Permalänk

Noctua NH-D15 vända eller inte?

Hej byggde en ny dator idag med en nh d15 kylare i ett nzxt h500i chassi. Monterade först den åt så den blåste bakåt men då fick det inte plats med båda fläktarna. Så vände på den så den blåser uppåt nu istället.

Fungerar det eller ska jag vända den och köra en fläkt?

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem

@andreasnelson: Jag har precis kollat på tester för just denna kylare där dom testade mellan en och två fläktar. Dessa tester visade att cpun bara blir två till tre grader svalare med två fläktar. Så jag tycker det är helt värt att ta bort en av fläktarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

@andreasnelson: Jag har precis kollat på tester för just denna kylare där dom testade mellan en och två fläktar. Dessa tester visade att cpun bara blir två till tre grader svalare med två fläktar. Så jag tycker det är helt värt att ta bort en av fläktarna.

Nej det ska han inte alls göra.

Till TS. Ja det funkar utmärkt att ha det så som du har just nu. Kör på.
Jag tror dock du har satt den fel. Den ska nog roteras 180grader. Vet inte om det spelar roll dock.

Permalänk
Medlem

Nej du behöver inte placera om den, den kommer fungera fint som den sitter nu.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Tack för snabba svar alla!
Låter det vara som det är då

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |