Hur kontaktar man Asus?

Permalänk
Medlem

Hur kontaktar man Asus?

Vet någon här hur man kommer i kontakt med Asus för att ställa en fråga om deras produkter?

När jag försöker via de svenska sidorna på asus.com/se så fungerar INGEN av länkarna under "Kontakta ASUS Sverige" (https://www.asus.com/se/Static_WebPage/Kontakta-ASUS-Sverige/). Jag kommer bara till flertalet "oops!", typ 404.

Via asus.com kommer jag bara fram till en support som inte godkänner att jag pratar med dem om jag inte bor i USA eller Canada.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

@mar3ld: Skapa ett konto och logga in, där kan du skicka meddelande till support.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av mar3ld:

Vet någon här hur man kommer i kontakt med Asus för att ställa en fråga om deras produkter?

När jag försöker via de svenska sidorna på asus.com/se så fungerar INGEN av länkarna under "Kontakta ASUS Sverige" (https://www.asus.com/se/Static_WebPage/Kontakta-ASUS-Sverige/). Jag kommer bara till flertalet "oops!", typ 404.

Via asus.com kommer jag bara fram till en support som inte godkänner att jag pratar med dem om jag inte bor i USA eller Canada.

"Kontakta oss"-sidan är en gammal version. Varför den har gått live igen kan jag inte svara men vi löser det imorgon. Tack för att du uppmärksammade oss på detta!

Detta är URL för support och generella frågor: https://www.asus.com/se/support

För att ställa en generell fråga scrolla ned till kontakta oss och välj "Maila oss".

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

"Kontakta oss"-sidan är en gammal version. Varför den har gått live igen kan jag inte svara men vi löser det imorgon. Tack för att du uppmärksammade oss på detta!

Detta är URL för support och generella frågor till https://www.asus.com/se/support

För att ställa en generell fråga scrolla ned till kontakta oss och välj "Maila oss".

Lite off topic, men hur förhåller sig Asus till coilwhine på dess moderkort? Har ett Asus Z370-F gaming moderkort med jobbigt coilwhine. Är det något som ni lagar?

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av AGI:

Lite off topic, men hur förhåller sig Asus till coilwhine på dess moderkort? Har ett Asus Z370-F gaming moderkort med jobbigt coilwhine. Är det något som ni lagar?

Vi har inte direkthantering av garantiärenden för komponenter. Därför kan jag bara rekommendera dig att vända dig till återförsäljaren du handlat av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Vi har inte direkthantering av garantiärenden för komponenter. Därför kan jag bara rekommendera dig att vända dig till återförsäljaren du handlat av.

Och vad gör man om moderkortet är köpt från Sweclockers från en kille som köpte den i en lokal butik 120mil norrut?

Permalänk
Medlem

Tack alla. Ni är grymma!
Fantastiskt forum.
Jag surfar dit och försöker nu.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Och vad gör man om moderkortet är köpt från Sweclockers från en kille som köpte den i en lokal butik 120mil norrut?

Tar kontakt med den butiken över mejl eller telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

"Kontakta oss"-sidan är en gammal version. Varför den har gått live igen kan jag inte svara men vi löser det imorgon. Tack för att du uppmärksammade oss på detta!

Detta är URL för support och generella frågor: https://www.asus.com/se/support

För att ställa en generell fråga scrolla ned till kontakta oss och välj "Maila oss".

När jag kontaktar Asus via länken du skickade så kommer jag till ett formulär som kräver att jag anger ett serienummer och en problembeskrivning. Det är svårt att ange det då det är en pre-sale-fråga jag vill ställa om en produkt jag ev vill köpa.

Jag vet att det inte är en typisk telefonfråga jag vill ställa men det får nog bli tfn i morgon ändå.

Edit: Om du har inflytande på sajten får du gärna tipsa om att exponera en mailadress till Asus. Jag hade föredragit att maila framför att fylla i ett formulär.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av mar3ld:

När jag kontaktar Asus via länken du skickade så kommer jag till ett formulär som kräver att jag anger ett serienummer och en problembeskrivning. Det är svårt att ange det då det är en pre-sale-fråga jag vill ställa om en produkt jag ev vill köpa.

Jag vet att det inte är en typisk telefonfråga jag vill ställa men det får nog bli tfn i morgon ändå.

Edit: Om du har inflytande på sajten får du gärna tipsa om att exponera en mailadress till Asus. Jag hade föredragit att maila framför att fylla i ett formulär.

Väljer man "generell fråga" så behöver man inte fylla i serienr. Som rubrik väljer du t.ex. "säljfråga". Man behöver bara fylla i fälten som är markerade med en röd asterisk.

Jag ska framföra detta, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Väljer man "generell fråga" så behöver man inte fylla i serienr. Som rubrik väljer du t.ex. "säljfråga". Man behöver bara fylla i fälten som är markerade med en röd asterisk.

Jag ska framföra detta, tack!

Yes, ser nu när jag sitter på desktop. Antingen var jag för trött igår eller så var det inte så tydligt med mobilen som jag surfade med då.

Det som hände sen var att jag fick tag på Asus i Canada som tog emot min fråga trots att jag var från Sverige. De skulle skicka iväg min undran till utvecklarna och återkomma. Jag fick ett ärendenummer.

Tack alla igen för er otroligt snabba input. Jag tappade hakan.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk

Asus support

Man vill inte kontakta Asus kundsupport . Dem är mycket vilseledande och kan uppfattas som väldigt hjälpsamma tills du testar deras rekommendationer och inser att dem inte ens funkar.

Som ett tex frågade jag dem hur jag skulle uppdatera min bios på mitt moderkort och fick svar att använda en funktion som inte ens mitt moderkort stödjer.
Ett flertal anda försök att få hjälp av dem men utan resultat. Nästa moderkorts köp blir nog EVGA eller något annat coolt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ismailone:

Man vill inte kontakta Asus kundsupport . Dem är mycket vilseledande och kan uppfattas som väldigt hjälpsamma tills du testar deras rekommendationer och inser att dem inte ens funkar.

Som ett tex frågade jag dem hur jag skulle uppdatera min bios på mitt moderkort och fick svar att använda en funktion som inte ens mitt moderkort stödjer.
Ett flertal anda försök att få hjälp av dem men utan resultat. Nästa moderkorts köp blir nog EVGA eller något annat coolt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej.

Nu handlade den här tråden faktiskt om hur man kontaktar Asus. Det hade jag inte frågat om jag inte ville ha kontakt.

Vad tråkigt att det gått dåligt med din kontakt med dem.

Hur man uppgraderar ett BIOS finns det en uppsjö videos om på YouTube, och minst lika många till skrivna webbsidor / foruminlägg om. Har du verkligen googlat / sökt?

Ett varningens finger: Om du behöver fråga en support om hur du uppdaterar ett BIOS så ska du vara försiktig med att fortsätta. Ett litet felsteg här innebär lätt att du inte längre kan starta din dator. — och den ekonomiska smällen kan du mycket väl behöva ta hand om själv om du behöver ett nytt moderkort efteråt. Rekommendation: Läs på innan, README-filer och RTFM. BIOS är inte som en drivrutin i Windows som du kan starta utan i ett felsäkert läge ...

I all välmening.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Skrivet av mar3ld:

Hej.

Nu handlade den här tråden faktiskt om hur man kontaktar Asus. Det hade jag inte frågat om jag inte ville ha kontakt.

Vad tråkigt att det gått dåligt med din kontakt med dem.

Hur man uppgraderar ett BIOS finns det en uppsjö videos om på YouTube, och minst lika många till skrivna webbsidor / foruminlägg om. Har du verkligen googlat / sökt?

Ett varningens finger: Om du behöver fråga en support om hur du uppdaterar ett BIOS så ska du vara försiktig med att fortsätta. Ett litet felsteg här innebär lätt att du inte längre kan starta din dator. — och den ekonomiska smällen kan du mycket väl behöva ta hand om själv om du behöver ett nytt moderkort efteråt. Rekommendation: Läs på innan, README-filer och RTFM. BIOS är inte som en drivrutin i Windows som du kan starta utan i ett felsäkert läge ...

I all välmening.

De e lugnt jag har crash free bios.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ismailone:

De e lugnt jag har crash free bios.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, lycka till.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ismailone:

Man vill inte kontakta Asus kundsupport . Dem är mycket vilseledande och kan uppfattas som väldigt hjälpsamma tills du testar deras rekommendationer och inser att dem inte ens funkar.

Som ett tex frågade jag dem hur jag skulle uppdatera min bios på mitt moderkort och fick svar att använda en funktion som inte ens mitt moderkort stödjer.
Ett flertal anda försök att få hjälp av dem men utan resultat. Nästa moderkorts köp blir nog EVGA eller något annat coolt.

Skickades från m.sweclockers.com

Men uppdatera BIOS står ju i din manual hur man gör, och denna kan ju även laddas ner från deras hemsida, sen hade du nog otur och fick tala med någon som skickade ut ett standard svar och då kan det bli fel, tror inte EVGA, MSI, Gigabyte osv är fel fria. Men att uppdatera BIOS lär man enklast göra genom att kolla sin manual först.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.