Permalänk

Köpråd arbetsstation

Jag letar efter en ny arbetsstation till 2 personer på min avdelning.

De jobbar mest med Adobe Illustrator samt Autocad. Budget är 20k per dator.

Jag har blivit rekommenderad denna:
https://www.dustin.se/product/5011102211/workstation-z2-tower...

Finns det bättre? Vet inte hur bra dessa grafikkort/processorer är.
Önskvärt är 32 gb RAM.

Några tips?

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Jag letar efter en ny arbetsstation till 2 personer på min avdelning.

De jobbar mest med Adobe Illustrator samt Autocad. Budget är 20k per dator.

Jag har blivit rekommenderad denna:
https://www.dustin.se/product/5011102211/workstation-z2-tower...

Finns det bättre? Vet inte hur bra dessa grafikkort/processorer är.
Önskvärt är 32 gb RAM.

Några tips?

Verkar vara en bra rekommendation.
Både Illustrator och Autocad gillar höga frekvenser och med 4.5GHz turbo har ni ju en bra början.
Och Quadro P620 är ju knappast ett Cuda monster, men inte heller det verkar ju krävas.
Quadro korten är ju mycket trevliga på annat oavsett vilken modell man har.

Spontant kan man ju tycka att 20 papp (inkl.) är lite dyrt för motsvarande en 7700k med ett Geforce 1050.
Men inköpspriset är ju bara en del av kostnaden.

Permalänk

Har aldrig byggt en workstation dator men jämförde lite grejer på datorn som du skickade och byggde en.
Snabbare minnen 3200mhz 32gb
snabbaste xeon processorn.
större ssd.
Vet inte men nån som kan det här kan ju rätta mig men tror att du får mer av denna.
20500kr på inet inkl. moms

https://komponentkoll.se/bygg/visa/

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Skrivet av _F1GHT3R_:

Har aldrig byggt en workstation dator men jämförde lite grejer på datorn som du skickade och byggde en.
Snabbare minnen 3200mhz 32gb
snabbaste xeon processorn.
större ssd.
Vet inte men nån som kan det här kan ju rätta mig men tror att du får mer av denna.
20500kr på inet inkl. moms

https://komponentkoll.se/bygg/visa/

Hej,

Jag ser inget i listan, det är tomt?

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Verkar vara en bra rekommendation.
Både Illustrator och Autocad gillar höga frekvenser och med 4.5GHz turbo har ni ju en bra början.
Och Quadro P620 är ju knappast ett Cuda monster, men inte heller det verkar ju krävas.
Quadro korten är ju mycket trevliga på annat oavsett vilken modell man har.

Spontant kan man ju tycka att 20 papp (inkl.) är lite dyrt för motsvarande en 7700k med ett Geforce 1050.
Men inköpspriset är ju bara en del av kostnaden.

Jag tänker lite att processorn får vara prio 1, minnen och grafikkort kan uppgraderas efter hand.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk

@StefanLundgren: Är det ok om ett grafikkort går sönder och du måste ta ut det skicka till åf för felsökning? Vad kan det ta 5 arbetsdagar som snabbast.

Tycker det är prio 1 med serviceavtal på maskinerna så man har samma/nästa dags support.

Eller att köpa extra delar löst så ni har ett reservlager för att minimera nertid på de anstälda.

Permalänk

@StefanLundgren: han har missat att länka en genererad länk som visar bygget. Den där länken är bara till själva hemsidan.

Permalänk
Skrivet av keyser_01:

@StefanLundgren: Är det ok om ett grafikkort går sönder och du måste ta ut det skicka till åf för felsökning? Vad kan det ta 5 arbetsdagar som snabbast.

Tycker det är prio 1 med serviceavtal på maskinerna så man har samma/nästa dags support.

Eller att köpa extra delar löst så ni har ett reservlager för att minimera nertid på de anstälda.

Vi har ett avtal med en IT-leverantör som kommer göra själva inköpet och ansvara för eventuella problem.

För att svara på din fråga, nej vi kan inte stå still för ett grafikkort går sönder.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Inaktiv

Fråga er leverantör eller HP om ni kan få låna en burk att utvärdera med era programvaror för att säkerställa att dom lever upp till era krav prestandamässigt. Det borde inte vara några problem.

Permalänk

Blev nåt fel här har du datorn iallafall.
https://komponentkoll.se/bygg/bdhBK/
Som sagt någon som kan arbetsdatorer kan ju säga sitt.
Större ssd bättre cpu, osv osv.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.