Permalänk

retro dator compaq presario cds 524

fick nyligen en compaq presario cds 524 av ett företag.

dator är den som har en 14tum skärm och dator lådan ihopbyggd.. delat modekort ...

jag startade datorn o den ränkar ram minne.. dock var de ingen hdd i som företaget sa att de skulle varit linux på den...

jag har en 6giggare till hdd som jag tryckte i .. men de jag undrar är nu att jag ska försöka boota igång W95 på den..

det finns bara en idekabel och den ska både gå till hdd och cd rom..

bilder kan kanske ordnas senare ikväll..

ursäkta in stavning ...

alltså vad ska hdd vara CS S M oc likadant med cd-romen då de ligger på sama lina

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderinternet:

fick nyligen en compaq presario cds 524 av ett företag.

dator är den som har en 14tum skärm och dator lådan ihopbyggd.. delat modekort ...

jag startade datorn o den ränkar ram minne.. dock var de ingen hdd i som företaget sa att de skulle varit linux på den...

jag har en 6giggare till hdd som jag tryckte i .. men de jag undrar är nu att jag ska försöka boota igång W95 på den..

det finns bara en idekabel och den ska både gå till hdd och cd rom..

bilder kan kanske ordnas senare ikväll..

ursäkta in stavning ...

alltså vad ska hdd vara CS S M oc likadant med cd-romen då de ligger på sama lina

Prova först med CS cable select. Så kanske det ordnar sig av sig själv. Då måste du sätta både HDD och CD i CS.
Annars hade jag satt HDD som M master, och CD som S slave.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |