Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

@mrbrix: Vad hette den?

Tror han menar den som precis har lagts upp på netflix, ted bundy tapes eller något heter den.
Kan även tipsa om serien mindhunters på netflix om du inte sett den. Handlar om tiden under 70-80 talet när fbi intervjuar serimördare.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Var det någon mer än jag som tyckte Bird Box var helt usel? 1/10

Green Book - Bra skådespelarinsats från både huvudroll och biroll 8/10
BlacKkKlansman - Underhållande och stundtals rolig 8/10

Jag tyckte Bird Box var hyfsad, helt ok men inte mer. Att ge den betyget 1/10 som många gjort (IMDB osv) tycker jag bara är tramsigt.

Det blir svårt att ta någon seriöst då, för det finns filmer som är bra mycket sämre än t.ex. Bird Box. Det blev samma hatstorm mot Twilight-filmerna, även om de inte är bra finns det filmer som är betydligt sämre än dem.

Jag antar att du sett Batman and Robin, får den då minusbetyg?

Permalänk
Medlem

@griid: Mindhunters har setts och uppskattats

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Oceans eight, helt okej men saknade gamla gänget och känns bara weird att reboota en filmserier för att enbart ha kvinnor, gör något nytt isåfall, 5/10

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Jag tyckte Bird Box var hyfsad, helt ok men inte mer. Att ge den betyget 1/10 som många gjort (IMDB osv) tycker jag bara är tramsigt.

Det blir svårt att ta någon seriöst då, för det finns filmer som är bra mycket sämre än t.ex. Bird Box. Det blev samma hatstorm mot Twilight-filmerna, även om de inte är bra finns det filmer som är betydligt sämre än dem.

Jag antar att du sett Batman and Robin, får den då minusbetyg?

Jag håller med. Lika illa är det med dom som ger 10/10 till var och varannan film. Ta t.ex. Star Wars - The Last Jedi. Det spelar ingen roll om du är stans största fan av Star Wars, det finns ingenting som motiverar att man kallar den för en av världens absolut bästa filmer som gjorts i historien (vilket man säger om man ger den 10/10). Ändå så tycker en åttondel av alla som röstat att den är så bra...

Jag förstår att smaken är som baken men man ska tänka sig för en extra gång innan man ger en film 1/10 eller 10/10.

Den senaste filmen jag såg var Natural Born Killers, jag ger den en solklar 10:a!

Nä, men allvarligt talat så är NBK nog den film jag sett flest gånger (bortsett från Lejonkungen), jag tycker den är riktigt jävla bra och har man inte sett den rekommenderar jag starkt att göra det. En stundtals ganska rå actionfilm men som för omväxlingens skull faktiskt har en del bra kommentarer om samhället vi lever i, om man bryr sig om sånt. Går också alldeles utmärkt att bara se den som en spännande actionfilm

Bästa filmen av Oliver Stone och enligt mig Woody Harrelsons i särklass bästa prestation någonsin. Har ett riktigt bra soundtrack också. Får gåshud bara jag tänker på när scenen när Rage Against the Machine drar igång. Även den filmen som introducerade mig till Leonard Cohens ljuva stämma.

För att fortsätta sälja den kan jag även nämna att det är Quentin Tarantino som skrivit manuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

@mrbrix: Vad hette den?

Conversations with a killer: The Ted Bundy tapes.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka alla er i tråden som betygsätter och berättar om vilka filmer ni har sett.

Har fått många bra tips här.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Den senaste filmen jag såg var Natural Born Killers, jag ger den en solklar 10:a!

Nä, men allvarligt talat så är NBK nog den film jag sett flest gånger (bortsett från Lejonkungen), jag tycker den är riktigt jävla bra och har man inte sett den rekommenderar jag starkt att göra det. En stundtals ganska rå actionfilm men som för omväxlingens skull faktiskt har en del bra kommentarer om samhället vi lever i, om man bryr sig om sånt. Går också alldeles utmärkt att bara se den som en spännande actionfilm

Bästa filmen av Oliver Stone och enligt mig Woody Harrelsons i särklass bästa prestation någonsin. Har ett riktigt bra soundtrack också. Får gåshud bara jag tänker på när scenen när Rage Against the Machine drar igång. Även den filmen som introducerade mig till Leonard Cohens ljuva stämma.

För att fortsätta sälja den kan jag även nämna att det är Quentin Tarantino som skrivit manuset.

Insåg precis att jag missat denna klassiker. Det får vi ta och ändra på i helgen.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Independence Day

Gammal klassiker. Kul att jämföra specialeffekter dåtid kontra nutid

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

A star is born (2018). 7.5/10. Hade nog lite för höga förväntningar, men var helt klart sevärd.

Permalänk
Medlem

Såg Searching. En spännande drama film. Man ser princip bara en datorskärm och nyheter. Men välgjord film.

https://www.imdb.com/title/tt7668870/

10/10 från mig. Fått bra betyg från IMDB-användarna också.

Permalänk
Lego Master

Annihilation (2018), igen, andra gången.
Jag gillar den mer och mer. Men den jävla björnen alltså...får rysningar.
8/10 Lovecraftianska "zero fucks are given about humanity from a cosmic perspective".

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Annihilation (2018), igen, andra gången.
Jag gillar den mer och mer. Men den jävla björnen alltså...får rysningar.

Jupp, vidhåller fortfarande att det är en av de mest under-huden-krypande scenerna som gjorts, någonsin. Medan filmen i sig är väldigt bra så är det inget mästerverk men enbart den scenen gör att det borde vara en obligatorisk film att se.

Permalänk

Free Solo. Oscars-nominerad dokumentär om Alex Honnold som klättrade El Capitan (910 meter) i Yellowstone utan rep.

Permalänk

Leave no trace sågs i helgen, 7/10. Mycket snygg film och jag blev väldigt engagerad i tv soffan av handlingen och skådespelarna.

Permalänk
Medlem

Kin, en till sci-fi som flygit under min radar. Var ok, lite handlingsfattig och inte riktigt vuxen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alpha - Film om stenåldern, där en ung man måste klara sig i vildmarken med endast en halvtam varg som sällskap. Välgjord och vacker film. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg Searching. En spännande drama film. Man ser princip bara en datorskärm och nyheter. Men välgjord film.

Hatade den. Såg 30 min och stängde av😀😀😀 smaken är som sagt som baken😁.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loffman:

Såg Searching. En spännande drama film. Man ser princip bara en datorskärm och nyheter. Men välgjord film.

Hatade den. Såg 30 min och stängde av😀😀😀 smaken är som sagt som baken😁.

Jag såg klart den men det var lite av en pina att ta sig igenom.. Filmen är fullständigt över hypad. So what om dom kom på att spela in en film genom dataskärmen eller webcam osv. Det vart rätt old rätt snabbt

Senaste filmen jag såg var The Deliberate Stranger En helt okej film om Ted Bundy som man såg för första gången i mellanstadiet.
Kom att tänka på att se om den eftersom Netflix varnat så mycket och vunnit PR för sin dokumentär om karln. 6.5/10 i betyg.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Tog en titt på Inception igen igår kväll.
Den filmen är verkligen ett mästerverk

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Mortal Engines

Helt ok actionrulle eller vad man nu ska kalla det. Den får 6 brända nätagg av 10 fungerande.
Hade svårt att inte tänka på The Matrix stup i kvarten. (Agent Smith)

Permalänk

@creativ: Om du inte vill tänka på Matrix hela tiden så kan du kika på Priscilla - Queen of the Desert. Efter den kommer du se Hugo Weaving på ett helt annat sätt.

Permalänk
Avstängd

@patch: Håller med dig. Hade dock inga förväntningar alls på A star is born, det var sambon som tvingade med mig men jag blev positivt överraskad. Kan rekommendera den! 8/10 https://www.imdb.com/title/tt1517451/

Permalänk
Lego Master

Såg Red Sparrow (2018) igår.
Helt okej faktiskt. Längre än väntat, vilket gav plats för fler plot twists.

7/10 nyliberala CIA-agenter.

Bonuspoäng för mer naket än den egentligen förväntades ha (inte för nakenheten i sig, men den här typen av filmer brukar vara väldigt kinkiga med nipslips).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Glass
https://www.imdb.com/title/tt6823368/

Hade två gratisbiljetter som gick ut idag så kollade på denna på bio igår.
Inte alls min typ av film. 0/10
Kollar hellre Disney och jag avskyr egentligen Disney

Permalänk
Medlem

The Old Man & the Gun (2018). 8.5/10! Blev överraskad över skön 70-tals känsla med foto och ljud och handling! Kan ha blivit en ny favorit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

Glass
https://www.imdb.com/title/tt6823368/

Hade två gratisbiljetter som gick ut idag så kollade på denna på bio igår.
Inte alls min typ av film. 0/10
Kollar hellre Disney och jag avskyr egentligen Disney

Vad tycker du om dom 2 andra i serien? Split tyckte jag var riktigt grym, inte sett Glass än dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Overlord - Hyfsat bra Krigs/skräckfilm. Lite skum ibland bara men själva krigshandlingen är bra. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Overlord - Hyfsat bra Krigs/skräckfilm. Lite skum ibland bara men själva krigshandlingen är bra. 6/10

Såg den också. Ger den 7/10

Permalänk
Medlem

Polar.. gillar Mads Mikkelsen...
7/10 --- ultraköttig

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti