Permalänk
Medlem

Nya chassifläktar

Nu har jag stört mig tillräckligt på gamla chassifläktar som brummar så förbenat. Idag har jag utblås i taket och i bakändan samt inblås i fronten. Dom två första är 800rpm, den i fronten är jag lite osäker på hur mycket den blåser. Då jag inte kan använda mig av PWM med mitt moderkort (z77a g43a) tänker jag att det kanske kan vara klokt att köpa 3x 800 rpm 3-pin fläktar för att få systemet tyst.
Chassit är ett coolermaster 430 elite. Har ett 1060 6gb, i5 3750k överklockad till 4.2ghz. Cpu-kylaren är en Arctic freezer 33.
Tankar? Tips på bra 800 rpm fläktar?

Permalänk
Avstängd

Noctua har riktigt fina 800 rpm fläktar, dock dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Skrivet av zleikir:

Nu har jag stört mig tillräckligt på gamla chassifläktar som brummar så förbenat. Idag har jag utblås i taket och i bakändan samt inblås i fronten. Dom två första är 800rpm, den i fronten är jag lite osäker på hur mycket den blåser. Då jag inte kan använda mig av PWM med mitt moderkort (z77a g43a) tänker jag att det kanske kan vara klokt att köpa 3x 800 rpm 3-pin fläktar för att få systemet tyst.
Chassit är ett coolermaster 430 elite. Har ett 1060 6gb, i5 3750k överklockad till 4.2ghz. Cpu-kylaren är en Arctic freezer 33.
Tankar? Tips på bra 800 rpm fläktar?

vilken storlek på fläkten önskar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Nu har jag stört mig tillräckligt på gamla chassifläktar som brummar så förbenat. Idag har jag utblås i taket och i bakändan samt inblås i fronten. Dom två första är 800rpm, den i fronten är jag lite osäker på hur mycket den blåser. Då jag inte kan använda mig av PWM med mitt moderkort (z77a g43a) tänker jag att det kanske kan vara klokt att köpa 3x 800 rpm 3-pin fläktar för att få systemet tyst.
Chassit är ett coolermaster 430 elite. Har ett 1060 6gb, i5 3750k överklockad till 4.2ghz. Cpu-kylaren är en Arctic freezer 33.
Tankar? Tips på bra 800 rpm fläktar?

Tjena, kan tipsa dig om fläktstyrenhet, kan vara lite bökigt och koppla in allt snyggt men det är värt, du kan använda billiga fläktar som du saktar/höjer ner de till den fart och effektivitet du önskar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan också tipsa om Noctua fläktar, dom har jag alltid varit riktigt nöjda med. Båda deras kylare och vanliga chassi fläktar

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/7000069/nzxt-grid-v3 En sådan kanske?
Du kan koppla en mic till kontrollern så den styr pga hur ljudnivån är eller med nzxt's cam program.

Permalänk
Skrivet av cHeLo:

Tjena, kan tipsa dig om fläktstyrenhet, kan vara lite bökigt och koppla in allt snyggt men det är värt, du kan använda billiga fläktar som du saktar/höjer ner de till den fart och effektivitet du önskar.

Skickades från m.sweclockers.com

Denna körde jag med länge och var mycket nöjd med. Nu när jag böt rigg så blev det pwm istället. Blir du sugen finns den till salu, inkl tempsensorer.

https://www.inet.se/produkt/5321611/scythe-kaze-master-pro-5-...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS