Razer skär i mobildivisionen – osäker framtid för Razer Phone

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Razer skär i mobildivisionen – osäker framtid för Razer Phone

Gamingföretaget Razers satsning på mobiltelefoner verkar inte ha gått hem helhjärtat hos konsumenterna, då företaget nu sägs skära ner kraftigt i sin mobildivision.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Vore kul med siffror, hur många nappade på dem och antalet ångerköp, returer osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Jag tror problemet delvis är att det är en så nischad produkt, jag menar hur många "hardcore" gamear egentligen på sin telefon? Visst att både app store och play stort svämmar över med spel, men mertalet av dom lite mer krävande spelen går ju att lira på en mellanklass mobil.
Har haft svårt att de behovet av denna mobil och ex Asus ROG phone från början, det som är riktigt attraktivt med Razers är ju skärmen och dess refresh rate.

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Jan 2013

120hz och bra högtalare räcker inte sent 2010-tal för att sticka ut i den hårda konkurrensen

Bra rekommendationer för ljud mm https://www.reddit.com/r/Zeos/
CPU i5 4670k MB Asrock Z87 pro 3 RAM 16GB GPU EVGA 980 SC PSU be quiet L8 600w SSD Crucial BX200 480GB Chassi Lian Li pc-a55b
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 och Hyperx cloud gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009

Mobiltelefoner med in riktning på spel...
Känns lika smart som 50-tums gamingmonitorer för 50000:-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Hade dom gjort bättre telefoner hade dom inte suttit i båten.

Något skräp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

när skall dem lära sig att Mobile + gamer = falskt.

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/bench/kf0pzs/1
Radeon Vega64.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Ravix:

Jag tror problemet delvis är att det är en så nischad produkt, jag menar hur många "hardcore" gamear egentligen på sin telefon? Visst att både app store och play stort svämmar över med spel, men mertalet av dom lite mer krävande spelen går ju att lira på en mellanklass mobil.
Har haft svårt att de behovet av denna mobil och ex Asus ROG phone från början, det som är riktigt attraktivt med Razers är ju skärmen och dess refresh rate.

I Kina sitter alla med mobilspel i högsta hugg. Därför Blizzard satsar på sitt mobila Diablo.

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av downup:

I Kina sitter alla med mobilspel i högsta hugg. Därför Blizzard satsar på sitt mobila Diablo.

Kan mycket väl stämma, här tycker jag mig endast se folk spela candy crush, wordfeud, och angry birds på sina telefoner

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Ravix:

Kan mycket väl stämma, här tycker jag mig endast se folk spela candy crush, wordfeud, och angry birds på sina telefoner

pokemon go? nej men krävande spel är det ju i princip ingen som spelar på sina telefoner så gaming telefoner är bara en produkt för i princip ingen.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Oliver91:

pokemon go? nej men krävande spel är det ju i princip ingen som spelar på sina telefoner så gaming telefoner är bara en produkt för i princip ingen.

Helt rätt, pokemon go är väl ett relativt kraftigt spel, vilket antagligen varför alla man såg spela det lär det var som populärast knata runt med en powerbank.

📞 ~ HTC U11+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Synd, vill ha 120 Hz i mobilen efter att ha testa Ipad Pro som har en sån skärm, men det var också allt positivt med den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Jag tycker det är synd att mobilerna går mot OLED, föredrar 120hz LCD utan tvekan som på Ipad pro och razerphone.

Oled 120hz kanske kommer som standard framöver i mobiler, men lär dröja forever

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Tråkigt, för jag gillar RP2 skarpt. Spelar inte på den, är bara lite petig, vill inte ha vilket skräp som helst.

Om inte DRM-skydd är till för att brytas, vad är det då bra för?
www.fckdrm.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Känns som många kommer bränna sig på mobilmarknaden. Det är en marknad med så många falska, uppblåsta siffror så det är löjligt "10.000.000.000 aktiva spelare!".
Att det är en enorm marknad är det ingen som motsäger, men behovet av renodlade gamingtelefoner finns bara inte. En samsunglur klarar det nästintill lika bra och den ser i övrigt snygg ut också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2006

Är bosatt i Kina och spel på mobilen är enormt. Allt från pubgb kloner till mina spel liknande dota är väldigt vanligt. Både killar och tjejer som spelar de spelen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av kocho:

Är bosatt i Kina och spel på mobilen är enormt. Allt från pubgb kloner till mina spel liknande dota är väldigt vanligt. Både killar och tjejer som spelar de spelen

helt annan livstil där än oss i väst, där spelar man ju på mobilen mer eller mindre.. fattar inte hur folk orkar spela på små skärmar idag...

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholms förort (men vilken :P)
Registrerad
Aug 2018

Jag personligen har inget emot razers telefon design, jag före drar faktiskt att ha stora rektangulära avskärningar på min skärm (btw äger en xperia xz Premium) delvis pga att man inte behöver pressa med handen på skärmen utan kan faktiskt hålla ordentligt i telefonen. Dock är Razers största misstag att dem satsat på gamers... puffff vi använder datorer och konsoler inte mobiler. Däremot så föredrog jag ifall Razer gjorde sina telefoner mer mainstream men att dem behåller designen. Exempel: bättre kamera, bättre ljud, lite sämre skärm och inga onödiga specs.