Borderlands 3 släpps den 13 september – blir exklusivt för Epic Games Store

Permalänk
Medlem

Blir glad för var exklusiv smäll Epic levererar på Steams bloatade tryne.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Konsolerna är ju det absolut värsta scenariot för oss konsumenter. Du tvingas att köpa en särskild "dator" för att överhuvudtaget kunna spela de exklusiva spelen.

Håller med dig helt för övrigt. Tycker det är märkligt att det är så många som är rädda för att testa ny mjukvara på ett forum som sweclockers. Särskilt när det borde vara tvärtom! Ge det en chans eller vänta 6 månader. Så jobbigt kan det inte vara.

Problemet är väl att vi är redan på den halkiga vägen. Det är väl bara en tidsfråga tills vi se spel knytas till vissa hårdvarutillverkare. Vi har det ju devis redan även om det än så länge är bara knyten till att aktivera spelnycklerna i samband med hårdvaruköp.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

Vad är det som är så himla älskvärt med Steam om jag får fråga? Har inte spelat så mycket på PC det senaste decenniet så har inte riktigt koll. Men jag minns hur arga vi var när cs gick till Steam - men nu verkar alla älska Steam, av vilken anledning?

Tycker det är lite dubbelmoral här. När man läser tråden om Spotify vs Apple så är de flesta på Spotifys sida. Jag kan tycka att detta är lite samma sak - alltså Epic(Spotify) vs Steam(Apple) - men där är det av helt andra åsikter.

Kan någon förklara för en ovetandes vad som är problemet med Epic? Det är endast en launcher och som jag förstått så ger de en större bit av kakan till utvecklarna än Steam. Inte så konstigt då att de dras till Epic istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Eh, nej, det här är monopol. OM det inte är så att man kan köpa spelet var man vill och att det bara aktiveras i EGS.

Annars är det här värdelöst.

Nej, det är en fri marknad där Epic gett säljaren det högsta budet och därmed får sälja produkten de köpt upp. Valve eller vilket annat företag som helst skulle kunna buda över/bättre än Epic och istället få sälja produkten.

Knappast monopol utan uppenbarligen en fri marknad.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lalle_aeg:

Vad är det som är så himla älskvärt med Steam om jag får fråga? Har inte spelat så mycket på PC det senaste decenniet så har inte riktigt koll. Men jag minns hur arga vi var när cs gick till Steam - men nu verkar alla älska Steam, av vilken anledning?

Det var 15 år sedan, Steam har väldigt många funktioner nu som saknas hos konkurrenterna. Folk är irriterade över att de tvingas till en launcher som inte har dessa. Kort sagt så behöver Epic exklusivitet eftersom de har en mycket sämre tjänst.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Hur kommer detta gå i längden. Allt epic gör är att köpa exklusivitet men de har själva sagt att det bara är tillfälligt. Vad gör de som gör att man inte ska gå tillbaka till steam?
Jag hade kunnat tänka mig borderlands 3 och spela direkt när de kommer men jag blev trött på kassa launchers för många år sedan så detta är en spik i kistan för mig. 6 månader och något annat spel har tagit spelets plats.
Det är samma sak som när man släpper ett undermåligt spel och sedan fixar det 6-12 månader senare, då har man hittat något nytt. Bara de mest hängivna är kvar och väntar

Vet vi om det är Epic som förhandlar sig till exklusivitet eller om det även är publicisterna som vill detta för att slippa ge så mycket till mellanhanden?

Det går ju även rykten om att steam inte tillåter ett lägre lanseringspris på andra plattformar, vilket hade förklarat att så många är villiga att byta skepp utan "mutor" från epic. Enda jag hittar är att det iaf är så för "steam keys", men svårt att hitta för andra fall då de inte verkar vara öppna med hur avtalen ser ut.

Permalänk
Medlem

Det var väldigt irreterande, ingen linux version då, och ingen chans att köra det genom proton. Då blir det inget köp för mig tyvärr, jag som såg framemot det.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Från nyheten:

Citat:

Pitchford berättar också att han inte ser några problem med exklusivitet så länge det innebär fördelar för kunder och utvecklare.

... på vilket sätt innebär exklusivitet fördelar för kunderna???????????

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tumregeln att aldrig förboka, aldrig köpa vid release blir ju iaf lättare att förhålla sig till med Epic Games store.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

Blir glad för var exklusiv smäll Epic levererar på Steams bloatade tryne.

Vilken bloat menar du?

Skrivet av lalle_aeg:

Vad är det som är så himla älskvärt med Steam om jag får fråga? Har inte spelat så mycket på PC det senaste decenniet så har inte riktigt koll. Men jag minns hur arga vi var när cs gick till Steam - men nu verkar alla älska Steam, av vilken anledning?

Tycker det är lite dubbelmoral här. När man läser tråden om Spotify vs Apple så är de flesta på Spotifys sida. Jag kan tycka att detta är lite samma sak - alltså Epic(Spotify) vs Steam(Apple) - men där är det av helt andra åsikter.

Kan någon förklara för en ovetandes vad som är problemet med Epic? Det är endast en launcher och som jag förstått så ger de en större bit av kakan till utvecklarna än Steam. Inte så konstigt då att de dras till Epic istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Steam är den launcher som funnits längst och har mest funktioner och QoL av alla launchers. Visst, den är lite seg, det håller jag med om men det finns så många bra saker med Steam också som reviews, forum, automatisk refund och mycket annat. EGS är ett program som startar spelet, inget mer.

Problemet som förvånansvärt många missar är att Epic måste ta till exklusiviteter eftersom de vet att ytterst få hade köpt ett spel till EGS om det även släppts på Steam. Skälen till detta är många men framförallt är Steam som sagt var ett inarbetat koncept fullspäckat med funktioner. Priserna på spelen är dessutom hyfsat låga med alla nyckelsajter som tillhandahåller nycklar.

Skrivet av Roger W:

Från nyheten:
... på vilket sätt innebär exklusivitet fördelar för kunderna???????????

Exakt! För kunder innebär EGS noll fördelar. För utvecklaren eller utgivaren ger det mer pengar per spel förutsatt att de säljer exakt lika många kopior som de hade gjort på Steam vilket är högst osannolikt.

Raderat svar på raderat inlägg /Mod
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Har inget intresse av spelet men blir sugen på att köpa bara för att bidra till Epic stores framgång så hatarna fortsätter storböla

om jag är en hatare för att jag inte vill ha sjuttioelva olika launchers med spel här och var till den gräns att jag bokstavligt talat inte kommer ihåg alla spel jag äger / vilka launchers de är till så jag effektivt sett blir av med spelen.

visst då är jag väl en hatare då

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Vilka är ni nötter som tycker det här med "store exclusive" är något att jubla över? Ett djävla skitpåhitt är vad det är och kommer ätt medföra att jag och många med mej bojkottar spelen.

Hoppas verkligen att Epic och de bolagen som binder upp sej på det här möget går i graven.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Vet vi om det är Epic som förhandlar sig till exklusivitet eller om det även är publicisterna som vill detta för att slippa ge så mycket till mellanhanden?

Det går ju även rykten om att steam inte tillåter ett lägre lanseringspris på andra plattformar, vilket hade förklarat att så många är villiga att byta skepp utan "mutor" från epic. Enda jag hittar är att det iaf är så för "steam keys", men svårt att hitta för andra fall då de inte verkar vara öppna med hur avtalen ser ut.

https://www.theverge.com/2019/3/21/18276181/epic-games-store-...

Nej steam tillåter inte lägre pris på andra platformar men spel som Epic köpt exklusivitet för som har legat på steam och har kunnat förbokats för ett pris har lanserats på Epic GS för samma pris. Så det verkar inte vara något problem för någon utgivare ändå, de tar inte mindre betalt på Epic GS bara lägger det i fickan. Inget fel med det i sig men många argument går på att det blir billigare för oss, vilket det bevisligen inte har blivit och ska vi behöva dras med en ordentligt mycket sämre klient för att de är mer pengakåta? Säg det då och jag betalar mellanskillnaden för att vara kvar på steam, även om det är emot steams villkor (att ha annat pris än någon annan)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Tumregeln att aldrig förboka, aldrig köpa vid release blir ju iaf lättare att förhålla sig till med Epic Games store.

Skickades från m.sweclockers.com

Dock av de senaste spelen på stapeln som gick att förboka på steam och som epic "köpte", de kommer gå via steam ändå OM man förbokade på steam. Så man kan argumentera att det kan vara bra att förboka på steam om man vill vara säker att kunna spela spelet via steam på release. Även om jag aldrig skulle göra det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

https://www.theverge.com/2019/3/21/18276181/epic-games-store-...

Nej steam tillåter inte lägre pris på andra platformar men spel som Epic köpt exklusivitet för som har legat på steam och har kunnat förbokats för ett pris har lanserats på Epic GS för samma pris. Så det verkar inte vara något problem för någon utgivare ändå, de tar inte mindre betalt på Epic GS bara lägger det i fickan. Inget fel med det i sig men många argument går på att det blir billigare för oss, vilket det bevisligen inte har blivit och ska vi behöva dras med en ordentligt mycket sämre klient för att de är mer pengakåta? Säg det då och jag betalar mellanskillnaden för att vara kvar på steam, även om det är emot steams villkor (att ha annat pris än någon annan)

I USA så droppades tydligen priset för Metro med 10dollar efter flytten. Dock verkar det blivt oförändrat i Europa, så är väl både sant och falskt.

"Intriguingly, the game will cost $50 on Epic's store in the US, when it was originally listed on Steam for the usual $59.99. Epic's competitive revenue split of 88/12 is hinted to be the reason behind the leaner price."

https://www.pcgamer.com/metro-exodus-will-only-release-on-the...

Permalänk
Medlem

Knappt några +15 RMB- eller Henrik Pontén-inlägg som verkar florera på FZ?

Visa signatur

[i5 4690k @ 4.2 GHz] [Corsair H55] [Sapphire Vega 64 Nitro+] [8 Gb 1621 Mhz) [EVGA Supernova G2 750W] [Fractal Design Define R5]
--
[AC Silentium T2] [AMD 64 3500+ 90nm Winchester] [Zalman 7000CNPS AlCu] [Asus A8N SLI Deluxe] [1 GB RAM Corsair XMS3200XL 2-2-2-5] [Ati Radeon X850XT] [250 GB Hitachi SATA] [200 GB Samsung SATA2 NCQ] [Sony DVD] [NEC 3520 DVD/CD Brännare] [SB Audigy2 ZS] [Logitech MX 518] [Func Surface] Införskaffades 03/2005

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Blir inget köp på EPIC store för min del. Är det dags att bli pirat? Yarr!!!

Skrivet av ExcZist:

Kommer köpa det bara jag får spela det..
Får leva med att det är Epic store
Edit: Randy Pitchfords twitter för den som vill kolla.
https://twitter.com/DuvalMagic/status/1112834134085337088
Edit: såg nu att länken redan fanns med i artikeln🙄

Skrivet av aholman:

Väntar på steamsläpp och rea. För det kommer hända

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kenneth:

Även om det kommer till Epic Launchern blir det ett köp för mig. Hade riktigt roligt med 2an och hoppas att 3an kommer ge samma upplevelse.

Skrivet av backfeed:

Sex månader kan jag lätt vänta enbart för att slippa Epic Games Store, så det är så det får bli.

Det blir inget köp från den butiken förrän de lägger ned exklusivitetstjafset.

Skrivet av AmdX2:

Kan inte med epic games och kommer således inte att köpa detta.

Med allt som har med dom tre huvudspelen inköpt på Steam och ~1.500 timmar spelade kommer jag att införskaffa spelet via en distributionskanal der funktioner som DRM är patchade och prisbilden är betydligt lägre än för både Steam och Epic.

Sen köper jag det till fullpris från Steam när det är möjligt. Ser dom första sex månaderna (eller vad det nu blir) som "Open Beta". För valet står inte mellan Epic nu eller Steam senare. Det är Epic aldrig och Steam senare.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem

Here we go again...
Antingen gillar man spelet och köper det oavsett vilken launcher eller så hade man ändå inte tänkt köpa det.
Har själv inte spelat 1-2 men kanske får testa 3:an då första är så poppis ( även om jag själv inte än förstått vad som gör spelen populära ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Here we go again...
Antingen gillar man spelet och köper det oavsett vilken launcher eller så hade man ändå inte tänkt köpa det.
Har själv inte spelat 1-2 men kanske får testa 3:an då första är så poppis ( även om jag själv inte än förstått vad som gör spelen populära ).

Nej, man kan också välja att inte köpa spel man är intresserad av när utgivare/utvecklare gör något mot kundens intressen. Det gör jag iaf. Varför ska jag belöna något de vet är en kompromiss som bara de själva tjänar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Konkurrens på lika villkor, fri marknad... vad hände med dem?

Det är väl generellt inget som existerar så fort vi talar om immatrialrätt och icke fysik distribution. Inte på kundnivå det vill säga. Vem som har rätt att erbjuda en produkt och ta betalt av slutkund bestäms ju långt över våra huvuden till exempel när det gäller sändningsrättigheter till sportevenemang, streaming av TV/film eller vilket programpaket från vilket företag jag måste ha för en viss kanal.

Skrivet av daskedennis:

Eh, nej, det här är monopol. OM det inte är så att man kan köpa spelet var man vill och att det bara aktiveras i EGS.

Annars är det här värdelöst.

Skrivet av frong:

Nej, det är en fri marknad där Epic gett säljaren det högsta budet och därmed får sälja produkten de köpt upp. Valve eller vilket annat företag som helst skulle kunna buda över/bättre än Epic och istället få sälja produkten.

Knappast monopol utan uppenbarligen en fri marknad.

Om det rör sig om monopol eller inte får nån med större kunskap om termen både i strikt laglig och mer generell mening uttala sig om. Även om min förståelse efter an snabb koll på Wikipedia är att det är monopol.

"A monopoly (from Greek μόνος mónos ["alone" or "single"] and πωλεῖν pōleîn ["to sell"]) exists when a specific person or enterprise is the only supplier of a particular commodity".

Men problemet här är ju att oavsett hur det är med den frågan är det ju inte vi slutkunder som väljer leverantör.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Nej, man kan också välja att inte köpa spel man är intresserad av när utgivare/utvecklare gör något mot kundens intressen. Det gör jag iaf. Varför ska jag belöna något de vet är en kompromiss som bara de själva tjänar på?

Som sagt, förstår inte varför Valve måste få mer pengar för något de inte gjort något för istället för utvecklaren som slitit i år för deras produkt?

Klart som fan att spelutvecklarna ska ha mer pengar, det är de som skapar spelen nu och i framtiden.

Men jag måste ha missat något annat som har med Steam-kulten att göra, har själv flera spel i Steam och ser absolut ingen fördel i att ha dem där jämfört med om de skulle vara i valfri annan launcher.

För övrigt så ligger Steam nere just nu, så gissar på Epic vs Steam 1-0 för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

I USA så droppades tydligen priset för Metro med 10dollar efter flytten. Dock verkar det blivt oförändrat i Europa, så är väl både sant och falskt.

"Intriguingly, the game will cost $50 on Epic's store in the US, when it was originally listed on Steam for the usual $59.99. Epic's competitive revenue split of 88/12 is hinted to be the reason behind the leaner price."

https://www.pcgamer.com/metro-exodus-will-only-release-on-the...

Ja då håller de iallafall det argument det trycker på vilket är bra. Personligen vill jag fortfarande använda steam då den för mig är överlägsen, även om jag skulle betala motsvarande 60 dollar. Få se hur det utvecklar sig. Jag är dock ganska pessimistik och tror att det blir stream film/serie kaos av det hela. Med mer launchers än spel

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

@Mocka: Oceanen av skitspel, den dryga reklamen(den där satans pop-up:en vid varje upstart), det störiga game overlay:et, achievements och gud förbjude dessa värdelösa "items" som spammar tycker jag är bloat när man bara vill spela spel man betalat för.

Steam var och är bra på många sätt men inte alla så jag välkomnar hårdfår konkurrens i dagsläget. Själv tycker jag inte det är jäääöötejobbigt att ha en till ikon på skrivbordet.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalle_aeg:

Vad är det som är så himla älskvärt med Steam om jag får fråga? Har inte spelat så mycket på PC det senaste decenniet så har inte riktigt koll. Men jag minns hur arga vi var när cs gick till Steam - men nu verkar alla älska Steam, av vilken anledning?

Tycker det är lite dubbelmoral här. När man läser tråden om Spotify vs Apple så är de flesta på Spotifys sida. Jag kan tycka att detta är lite samma sak - alltså Epic(Spotify) vs Steam(Apple) - men där är det av helt andra åsikter.

Kan någon förklara för en ovetandes vad som är problemet med Epic? Det är endast en launcher och som jag förstått så ger de en större bit av kakan till utvecklarna än Steam. Inte så konstigt då att de dras till Epic istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Mista inte kritik mot Epic som gillande, beröm eller rent av "kärlek" för Steam. Det finns flertalet problem med Steam både som marknadsplats, klient och som ren PC-mjukvara. Man kan kritisera båda, en mer än den andra i det här fallet.

Snarare så att Epic är Apple i det här fallet och båda använder sina finansiella muskler för att flytta valmöjligheten som i en fungerande marknadsekonomi ligger hos slutkunden åtminstone en nivå ovanför oss.

Just när det gäller frågan om fördelning av pengar har jag inte sett nån mer ingående analys. Vars hamnar pengarna egentligen? Blir spelen billigare för oss kunder? Samma pris men mer pengar till utvecklarna? Eller är det samma pris för oss, samma pengar till utvecklare men mer till distributören? Nån som vet mer?

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

@Mocka: Oceanen av skitspel, den dryga reklamen(den där satans pop-up:en vid varje upstart), det störiga game overlay:et, achievements och gud förbjude dessa värdelösa "items" som spammar tycker jag är bloat när man bara vill spela spel man betalat för.

Steam var och är bra på många sätt men inte alla så jag välkomnar hårdfår konkurrens i dagsläget. Själv tycker jag inte det är jäääöötejobbigt att ha en till ikon på skrivbordet.

Stäng av nyhets pop-up:en om du nu tycker den är dryg.
Ingen tvingar dig att köpa skitspel.
In-Game overlayen tycker jag är skitbra. Men inget som stör dig i ditt spelande. Du kan gå in och ställa in om du vill få pop-up från achievements eller inte.
Items kan man strunta i helt om man inte är intresserad.

Problemet är inte att det är en till ikon på skrivbordet.
Problemet är att utgivarna/utvecklarna tar en deal som ger en sämre slutprodukt för kunden och tycker vi ska vara glada för deras skull.
Hur ska jag streama spelet till mitt vardagsrum i EGS?
Var kan man komma åt och dela olika kontroll bindningar för i princip alla typer av kontroller som finns?
Cloud saves är på gång men inte där ännu.
Kan man ge utgivarna kritik för agerande mot kundbasens intressen som syns på sidan de säljer spelet på?
Finns en uppsjö av qol man går miste om via EGS vs Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Som sagt, förstår inte varför Valve måste få mer pengar för något de inte gjort något för istället för utvecklaren som slitit i år för deras produkt?

Klart som fan att spelutvecklarna ska ha mer pengar, det är de som skapar spelen nu och i framtiden.

Men jag måste ha missat något annat som har med Steam-kulten att göra, har själv flera spel i Steam och ser absolut ingen fördel i att ha dem där jämfört med om de skulle vara i valfri annan launcher.

För övrigt så ligger Steam nere just nu, så gissar på Epic vs Steam 1-0 för tillfället.

Jag som kund får ju massor av mervärde från Steam som jag inte får av EGS. Är inte det värt pengar?
Ja inte alla använder ju Steams funktioner som de är marknadsledande med.
Om du inte kan se det så förstår jag din frustration över situationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Frågan om det ger någon konkurrens långsiktigt eller om helt enkelt "tvingar" in steam och valve på samma bana.
Vore bättre om de kunde konkurrerat med funktioner och pris inte exklusivitet.

Misstänker detta kommer sluta med att alla pengar läggs på köpa exklusivitet istället för att företagen lägger pengar på att utveckala sina plattformar till att vara snabbare, säkrare och ha mer funktioner.

Jo absolut kan det bli så, men det ena behöver ju inte utesluta det andra. Men tror vi kan enas om att ett monopol liknade Valves, samt det sätt de utnyttjat detta på inte är någon önskvärd situation heller. Jag har hellre fyra st launchers installerade om det kan bryta upp marknaden lite och förhoppningsvis få de gamla hjältarna att ta upp sitt spel-skapande igen. Jag tittar på er Blizzard och Valve.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Typiskt. Jag som såg fram emot Borderlands 3.
Avinstallerade epic lunchern helt häromdagen.

Permalänk
Medlem

#HYPE
Får man se till o skaffa Epic launcher då.
Snart en launcher per spel.... synd att steam är så giriga, annars hade man kanske klarat sig med 1 :}

Permalänk

Är ni som avskyr och bojkottar Epic Games samma personer som lipar över Uber och hur deras affärsidé förstör taxibranschen? Marknaden är i konstant förändring och utveckling och står man och sover på spelplanen kommer andra givetvis att dra nytta av det.

Jag är dock inte särskilt insatt i ämnet och har säkert missat något, men visst är det kul med konkurrens. Steam är ju ingen liten pjäs på brädet nu och får helt enkelt bara se över hur de kan utveckla och förbättra sig själva.

De har ju onekligen kunderna i ryggen verkar det som