Permalänk

Byte från 970 till 1060.

Hej!

Har precis fixat in ett Geforce GTX 1060 Strix grafikkort in i burken.
Hade ett 970 sedan innan.

Nu när jag sitter vid datorn och t.ex. trycker upp en film / spel så buffrar det sedan tappar jag internet anslutningen för ca. 5 sek sedan kommer det tillbaka och jag misstänker att det är något med grafikkortet även fast det låter hel dumt.
Så fort jag stoppar i mitt 970 igen så fungerar allt utmärkt.

i7-4790k Processor

Corsair Vengeance Pro DDR3 2400 MHz 16 GB

MSI z97 Gaming 9 ACK

Corsair CX750M 750W P SU

Är dem andra komponenterna. Ska dock läggas till att jag kör även Trådlöst och har då alltså en Plexgear usb sticka.¨

Hoppas någon kan hjälpa mig. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Låter riktigt skumt... Har du testat med USB-Nätverkskortet i en annan port på datorn? Låter som något stör ut varandra.

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

@Maxizor:
Tänker att man även kunde testa nätverkskortet med förlängningskabel

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

@thom.g: Ska testa och ta en kabel och sätta stickan i och se om det påverkar något.

EFTER TEST: Nu händer en annan spännande grej, jag tappar internet om jag t.ex. trycker upp ett spel. Men om jag tabbar ner medans spelet laddar och tabbar sedan upp så tappar jag inte internet... detta är skumt.

Permalänk

@Maxizor: Jajamen det har jag, har testat alla portar på ovansidan vid datorn, 4 olika portar har jag där samt 6 st bak på datorn. har testat alla.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem. För mig löste det sig med en externt strömsatt trådlös usbhub att stoppa wifidongeln i. Jag stör mig fortfarande på att jag inte listat ut varför det inte gick utan.

Permalänk

@addek83: Det fungerar betydligt bättre nu men får fortfarande dc ett par gånger. ska försöka kolla med andra portar osv nu.

Permalänk
Medlem

Lustigt. Samma strix grafikkort, samma problem med asus usb-ac68. Får testa usbhub med ström.

Permalänk

@Chreds: Har du testat? hur gick det?