installera windows 2 gånger från ett minne

Permalänk

installera windows 2 gånger från ett minne

hej!
jag ska hjälpa en kompis att installera ett windows utan produkt nyckel (oaktiverat windows) men jag har inget USB minne med 8gb ledigt. kan jag ta min gamla windows USB och använda den igen? fungerar det? kommer det finnas en "har inte någon produktnyckel" knapp där också? kommer jag kunna ladda ner det från samma USB minne på en annan dator? det köpte jag från NetOnNet för 1300kr (då var det både USB minnet och en produkt nyckel).

Visa signatur

-:INTEL CORE I7 7700K:-:MSI GEFORCE RTX 2070 ARMOR:-:G.SKILL TRIDENT Z RGB 2X8GB 3200MHz DDR4:-:AORUS Z270X-GAMING 5:-:CORSAIR RM750X V2:-:SAMSUNG 850 EVO 500GB SSD:-:MICROSOFT WINDOWS 10 HOME:-:NZXT KRAKEN X72:-

Permalänk
Medlem

@Jesper_TJ: Ja du kan använda det hur många gånger som helst och på hur många datorer du vill, så länge du inte matar in produktnyckeln under eller efter installationen.

Du kan även ladda ner nyare version till ditt usb minne, så man slipper en massa uppdateringar direkt efter installationen.
Jag förutsätter att du har produktnyckel på en "lapp" vid sidan om och inte lagrad endast på usb minnet.

Pengarna du betalade hos NoN är endast för produktnyckeln, sen får man med ett usb med windows för att slippa behöva ladda ner det.

Permalänk
Medlem

@Jesper_TJ: https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Den nedre blå knappen laddar ned verktyget som laddar ned Win 10 och låter dig välja mellan DVD, USB mm som man installerar datorn med. Läsa och välja hur ni vill göra.

När ni installerar så skipar ni steget där den frågar efter nyckel och göra det när ni känner för det.