan man ju bara undra.

Men men, får väl offra mig och va först för en gångs skull.
Skriver en liten recension när ja får driven.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

xphase vilka problem är det du refererar till i fallet dru500?
Orsaken till att jag undrar är att jag har en dru500a själv (köpt i nov02) och har faktiskt klarat mig från problem hittills.
Har bränt på ett flertal olika budget -R medier och att par olika budget +R medier och har inte råkat ut för speciellt många "felbränningar".
De som jag har råkat ut för har istället orsakats av bla den mänskliga faktorn (sbs = jag:), felaktiga images och problem med nvidias nforce2 drivrutiner.

Skulle också vara intressant att veta vilka fel som är vanliga så man har chans att klara sig undan dem.

Edit: Till Pioneer A05 skall det nu i dagarna ha kommit ett nytt firmware som tydligen fixar till många av problemen gällande billigt media.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
xphase vilka problem är det du refererar till i fallet dru500?
Orsaken till att jag undrar är att jag har en dru500a själv (köpt i nov02) och har faktiskt klarat mig från problem hittills.
Har bränt på ett flertal olika budget -R medier och att par olika budget +R medier och har inte råkat ut för speciellt många "felbränningar".
De som jag har råkat ut för har istället orsakats av bla den mänskliga faktorn (sbs = jag:), felaktiga images och problem med nvidias nforce2 drivrutiner.

Skulle också vara intressant att veta vilka fel som är vanliga så man har chans att klara sig undan dem.

Edit: Till Pioneer A05 skall det nu i dagarna ha kommit ett nytt firmware som tydligen fixar till många av problemen gällande billigt media.

Får hänvisa till forumen på www.dvdrhelp.com.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Komplett har precis ändrat förväntat leveransdatum till 30 maj

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

nevada: Kan lika gärna bero på att den första leveransen redan är uppbokad som att det kommer att dröja tills dess med första leveransen. Det säger ingenting om läget för de som redan beställt.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Komplett har precis ändrat förväntat leveransdatum till 30 maj

JME står fast vid 30 April *hoppas*

Permalänk
Medlem

man kanske ska ta o beställa sig en brännare... hmmm e grymt sugen på denna NECbrännare

Permalänk
Medlem

Gah *hoppas hoppas*

Detta var mitt senaste svar från NEC:

"Vi kommer påbörja våra leveranser i slutet av denna månad till våra
distributörer. Ett ungefärligt slutkundspris är svårt att säga då det kan
variera stort men Komplett.se säljer denna för ca 2400:-"

Skickade givetvis frågan på nytt direkt, men har inte fått svar än. Brukar ta några dar.

Permalänk
Medlem

En kompis ringde komplett idag han sa:
"ja ringde å hörde med komplett.se , de skulle förmodligen få in den inom c:a 1 vecka"

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Jme har ändra till den 15 maj nu =(

Hur länge har ni väntat på era?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
En kompis ringde komplett idag han sa:
"ja ringde å hörde med komplett.se , de skulle förmodligen få in den inom c:a 1 vecka"

Ja fick mail av komplett idag:

Vi inväntar information från NEC angående ND-1300.
Prel. leveranstid är enbart en uppskattning från vår sida!

SUCK

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Necs leveransproblem börjar få nästan komiska proportioner nu, jag menar hur svårt skall det egentligen behöva vara att leverera i princip samma produkt som Sony levererade i november förra året?:)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Nån som läser tyska datortidningar?
1300A hadde fått dåligt betyg pgr felbränningar osv säger en i denna länken:
http://www.dvdrhelp.com/dvdwriters.php?DVDnameid=52&Search=Se...

efter lite sökning så verkar det vara denna tidning men de verkar inte ha den online.
NEC ND-1300A
http://www.heise.de
c't 8/03, Seite 67
nummer 8 2003 sidan 67 ? (min hittapå tyska )

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en del artiklar online från C'T som är en grymt bra tidning trots att jag inte kan ett ord tyska (tack Babelfish ). Det dröjer dock ett tag innan artiklar från nya nummer går att köpa online och det nyaste numret just nu är nr 6: http://www.heise.de/kiosk/archiv/ct/
Tidigare har de testat brännkvaliteten i samarbete med svenska Audiodev på flera DVD-media. Jag antar att det är det som de har gjort med ND-1300 också och att resultaten inte varit så bra då.
Att få till bra brännkvalitet på båda formaten kan säkert dröja några firmware-uppgraderingar. Sony DRU-500A har lidit av samma problem och när de testade den (firmware 1.0f/g) fick den sämre resultat än ND-1100A på DVD+R-media och sämre än Pioneer DVR-A05 på DVD-R-media. Sedan dess har dock ytterligare ett par uppdateringar kommit som förhoppningsvis fixat till det.

Edit: ND-1300 har förresten börjat säljas i Japan från IOdata och jag tror även TDK har börjat sälja sin brännare baserad på ND-1300 i USA nu.

Permalänk
Medlem

Snart köper man en sony istället.

Permalänk
Medlem

mmm...fast den e ju mycket dyrare hoppas d dyker upp lite fler tester på nd1300 snart

Permalänk

faan snart e de faan kört allså.. orka vänta en månad till? funderar på om man skulle köpa en nd 1100 istället .. den finns ju iaf.
eller finns det någon annan förutom sonyn som klarar båda ? ska inte pioneer ha en sån ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I valet mellan 1100:an och sonyn så skulle iaf jag välja sonyn , dör jag är ute efter +/- funktionen.

Permalänk

sen är de en viss penga skillnad där imellan tyvärr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, tyvärr är det ju så. Men jag vill ha både + och - så då har jag inget val annat än att vänta eller köpa Sonyn. Prisskillnaden till 1100 är för liten för att motivera köp av den tycker jag. Tänker inte vänta mer än MAX 1 månad till innan jag tar beslut i frågan.

Permalänk
Medlem

Tappa inte hoppet bröder!

Ni måste i alla fall tro!

Frälsningen är nära!

Permalänk

Jag har beställt en ND-1300 genom företaget, utsatt datum för leverans är satt till 9e Maj. 5 dagar kvar det vill säga

Permalänk
Medlem

Marke varifrån har du köpt den?