Använda hdmi utgång på moderkort men dra nytta av grafikkort

Permalänk
Medlem

Använda hdmi utgång på moderkort men dra nytta av grafikkort

Har ingen direkt koll på detta, har tagit över en htpc, kopplade in hdmi men fick ingen bild. Öppnade upp lådan och såg att hdmi-utgången sitter på moderkortet och att det finns ett grafikkort med endast DVI.

Förbereder mig nu för att bli dumförklarad.. kan jag ha kvar grafikkortet och dra nytta av detta men ändå använda hdmi utgången på moderkortet? Mitt problem handlar om att grafikkortet har DVI utgång men ingen HDMI utgång (vilket jag behöver). Jag vet att det finns DVI->HDMI adaptrar.

Permalänk
Medlem

Utan att veta specifik hårdvara så hör hdmi-utgången till det integrerade grafikkortet och dvi-utgången till det dedikerade grafikkortet. D.v.s. duger det integrerade grafikkortet till det du vill göra så kan du använda hdmi-utgången.

Krävs prestandan från det dedikerade kortet måste du dock använda de utgångar som hör till detta.

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Topp, stort tack

Skickades från m.sweclockers.com