Rykte: Xbox One S All-Digital Edition utan optisk läsare släpps i maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

jag har helt slutat köpa ej fysiska spel till konsol och handlar knappt något på steam längre för vad händer den dagen steam inte längre finns? har redan spel i mitt bibliotek som inte fungerar längre samt spel som försvunnit som t.ex. många av de äldre codemasters titlarna i DiRT serien som mysteriskt försvunnit från steam...

https://steamcommunity.com/app/321040/discussions/0/135374296...

Lite som hur vi också spenderar på virtuella föremål idag men ingen frågar sig vad som händer när spelen läggs ner en vacker dag, inte konstigt att företagen inte vill att man varken säljer deras spel i andra hand eller kosmetiska föremål som de anser ha ett monetärt värde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Ska de gå all-in digitalt så borde de se till att den här konsollen har gratis live gold för evigt, pusha den sedan som en Fortnite och Apex-maskin.

Gamepass funkar och de flesta lär aldrig behöva köpa ett enda spel, men att kränga både online-avgift och spel-avgift varje månad är lite magstarkt.

Microsoft behöver dessutom slita av det här plåstret nu om de inte ska misslyckas nästa generation också,
att de som har xbox nu är nödda och tvingade att betala för live är inget starkt argument för nya köpare.

Nu kostar ju online på alla konsoler så det är ju inget unikt för xbox längre. Och f2p spel som fortnite och apex kräver väl inte att man betalar ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Lite som hur vi också spenderar på virtuella föremål idag men ingen frågar sig vad som händer när spelen läggs ner en vacker dag, inte konstigt att företagen inte vill att man varken säljer deras spel i andra hand eller kosmetiska föremål som de anser ha ett monetärt värde.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl ingen som frågar sig det eftersom det är självklart att det bara försvinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Gillar idén, men problemet som jag ser är att digitala spel fortfarande (oftast) är betydligt dyrare än fysiska på konsol. Om de skulle kosta lika mycket känns det som man får väldigt mycket för pengarna med en Xbox utan optisk läsare.

Instämmer. De tillfällen jag faktiskt handlat digitalt har det varit pga ren tidsbrist eller smidighet, exempelvis under stora lanseringar som RDR2. Att ha möjlighet att förladda spel och slippa vänta på postleverans/handla i butik, har varit värt några extra kronor i dessa fallen.

Tror ni risken finns att MS droppar läsaren helt i Xbox Two eller? Det vore ju vädligt dumt...

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

@Oliver91: Är du säker på att "de flesta" vill ha spelen på skiva? Har tvärtemot fått intrycket att försäljningen av spel över disk sjunkit enormt mycket i takt med att de digitala butikerna blivit allt bättre.
Själv har jag några hundra Xbox One-spel men till för någon vecka sedan inte ett enda på skiva. Det enda undantaget är Just Dance 2019 som jag köpte åt ungarna efter de spelat det hemma hos bekanta.

Permalänk
Medlem

Xbox one s är ju inte så ny så det blir inget köp här. Men om nästa generation kommer utan skivläsare så tycker jag inte att det är så värst konstigt. Jag menar, jag har ju ingen skivläsare på datorn. Det som är synd på xbox är ju att man blir låst till en affär att handla spelen ifrån. Men har man gamepass så behöver man sällan till aldrig köpa spel ändå.

Snacket om digitala licenser, blir ju som samma sak kontra steam. Väldigt få om ens några spel som jag känner att jag vill spela om efter 10år ändå. Det kommer ju hela tiden ut nya spel som konkurrerar om tiden man har tillgänglig för det ändamålet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Nackdelen med att "köpa" spel digitalt är ju att man inte köper spelet.
Man köper oftast en licens att få använda spelet, men man äger inte spelet.
Licensen kan dras tillbaka om man inte följer villkoren i avtalet.

rätta mig om jag har fel.

Du har rätt men egentligen är ett spel på skiva också bara en licens. Men svårare att blocka en sån.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Du har rätt men egentligen är ett spel på skiva också bara en licens. Men svårare att blocka en sån.

Skickades från m.sweclockers.com

Tur man sparat alla gamla PC,PS1 Till PS3 spel :). Blir nog att spara på det man kan till PS4, Måste ju logga in med konto på Xbox one.
Kör ju min OG ps4 utan internet helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på priset då man kan köpa vanlig Xbox one s med bluray spelare för samma peng idag.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Förstår mig inte på priset då man kan köpa vanlig Xbox one s med bluray spelare för samma peng idag.

One S har riktpris $299. Denna nya sägs ha ett riktpris på $199. Butikspris överensstämmer inte alltid med riktpris.

Vad förstår du inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Köpte xbox one s av anledningen att det är en billig 4k ultra hd spelare och kan spela lite exklusiva spel så inget för mig, behöver läsaren

Jag har funderat på en konsol av bland annat den anledningen. Funkar den bra för att spela upp uhd-skivor?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Klarspråkarn: Den fungerar kalas, tror det är 2-3 inställningar för att få HDR och atmos rätt bara sen är det bara att köra Köpte min för 2190kr så var en prisvärd spelare, absolut skulle det vara kul med en dedikerad från oppo eller panansonic typ men har enbart plats för den här och kul att kunna spela halo och lite sånt ibland

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Äntligen, det finns ju en med läsare, bra med billig konsol, jag köper inga pc spel på skiva så det blir superbra...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Nu kostar ju online på alla konsoler så det är ju inget unikt för xbox längre. Och f2p spel som fortnite och apex kräver väl inte att man betalar ändå?

Jo, F2P spel kräver Live-abbonemang - du blandar ihop Microsoft och Sony som har olika villkor där.
Köper man en konsoll ligger ju den största kostnaden ofta i framtida spel och avgifter, och folk har ändå valt sony för det mesta,
alltså borde ju Microsoft sänka ribban och pusha Gamepass hårdare genom att slå ihop det med live...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

@Klarspråkarn: Den fungerar kalas, tror det är 2-3 inställningar för att få HDR och atmos rätt bara sen är det bara att köra Köpte min för 2190kr så var en prisvärd spelare, absolut skulle det vara kul med en dedikerad från oppo eller panansonic typ men har enbart plats för den här och kul att kunna spela halo och lite sånt ibland

Ok, tack. Har också funderat på att bygga en ny HTPC som kan spela UHD-skivor, men det funkar visst bara med Intel och med en rad krångel för att få det att funka. Och en separat spelare tar ju tyvärr plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Oliver91:

bra att de testar detta innan de lanserar en ny generations konsoler som tar bort fysisk media totalt, hoppas denna floppar totalt så de vaknar upp och fattar att de flesta av oss föredrar spel på skiva som går att spela efter speltjänsterna har stängt ner i framtiden.

Grejen är att "de flesta" inte föredrar spel på fysiskt lagringsmedia. Nästan all tillväxt i försäljningen idag sker över digitala kanaler. Fysiskt lagringsmedias andel minskar för varje månad och har så gjort ganska länge. Dessutom accelererar skiftet fortfarande.

Skrivet av Oliver91:

jag har helt slutat köpa ej fysiska spel till konsol och handlar knappt något på steam längre för vad händer den dagen steam inte längre finns? har redan spel i mitt bibliotek som inte fungerar längre samt spel som försvunnit som t.ex. många av de äldre codemasters titlarna i DiRT serien som mysteriskt försvunnit från steam...

https://steamcommunity.com/app/321040/discussions/0/135374296...

Här är grejen att du i de flesta fall (till PC i alla fall) idag måste knyta dina spel till en digital tjänst. Så om de en dag stänger ner tjänsten eller väljer att plocka bort aktiveringen för just ditt spel så sitter du där med en värdelös bit plast.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Hm... Det här känns mer som ett knep från deras sida för att komma åt den "skadliga" begagnatmarknaden, så jag kan inte känna att det här är bra, alls. Men naturligtvis kommer de vrida det så att det låter positivt för konsumenten, och vissa konsumenter kommer också svälja det de säger.

På den här generationen är det kanske valfritt, men om tillräckligt många låtewr sig lättluras till att köpa konsolen så kanske optiska läsaren, och därmed den roliga och miljövänliga begagnatmarknaden försvinner helt.

Gå inte på detta! Tänk Själva, stå på egna ben. Svälj inte företagens lögner.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

På den här generationen är det kanske valfritt, men om tillräckligt många låtewr sig lättluras till att köpa konsolen så kanske optiska läsaren, och därmed den roliga och miljövänliga begagnatmarknaden försvinner helt.

Det är mer miljövänligt att skivorna försvinner och det sker genom att introducera spelarna till konsoler utan skivor.

Så det argumentet håller inte. Sen är det säkert dåligt på massa annat sätt, men inte ur ett miljöperspektiv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta kan ju endast vara kontroversiellt för folk som inte har en PC. På PC-sidan har det ju varit "all digital" i hur många år som helst nu. Vem köper spel på skiva till PC? Man blir van vid att ha hundratals spel i Steam och kunna installera dem på några minuter när man vill spela, med cloud saves och allt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Detta kan ju endast vara kontroversiellt för folk som inte har en PC. På PC-sidan har det ju varit "all digital" i hur många år som helst nu. Vem köper spel på skiva till PC? Man blir van vid att ha hundratals spel i Steam och kunna installera dem på några minuter när man vill spela, med cloud saves och allt.

/hulle.

Enda anledning jag köper spel digitalt på PC är för att spelen på skiva ändå blir låsta till Steam eller liknande p.g.a. att man måste aktivera produktnyckeln för att spela. Jag skulle gärna köpa spel på skiva då jag vill äga mina spel.

Köpte The Witcher 3 på skiva när det släpptes och inte bara var det mycket billigare, runt 300 kr när den digitala versionen kosta nästan 600 kr, utan även DRM fri så gick att installera och spela utan GOG Galaxy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Det är mer miljövänligt att skivorna försvinner och det sker genom att introducera spelarna till konsoler utan skivor.

Så det argumentet håller inte. Sen är det säkert dåligt på massa annat sätt, men inte ur ett miljöperspektiv.

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror på hur man ser det. Om begagnatmarknaden absolut skall få finnas (vilket jag är kraftfullt för) så måste det ju också finnas skivor sålänge inte aktörerna tillåter vidareförsäljning av digitala licenser.

Men visst, att skippa skivor och ha kvar begagnatmarknaden är naturligtvis det mest miljövänliga, men det är inte så att de vill skippa skivor för att de tänker på miljön utan det handlar här om att slå sönder begagnatmarknaden, och det vänder jag mig emot.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det senaste spelet jag köpte till min PS4 härom dagen var 270 kr billigare (549 kr vs 279 kr) på fysisk skiva än i PS store. Visst det är såklart inte alltid så stor prisskillnad men risken är stor att en all digital konsoll blir klart dyrare i längden även om inköpspriset är några hundralappar mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Det är mer miljövänligt att skivorna försvinner och det sker genom att introducera spelarna till konsoler utan skivor.

Så det argumentet håller inte. Sen är det säkert dåligt på massa annat sätt, men inte ur ett miljöperspektiv.

Det är knappast gratis och utan energiåtgång att alla laddar ner hela spelen från internet så det håller inte heller! Sen är plasten i en BD-skiva försumbar med tanke på hur dyr den där.

Att ge upp frihet och valfrihet till några få globala företag bara för att spara marginella mängder plast skulle jag kalla för miljöfascism.

Sen att detta kommer ge företagen rekordvinster, hur kommer det i sig påverka miljön? Mer pengar till bonusar som används till lyxkonsumtion?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mfm:

Det är knappast gratis och utan energiåtgång att alla laddar ner hela spelen från internet så det håller inte heller! Sen är plasten i en BD-skiva försumbar med tanke på hur dyr den där.

Att ge upp frihet och valfrihet till några få globala företag bara för att spara marginella mängder plast skulle jag kalla för miljöfascism.

Sen att detta kommer ge företagen rekordvinster, hur kommer det i sig påverka miljön? Mer pengar till bonusar som används till lyxkonsumtion?

Hur vet du förhållandet mellan energiåtgång och miljöpåverkan mellan nedladdning och plastutvinning och tillverkning och att det ligger på jämförbara nivåer?

Det är inte jag som kallat begagnatmarknaden miljövänlig, dessutom finns det väldokumenterat om plastens miljöpåverkan. Så om du anser att begagnatmarknaden är miljövänlig och att servrar är största miljöboven får du styrka det med bevis.

Annars kvarstår perspektivet att skivor är dåligt för miljön, om man nu bryr sig om sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Hur vet du förhållandet mellan energiåtgång och miljöpåverkan mellan nedladdning och plastutvinning och tillverkning och att det ligger på jämförbara nivåer?

Det är inte jag som kallat begagnatmarknaden miljövänlig, dessutom finns det väldokumenterat om plastens miljöpåverkan. Så om du anser att begagnatmarknaden är miljövänlig och att servrar är största miljöboven får du styrka det med bevis.

Annars kvarstår perspektivet att skivor är dåligt för miljön, om man nu bryr sig om sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är alternativet till skivor? En massa servrar som drivs med kolkraft och övervinster hos företag vars direktörer kommer bränna mer pengar på flygfotogen, diesel och lyxkonsumtion? Tror du oljan kommer finnas kvar i backen bara för att man inte gör just spelskivor av den?

Sen kan ju till och med en femåring räkna ut att den plasten som används till en BD-skiva är marginell och knappast något som sprids i haven som en massa billig plast. Är snarare så att plastpåsar och sugrör borde förbjudas och man bara får tillverka BD-skivor.

Att inte kunna tänka längre än plast=miljöfarligt tyder i bästa fall på fantasilöshet.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd

@anon99339: @mfm: Problemet med att jämföra nedladdning mot skivor i det här fallet, på XBone, är att även om du har en skiva så kommer du att behöva ta ner åtminstone stora delar av spelet vid första installationen ändå. Det kanske går att undvika genom att inte koppla upp konsolen på nätet, men då blir man ju väldigt begränsad (om det ens går att köra helt ouppkopplad). Är konsolen uppkopplad så kommer man att behöva ta ner en stor patch direkt. I teorin så är det förstås inte alltid nödvändigt men i praktiken så har varje spelinstallation från skiva inneburit väldigt stora patchar, i alla fall för mig och de jag känner som köper spel på skivor.

Alltså borde jämförelsen typ vara: Köp skiva och ta ner X GB eller köp online och ta ner typ 1,2X GB eller så, och då är förstås sannolikheten att produktion av fysisk skiva, fodral och transport av dessa i flera led gör mer skada på miljön än de ganska lilla mängd extradata man behöver ta ner om man hade köpt spelet i nedladdningsversion.

Sen beror miljöpåverkan vid fysiskt köp väldigt mycket på hur man transporterar spelet den sista vägen hem. Åker du till en affär för att köpa spelet, eller till ett utlämningsställe för att hämta ditt paket med spelet, med bil så påverkar det sannolikt miljön mer än tillverkning och all transport fram till dig eller för den delen serverns energiåtgång för distribution. Cyklar du till butiken däremot är den påverkan förstås försumbar, eller om du köper ditt spel eller plockar upp ditt paket när du ändå är på Ica för att handla eller liknande.

Permalänk
Medlem

@snajk: Fast det är ändå irrelevant i det stora hela, miljöpåverkan per krona är väldigt låg jämfört med andra aktiviteter som att åka och köpa mat. Det är ingen naturlag att man måste släppa halvfärdiga spel på skivan heller...

Största problemet är att företagen missbrukar upphovsrättslagen för att begränsa begagnathandeln som är tillåten och egentligen borde vara möjlig. Upphovsrätten togs fram för att både konsument och producent skulle ha rättigheter och skyldigheter, men pga aktiveringar och kopieringsskydd har företagen bara rättigheter och konsumenten bara skyldigheter. Samhället borde inte tillåta detta, begränsar man konsumenters rättigheter på konstgjord väg borde inte samhället heller lägga resurser på att se att företagens rättigheter efterlevs (dvs i praktiken blir piratkopiering tillåten).

Vissa här tror att upphovsrätten togs fram för att maximera företags vinster, det är inte alls så.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Sen kan ju till och med en femåring räkna ut att den plasten som används till en BD-skiva är marginell

Tänk ett varv till när du laddar ner 60GB av day-one uppdateringen på ditt nya spel,
det finns inget på skivan som du inte hade kunnat ladda ner istället så du slipper inte ifrån att ha en kopia online, däremot är _alla_ skivor onödiga.

Ska man vara miljövänlig kanske man ska hoppas på framåtkompatibilitet och att man åtminstone kan använda dessa konsoller till att streama nya spel när nästa generation kommer.
Miljömässigt ser jag gärna att varje hårdvarugeneration blir så effektiv, fläktlös och underhållsfri som möjligt så den kan leva 'för evigt', så det kan vara en poäng med att välja en konsoll utan rörliga delar jämfört med en jetmotor som drar 150W.

När det gäller upphovsrätt och strävan efter att äga något fysiskt så är redan spel-marknaden mer jämförbar med att streama en film och få en upplevelse än något du köper i en affär. Speciellt multiplayerspel lär inte ha något värde om några år när innehållet bytts ut många gånger eller spelarna försvunnit och servrarna lagts ner. För dom spel som har ett varaktigt värde kan man iaf vara nöjd med att man genom att man köper en licens kan ladda ner spelet i gen åratal efter att det slutat säljas p.g.a tillfälliga licenser eller att företaget lagts ner (vilket även är tur om licensen är en fysisk skiva då du ändå behöver uppdateringen.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

@Klarspråkarn: Den fungerar kalas, tror det är 2-3 inställningar för att få HDR och atmos rätt bara sen är det bara att köra Köpte min för 2190kr så var en prisvärd spelare, absolut skulle det vara kul med en dedikerad från oppo eller panansonic typ men har enbart plats för den här och kul att kunna spela halo och lite sånt ibland

Jag har inte testat 4K än, har ingen skärm för det heller, men jag har hört att S egentligen är för slö för det, trots officiellt stöd. Det stämmer alltså inte?

Jag köpte också en xbone S just därför att jag behövde en blurayspelare (det går tyvärr inte att hitta allt via streamingtjänster, något många i den här tråden helt verkar ha missat), och då stod valet mellan oändliga mängder antingen ofattbart dyra apparater eller billiga no-name-produkter som jag inte orkade läsa på skillnaderna mellan. Det eller... en spelkonsol. Så det var enklast så. Skulle tro att enda nackdelen jämfört med en "riktig" spelare är jetmotorn man fick på köpet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

@Dafydd: På skiva är det inga som helst problem med 4k filmer, varken med HDR eller atmos ljudspår. Låter inte mer än spelare i samma prisklass + 500 kr. Man får gå upp till + 4000kr för att få en riktigt tystspelare ( i min mening).

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2