Permalänk

Uppdatera - värt?

Tjena,

Har en gammal burk som jag fortfarande använder för mitt dagliga bruk.
Nu har jag dock fått problem med att grafikkortet eller processorn slår i taket när jag spelar.

Är det ens värt att uppdatera denna dator, finns det fortfarande delar som passar?
Har själv byggt datorn men har princip 0 koll på vad som kan vara värt att uppdatera, det är främst processor, grafikkort och ram-minne som jag tror behöver uppdateras. Men är det ens värt att uppdatera eller är det bara att slänga iväg och börja om?

Delarna som ingår är:
ASRock Z77 Pro4
Intel Core i5 3570K (3,4Ghz)
NVIDIA FeForce GTX 660 Ti
8 GB minne

Vill bara tillägga att jag inte är efter att köra spel på höga grafikinställningar eller sånt, bara liten uppdatering som inte sticker iväg i pris.
Tillägg: Kan inget om klockning, vågar/vill inte heller försöka

Permalänk
Avstängd

3770k och ett begagnat GTX1070.

Sen 8GB RAM till.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Den börjar bli till åren, men den "klarar" ändå allt om du skaffar ett bättre grafikkort, i nästan alla fall bättre än PS4.
4GB+ mer RAM skulle inte heller skada för moderna spel, men om du inte hittar bra priser tycker jag inte det är värt att lägga mer pengar på en så gammal dator. Tyvärr brukar äldre i7or kosta en rejäl slant.

Egentligen klarar GTX 660 Ti fortfarande nästan allt om du spelar på låga inställningar.

Om du ändå är beredd att köpa helt ny dator kan du iaf prova ett nytt grafikkort, grafikkortet är ju bara att flytta över till nybygget senare.