Köpråd: Smidig portabel DAC/hörlursamp

Permalänk
Medlem

Köpråd: Smidig portabel DAC/hörlursamp

Hej,

Jag är på jakt efter en hörlursförstärkare med inbyggd dac som går att köra direkt på USB då både min stationära och bärbara har ganska kasst ljud när det kommer till kritan. Kommer för det mesta driva hörlurar på 50-300 ohm. Budget runt 1500. Finns det?

mvh

Permalänk
Medlem

@bagfalls: Sound blaster g6 är det bästa valet för dig. jag använder en själv med två sennheiser lurar. En på 50 ohm och en på 300 ohm. Ljudet blir kristallklart med riktigt bra bas. Testade den även med min kompis Steelseries arctis pro wireless. denna gav bättre ljud i hans lurar än hans inbyggda amp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

@bagfalls: Sound blaster g6 är det bästa valet för dig. jag använder en själv med två sennheiser lurar. En på 50 ohm och en på 300 ohm. Ljudet blir kristallklart med riktigt bra bas. Testade den även med min kompis Steelseries arctis pro wireless. denna gav bättre ljud i hans lurar än hans inbyggda amp.

Såg ut att ha en bra storlek, och optisk in är ju alltid najs som komplement till USB. Vet du om denna skulle gå att köra genom Android också?

Huvudsakligen kör jag Sennheiser HD598, tror du att ljudbilden kommer att ändras mycket på så lättdrivna lurar?

Permalänk
Medlem

@bagfalls: Inte med bluetooth om det är det du menar med android

Permalänk
Medlem

Ska den vara portabel så kolla in Cyrus Soundkey eller en Audioquest dragonfly.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

@bagfalls: Inte med bluetooth om det är det du menar med android

Nej, jag syftar mest på att min Note 8 har en USB-C kontakt och att det inte borde vara några konstigheter att koppla in den där? Det är skit samma ändå, den är ämnad för dator med USB i första hand

Skrivet av tomjut:

Ska den vara portabel så kolla in Cyrus Soundkey eller en Audioquest dragonfly.

Skickades från m.sweclockers.com

Är dom små rackarna i samma klass på ljudkvalitet när det gäller hörlurar på 300 ohm som den tidigare nämnda G6?

Permalänk
Medlem

Jag kan rekomendera sennheiser gsx 1000, funkar väldigt bra och är sjukt nöjd med ljudet! Inga program behövs, bara att plugga in i usb så funkar den. Funkar även till ps4. Dock är den kanske några lappar dyrare än vad du önskar..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Nej, jag syftar mest på att min Note 8 har en USB-C kontakt och att det inte borde vara några konstigheter att koppla in den där? Det är skit samma ändå, den är ämnad för dator med USB i första hand

Är dom små rackarna i samma klass på ljudkvalitet när det gäller hörlurar på 300 ohm som den tidigare nämnda G6?

De är nog lite för klena vid närmare eftertanke. Men kanon till mer lättdrivna hörlurar och väldigt enkla att ha med sig i fickan.
De batteridrivna blir så klumpiga.
Själv har jag en Chord Mojo, riktigt bra men rätt långt utanför budget. Och tyvärr även den lite för klumpig, jag använder den mest till min stationära dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850