Förlorade sparade spel i Skyrim - går det återskapa via Steam?

Permalänk

Förlorade sparade spel i Skyrim - går det återskapa via Steam?

Jag tror att jag råkade öppna ett tidigare sparat spel än jag tänkt, bland alla saves jag hade, och sedan dess finns inte de nyare kvar.
Hamnade i blåsväder och skulle starta om från ett nyligen sparat save, men råkade förmodligen öppna ett långt tidigare sparat, och sedan fanns bara de tidiga kvar när jag skulle starta om från mitt nyare då.

Jag orkar inte spela om nu från lvl 19, när jag var på lvl 24 eller så innan, så jag undrar - finns de senare save´s:en möjligen sparade någonstans, eller raderas de när man öppnar tidigare sparade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubbemannen:

Jag tror att jag råkade öppna ett tidigare sparat spel än jag tänkt, bland alla saves jag hade, och sedan dess finns inte de nyare kvar.
Hamnade i blåsväder och skulle starta om från ett nyligen sparat save, men råkade förmodligen öppna ett långt tidigare sparat, och sedan fanns bara de tidiga kvar när jag skulle starta om från mitt nyare då.

Jag orkar inte spela om nu från lvl 19, när jag var på lvl 24 eller så innan, så jag undrar - finns de senare save´s:en möjligen sparade någonstans, eller raderas de när man öppnar tidigare sparade?

Hm, får se vad andra råder dig till men jag tror att om du raderar dina saves lokalt och startar upp spelet, så ska Steam Synka och då går det väl efter datumet som sparfilerna skapades så får du tillbaka filen.

Men vänta och se vad mer för tips du får. Det kanske finns något som inte är en chansning.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gubbemannen:

Jag tror att jag råkade öppna ett tidigare sparat spel än jag tänkt, bland alla saves jag hade, och sedan dess finns inte de nyare kvar.
Hamnade i blåsväder och skulle starta om från ett nyligen sparat save, men råkade förmodligen öppna ett långt tidigare sparat, och sedan fanns bara de tidiga kvar när jag skulle starta om från mitt nyare då.

Jag orkar inte spela om nu från lvl 19, när jag var på lvl 24 eller så innan, så jag undrar - finns de senare save´s:en möjligen sparade någonstans, eller raderas de när man öppnar tidigare sparade?

Det var märkliget, normalt skall det bara ändra den kronologiska följden om man gör det, dvs att du får det senast använda längst upp och de andra hamnar under det...

De borde finnas kvar men vara omarkerade så att spelat inte ser dem tro...

Osäker på om du har dem på Steam, har för mig att man aktivt behöver ladda upp dem om man vill spara dem där, men du kan ju alltid kolla. Om, så borde du kunna dra ned bara save filerna som "dokument" men med korrekt filändelse.

Skall rota litet och se vad de hette, men markeringarna för gamesave skall sparas automatiskt som filer som går att öppna i tex anteckningar om man vill kontrollera koden, det borde gå att rätta till där tycker man...
Måste forska litet mer då det var mer än ett år sedan jag gjorde detta...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoboCop:

Hm, får se vad andra råder dig till men jag tror att om du raderar dina saves lokalt och startar upp spelet, så ska Steam Synka och då går det väl efter datumet som sparfilerna skapades så får du tillbaka filen.

Men vänta och se vad mer för tips du får. Det kanske finns något som inte är en chansning.

Undras om det går att synka ändå, kan ju vara värt att prova...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Jag ser alltså bara äldre save´s nu sedan jag startade upp med en tidigare save...de nyare verkar ha försvunnit då.

Hur många save´s får man egentligen ha sparade?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gubbemannen:

Jag ser alltså bara äldre save´s nu sedan jag startade upp med en tidigare save...de nyare verkar ha försvunnit då.

Hur många save´s får man egentligen ha sparade?

Vet inte men men minst 99 iaf, har för mig att man kan ha hur många som helst, jag har iaf typ 100 saves.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag har haft många hundra i Skyrim, dock inte via Steam så om det finns en begränsning där vet jag inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Hejsan

I mitt gamla Skyrim Legendary har jag runt 2 200 sparfiler hehe. Så det är inga problem. Det finns ett par olika moddar som sorterar dina sparfiler baserade på karaktär exempelvis så där kan du titta även om det är samma karaktär så får du mer info. Men normalt sett så är det så att har du 100 sparfiler och du öppnar sparfil 89 och sparar igen så kommer den heta 101. Skyrim skriver alltså inte över något. Kolla om du har några sparfiler i Mina Dokument - My Games - Skyrim

Permalänk

Jäkligt märkligt, eftersom jag bara ser typ 15 sparade spel när jag väljer att starta om på ny save

Permalänk
Medlem

Kolla i Utforskaren också. Har någon SKSE modd installerad så kan Skyrim sortera annorlunda inne i spelet. Kör du Special Edition sorterar spelet efter karaktärsnamn och har du sparat manuellt via konsolen anses det också som en ny karaktär.