Bethesda ger bort Morrowind gratis – endast idag 25/3!

Permalänk
Medlem

Jag har reda Spelet på Steam, dom andra i serien med. Brukar köpa billiga koder när det finns så kostade inte mycket med alla expansioner. Med tanke på hur usla Bethesda är på att koda både spelen och nu sin osäkra hemsida så betalar jag hellre lite om tjänsten har högre säkerhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Generöst! Är det bara basspelet eller får man även expansionerna?

Redeemade precis koden via launchern, och det är Morrowind GOTY Edition.

Permalänk
Medlem

Lyckades logga in en gång i går men gick inte aktivera nyckeln. Efter det kan jag inte logga in på kontot även efter lösenordsbyten

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Relik 📜

Jag fick ner tillslut i alla fall!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nu fungerade det. På mobil men borde kunna ladda hem på datorn ikväll.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hjälpsam

Funkar fint nu
Tack för tipset, spridit ordet <3

Blir att installera och sedan testa detta modpacket för att få upp grafiken lite men ändå behålla spelets grundkänsla.
https://www.nexusmods.com/morrowind/mods/36945?tab=descriptio...

Helgprojekt tror jag.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Bethesda har fallit sjuukt mycket i mina ögon, de hade 2000talet, nu typ skräp. Men gratis är alltid gott

Permalänk
Medlem

Härligt Klart det bästa spelet i serien, även om man har många kära minnen av Oblivion, spelade knappt Skyrim, tyckte känslan fattades.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Finns ju mycket mods, så man slipper dras med gammal grafik osv. Borde göra upplevelsen trevligare, har dock inte testat för just detta spel.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Fungerade fint att "redeema" spelet nu runt kl 11:06 (190326)

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Oh well, är väl dags för det årliga försöket att spela Morrowind igen... tror det är 7e försöket nu

Jag hatar spelet, antar jag... Men jag önskar att så inte var fallet

Permalänk
Medlem

Synd att de inte kunde ge bort det via GOG eller liknande. Har ingen aning vad mitt lösenord är på den där siten och kan inte för mitt liv minnas att jag någonsin loggat in där tidigare. Men eftersom den säger att e-postadressen är upptagen måste jag ha ett konto där. Tar jag forgotten passsword får jag dock inget mail med någon reset-länk...

Edit: Kom till slut in. Men nu måste man installera ytterligare en launcher för att få spelet. Räcker det inte med de fyrahundrafemtioelva launchers jag redan har?

Varför göra det enkelt när man kan göra det svårt...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Synd att de inte kunde ge bort det via GOG eller liknande. Har ingen aning vad mitt lösenord är på den där siten och kan inte för mitt liv minnas att jag någonsin loggat in där tidigare. Men eftersom den säger att e-postadressen är upptagen måste jag ha ett konto där. Tar jag forgotten passsword får jag dock inget mail med någon reset-länk...

Edit: Kom till slut in. Men nu måste man installera ytterligare en launcher för att få spelet. Räcker det inte med de fyrahundrafemtioelva launchers jag redan har?

Varför göra det enkelt när man kan göra det svårt...

Samma problem här. Minns naturligtvis inte lösenordet, enda gången jag använt skiten var när Skyrim SE släpptes och det plötsligt krävdes ett konto på bethesda för att fixa vissa mods.

Försökte nollställa igår men har fortfarande inte fått något mail. Trodde ett tag att e-postadressen inte stämde, men gick inte att regga nytt konto eftersom den är upptagen. Så... tja. That's it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Synd att de inte kunde ge bort det via GOG eller liknande. Har ingen aning vad mitt lösenord är på den där siten och kan inte för mitt liv minnas att jag någonsin loggat in där tidigare. Men eftersom den säger att e-postadressen är upptagen måste jag ha ett konto där. Tar jag forgotten passsword får jag dock inget mail med någon reset-länk...

Edit: Kom till slut in. Men nu måste man installera ytterligare en launcher för att få spelet. Räcker det inte med de fyrahundrafemtioelva launchers jag redan har?

Varför göra det enkelt när man kan göra det svårt...

Man måste dock inte installera launchern för att slutföra Redeem-processen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Awesome! Spelade aldrig Morrowind. Oblivion var för enformigt med alla portalerna och jag tröttnade en bit in. Skyrim har spelats igenom 5 gånger tror jag. Sjukt bra spel även om de har sina brister.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av FredrikMH:

Awesome! Spelade aldrig Morrowind. Oblivion var för enformigt med alla portalerna och jag tröttnade en bit in. Skyrim har spelats igenom 5 gånger tror jag. Sjukt bra spel även om de har sina brister.

Men Oblivion har i alla fall bästa introt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

När man lirade det första gången 2002. Grafiken! Musiken! Storyn! Håller det som nummer ett fortfarande.

Särskilt med moddar som morrowind overhaul och reborn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Men Oblivion har i alla fall bästa introt!

Inte konstigt man lurades in i världen med för sin tid riktigt bra grafik med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Inte endast igår, fram till 31 mars. 🙂

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Inte endast igår, fram till 31 mars. 🙂

Tumme upp på detta, jag gick precis in på sidan och la till det på kontot

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Får inte Bethesda launchern att fungera... Flera som har samma problem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Macno:

Får inte Bethesda launchern att fungera... Flera som har samma problem?

Launchern funkade efter någon minut för mig, men sidan ligger och pendlar upp och ned...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

@Macno: Fungerar inte för mig. Testade några ggr men får enbart svart ruta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DocStargazer:

@Macno: Fungerar inte för mig. Testade några ggr men får enbart svart ruta.

Jag har själv aldrig testat detta, men:
https://help.bethesda.net/app/answers/detail/a_id/42654/~/how...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Får också bara svart ruta i launchern.. gah

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |