Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

var kan man beställa sådan l-bracket? se video

Permalänk

var kan man beställa sådan l-bracket? se video

var kan man beställa sådan l-bracket? se video

https://youtu.be/RTR9OSkgA7M?t=71

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Permalänk

jasså. kan man montera en fläkt på den? vilken skruvstorlek är det osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

jasså. kan man montera en fläkt på den? vilken skruvstorlek är det osv?

Vill du montera en fläkt stabilt krävs 4st placerade för alla 4 hål på fläkten.
Skruvstorleken är jag osäker på, verkar vara 5x10mm, dvs. M5 skruv, kan behövas lite längre, typ m5x12mm och denne ska även ha rätt stigning. Men dessa ska fungera. https://www.inet.se/produkt/5322441/flaktskruv-4st-svarta.

Du kanske får borra upp hålet lite också, ska räcka med 5mm, men du kan fega med 5.5mm borr

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av moonblase:

Vill du montera en fläkt stabilt krävs 4st placerade för alla 4 hål på fläkten.
Skruvstorleken är jag osäker på, verkar vara 5x10mm, dvs. M5 skruv, kan behövas lite längre, typ m5x12mm och denne ska även ha rätt stigning. Men dessa ska fungera. https://www.inet.se/produkt/5322441/flaktskruv-4st-svarta.

Du kanske får borra upp hålet lite också, ska räcka med 5mm, men du kan fega med 5.5mm borr

Angående chassifläkten. Den använder då 2 vanliga skruvar och 2 längre skruvar som kopplas till den vertikala fläkten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

Angående chassifläkten. Den använder då 2 vanliga skruvar och 2 längre skruvar som kopplas till den vertikala fläkten?

Skickades från m.sweclockers.com

såg faktiskt inte videon, kollade bara 5sek och såg fästena på videon, men som det såg ut i videon så satt den första chassifläkten i chassit med en vanlig 10mm fläktskruv.
Fläkt nr.2 satt fast genom att skruva fast vinkeljärnet i fläkt nr.1 med en vanlig fläktskruv och en fläktskruv till fläkten.
jag skulle dock testa med en en längre fläktskruv för montering i radiator, de långa här.

skruvhuvudet utanför chassit, igenom fläkt nr.1, igenom vinkeljärn och fäst med en liten mutter. detta gör att vinkeljärnet sitter hårdare tack vare att det är fäst i chassit och inte i fläkten.

Men såg ut som i videon att det fungerar att bara använda 10mm fläktskruv, krävs 4st

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror det används självgängande skruvar i videon för det ser ju inte ut som han har nån mutter på baksidan av den som blåser mot moderkortet.
Jag vet inte vilken dimension som används där men det är inte särskilt noga utan ta bara en gips/träskruv eller självgängande plåtskruv i nån lagom dimension för de fäster lika bra i plasten i ramen funt fläkten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror det används självgängande skruvar i videon för det ser ju inte ut som han har nån mutter på baksidan av den som blåser mot moderkortet.
Jag vet inte vilken dimension som används där men det är inte särskilt noga utan ta bara en gips/träskruv eller självgängande plåtskruv i nån lagom dimension för de fäster lika bra i plasten i ramen funt fläkten.

Vad är skillnaden mellan självgängande och vanlig skruv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av relevantia:

Vad är skillnaden mellan självgängande och vanlig skruv?

Skickades från m.sweclockers.com

Typen av gänga,
Själgängande

Självborrande

"vanliga" är såna som du sätter i ett förgängat hål eller använder en mutter för att dra fast.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Typen av gänga,
Själgängande
https://www.hilti.se/medias/sys_master/images/h9a/h71/9399873601566.jpg
Självborrande
http://www.lindab.com/SiteCollectionImages/Sweden/Local%20Products/Product%20Categories/510279.jpg

"vanliga" är såna som du sätter i ett förgängat hål eller använder en mutter för att dra fast.

hehe. hänger inte med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

Vad är skillnaden mellan självgängande och vanlig skruv?

Självgängande skruvar rakt in i plasten, dvs den skär in sina egna gängor i plasten kan man säga. (rakt in i plasten i fläktramen alltså)
...
Vanlig skruv skruvar man ju in i en färdig metallgänga.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Självgängande skruvar rakt in i plasten, dvs den skär in sina egna gängor i plasten kan man säga. (rakt in i plasten i fläktramen alltså)
...
Vanlig skruv skruvar man ju in i en färdig metallgänga.

Ok tror jag fattar nu.

Självgängande skruvar skapar nya hål.
Vanlig skruv går in lättare i ett befintligt skruvhål.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns överallt på ebay, finns liknande lösningar för grafikkort och resten av chassit!