Ryzen 1700 + ASUS X370-I Gaming mot Intel

Permalänk
Medlem

Ryzen 1700 + ASUS X370-I Gaming mot Intel

Hej,

Sitter idag på ett ASUS X370-I Gaming där jag har en Ryzen 1700 monterad men då jag känner att jag och AMD = not true så skulle jag vilja byta detta mot motsvarande setup med Intel.

Då jag uteslutande spelar CS när jag spelar så är i7-serien väldigt intressant för min del där minimum är 4th gen men gärna 6th gen och uppåt. Ge förslag!
Jag har en i5-6600k idag liggandes så skulle även kunna tänka mig Intel ITX-MoBo + pengar mot ovan. Då det sitter i ett chassi med fönster så vill jag gärna ha något som ser bra ut likt det jag har idag.

Jag finns i Stockholm för byte men har kvar kartong så skulle kunna tänka mig att skicka.

Är du sugen på att köpa, ge ett bud så får vi se om jag godtar det men föredrar byte mot motsvarande setup alternativt Intel MoBo + pengar.

Moderkort:
https://www.webhallen.com/se/product/276924-ASUS-ROG-STRIX-X3...

Processor:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4162310

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hur funkar det tror du om du bara byter ut din 1700 mot en 2600X eller 2700X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Hur funkar det tror du om du bara byter ut din 1700 mot en 2600X eller 2700X?

Vad menar du? Det är inte så att det inte fungerar eller inte är tillräcklig prestanda, ligger på över 200FPS på högsta settings. Vill snarare byta pga lägre temperaturer samt bättre kompabilitet med RAM. Då det endast är ett intake i chassit och den agerar även som kylare till CPU-radiator så tror jag grafikkortet gynnas av lägre temp på CPU.

Permalänk
Medlem

Hade du en 2700x eller enkel så skulle jag gärna ha bytt med dig. Sitter på en I7 7700k delid och en MSI GAMING PRO CARBON X270.

Strunta i det mITX ville du ha såg jag nu. Sorry.

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Medlem

Hur många pengar skulle det här kalaset kosta? Eller är det byte som gäller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

bjuder 1200 för CPU

Permalänk

Pris på combon annars?

Permalänk
Medlem

Sakerna är tyvärr bortbytta, tack ändå för intresse!