Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Mmm jag förstår vad du menar. Men hon gör vad som helst för sin familj. Och Starks är ju synonym med The North. Men det kanske vore för "lätt" om det blev så för det finns ju fortfarande en potentiell konflikt mellan Aegon och Daenarys om tronföljden i The Seven Kingdoms. Utöver den mellan Sansa och Daenarys som du snuddar vid i ditt inlägg. Spännande, hur som. Snart vet vi!

Det är bara för Jon att gifta sig med Sansa vilket hade varit det bästa tror jag. Mycket tveksamt om det blir så. Lutar mer mot Jon o Dany.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Det är bara för Jon att gifta sig med Sansa vilket hade varit det bästa tror jag. Mycket tveksamt om det blir så. Lutar mer mot Jon o Dany.

Det hade varit oväntat och intressant

Men rätt meningslöst, norr är ju lojala mot honom redan och lär väl inte bli sämre av att han är en äkta Stark.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Kablash:

Faster och brorson är dom ju, kanske inte världens största skillnad, men lite iaf!

Tvåa på bollen.

Blev en liten miss av mig där. Mvh

Permalänk
Medlem

Någon annan som trodde atta sekvensen där draken dog var en dröm? Det verkade så löjligt och dumt att det var den enda logiska slutsatsen.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Någon annan som trodde atta sekvensen där draken dog var en dröm? Det verkade så löjligt och dumt att det var den enda logiska slutsatsen.

Mja. Fjantiga drakar som är så ömtåliga.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Skrivet av Storage Jar:

Mja. Fjantiga drakar som är så ömtåliga.

Vansinne. Nu sällar jag mig till de som tycker de förstör serien med sista säsongen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Det var min instinktiva tanke också. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: pacing issues. De borde ha kortat ner festscenen i början, tagit bort allt vad "comic relief"-norrbaggen heter (snacka om att sabba en karaktär), dragit ner på hela "Gendry-Arya"-kärlekshistorien (om nu inte denna kommer att spela roll senare) och istället förflyttat dessa minutrar till att dra ut på scenerna i slutet. Nu var den sista tredjedelen helt galet "pace:at", där scener som hade behövt ha ~10-15 minuter istället fick 1-2 minuter. Attack -> hoppa i vattnet -> svimma -> vakna på en strand tillsammans med alla andra viktiga personer minus en (på något märkligt vänster), med inget mer än max lite hosta i termer av skada.

Nej ni... detta är inge vidare.

As for the future: Jag hade hoppats på att Cersei hade gett upp, Daenerys flippat och bränt halva stan ändå, och att den sista fighten istället skulle vara mot "the mad queen". Full circle, så att säga. Det hade varit en intressant twist!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

As for the future: Jag hade hoppats på att Cersei hade gett upp, Daenerys flippat och bränt halva stan ändå, och att den sista fighten istället skulle vara mot "the mad queen". Full circle, så att säga. Det hade varit en intressant twist!

Och så kommer Jaime och blir queenslayer

Fast jag misstänker att han kommer bli queenslayer genom att ha ihjäl Cersei och sig själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Json_81: Det tror jag med. Trodde btw att Tyrion skulle stryka med där vid muren också, men antar att de inte är redo att döda allas älskling. Vet dock inte varför Cersei lät honom (eller resten av "armén") leva dock. Känns som att hon kunde ha suddat ut det här hotet rätt snabbt om hon så hade önskat.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Men på riktigt? Det finns så jäkla mycket att klaga på i det senaste avsnittet men de allra värsta grejerna måste väl ändå vara:

1. Cersei skulle bombat alla med pilar i slutet och så hade det varit färdigt. Inte ens draken stod säker 100 meter bort om man tittar på hur de kunde skjuta tidigare i samma avsnitt.

2. Missandei visste att hon skulle dö, Cersei höll henne i armen och pratade med henne. Varför tog hon inte bara tag i Cersei och hoppade ner? Eller bara knuffade Cersei? Plot armor i sitt esse...

Nej det märks verkligen att man inte har några böcker att följa längre. Jag ångrar att jag ens sett detta avsnitt.

Permalänk

Bra avsnitt trots sina uppenbara brister. Mer spänning i denna trots låga tempot jämfört med föregående som jag tyckte var urusel.

Permalänk

ingen som la märke till starbucks kaffe behållaren på bordet i början utav avsnittet, när Daenerys tittar så där små surt bort mot de andra som firar, den står på bordet mellan Jon och Daenerys. såg en bild på detta så jag var tvungen att starta upp avsnittet och titta och japp, där stod den :D.

bra avsnitt förövrigt tycker jag, men jag tror inte längre att de jag håller på kommer att vinna.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@mangemani: Haha behövde också kolla nu. Shit vilken rolig tabbe ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite roligt att folk nästan tar det som ett personligt angrepp när GoT gör lite sämre avsnitt. Testa slappna av så kanske ni uppskattar serien lite mer. Även om de senaste avsnitten utan tvekan inte varit så bra som vi är vana vid är det fortfarande bättre än ~99% av allt skräp som visats på TV.

Skrivet av Treant:

Av allt negativt med det här avsnittet har jag inget problem med den scenen. Allting måste inte ske på ett ”episkt” sätt...

Skrivet av Trebsor:

2. Missandei visste att hon skulle dö, Cersei höll henne i armen och pratade med henne. Varför tog hon inte bara tag i Cersei och hoppade ner? Eller bara knuffade Cersei? Plot armor i sitt esse...

Du kanske kallar det plot armor, jag kallar det verklighet. Tror du verkligen alla är hjältar när de står inför en garanterad död? Alla kan inte vara lika tuffa som du

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

ingen som la märke till starbucks kaffe behållaren på bordet i början utav avsnittet, när Daenerys tittar så där små surt bort mot de andra som firar, den står på bordet mellan Jon och Daenerys. såg en bild på detta så jag var tvungen att starta upp avsnittet och titta och japp, där stod den :D.

bra avsnitt förövrigt tycker jag, men jag tror inte längre att de jag håller på kommer att vinna.

Skrivet av Gorian:

@mangemani: Haha behövde också kolla nu. Shit vilken rolig tabbe ^^

För att bespara alla andra tid så ser man den vid 14:44.

I övrigt, wtf hur jävla snabbt kan man kasta sig framåt i handlingen!? Jag lider med det faktum att vi hade kunnat få så många bra avsnitt av vad de nu rusar igenom i maximal hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Det var min instinktiva tanke också. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: pacing issues. De borde ha kortat ner festscenen i början, tagit bort allt vad "comic relief"-norrbaggen heter (snacka om att sabba en karaktär), dragit ner på hela "Gendry-Arya"-kärlekshistorien (om nu inte denna kommer att spela roll senare) och istället förflyttat dessa minutrar till att dra ut på scenerna i slutet. Nu var den sista tredjedelen helt galet "pace:at", där scener som hade behövt ha ~10-15 minuter istället fick 1-2 minuter. Attack -> hoppa i vattnet -> svimma -> vakna på en strand tillsammans med alla andra viktiga personer minus en (på något märkligt vänster), med inget mer än max lite hosta i termer av skada.

Nej ni... detta är inge vidare.

Serien fallerade redan när Grey Worm och Missandei inledde sin relation.

Jag blev positivt överraskad när Dany sa att Gendry nu är en Baratheon men var ju för ännu en kärleksscen.

Ja man har rätt att vara bitter när en av världens bästa serier blivit någon slags romantisk komedi.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lider helt klart av att det som skulle behöva säkert 30 avsitt är 6. (13 med förra säsongen). Nu ska allt bara vara fanservice och cool faktor. Logik är borta. Bara en massa deus ex machina.

Och ja hur Rhaegal dog var skrattretande.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 9600k @ 4.8Ghz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S Moderkort: MSI Z-390 GCP GPU: ASUS GeForce RTX 3070 Dual Minne: 4x8GB Corsair Vengence 3000Mhz Chassi: Define R6 PSU: EVGA Supernova 750G2

Permalänk
Medlem

Detta var det hittills sämsta avsnittet i serien.
Riktigt löjligt på sina ställen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Du kanske kallar det plot armor, jag kallar det verklighet. Tror du verkligen alla är hjältar när de står inför en garanterad död? Alla kan inte vara lika tuffa som du

Hon var ju ändå tuff nog att stå och argt säga "Dracarys" inför döden och inte stå och gråta (vilket jag förmodligen gjort) så visst tycker jag hon borde haft vett att ta död på Cersei när hon hade chansen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Blev en liten miss av mig där. Mvh

Skrivet av Treant:

Det var riktigt löjligt. Grymt vilka skarpskyttar de har när de kan skjuta ner en flygande drake på så långt avstånd att skeppen inte märks, och från en rörlig plattform dessutom. De kunde ju åtminstone ha gjort det mera dramatiskt med ett litet slag efter att Rhaegal blev träffad i vingen och gick ner i vattnet.

Sen så tyckte Euron tydligen att de bara skulle segla bort, istället för att attackera Daenerys kvarvarande lilla flotta och Dragonstone. De kunde ha avgjort hela allt där redan. Eller som sagt utanför murarna vid King's Landing stunden efter. Helt absurdt...

Hela grejen med Gendry var också riktigt dålig. Om de nu vill bygga upp Daenerys som en galen Targaryen så kunde de ju istället ha låtit henne agera paranoit i den situationen. Hon kunde ha låtit Gendry dödas, istället för att ge bort en av de viktigaste fästena i hela Westeros utan något att vinna på saken. Tvärtom lät hon en av två personer som har vettig rätt till Iron Throne få mera makt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Är besviken, käns som att de börjar tappa bollen nu när de inte kan ta mer material ifrån böckerna?...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att dom tyvärr fokuserar på fan-service och handlingen får stå tillbaka för detta. Det har varit väldigt orealistiskt och slarvigt gjort, dom borde istället tagit ett år till, lagt till 4-5 episoder, sålt ut programmet till 1-2 bolag till för att finansiera förlängningen.

Jag är OK med det överlag, men det hade kunnat varit bättre.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Den kopiösa mängden ved de brände alla lik med, lite kunde de ju använt i slaget så hade de (och tittarna) sett vad de slogs mot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Den kopiösa mängden ved de brände alla lik med, lite kunde de ju använt i slaget så hade de (och tittarna) sett vad de slogs mot.

Eller värmt husen med under den kommande vintern. Att värma dom där oisolerade rummen med öppna fönster lär ju kräva sin ved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Där hade de oxå slösat bort det. Byggt hur många katapulter och trebuchet som helst för att sedan användas EN gång styck. Fel att bombardera lite innan dothraki begick självmord.?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 9600k @ 4.8Ghz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S Moderkort: MSI Z-390 GCP GPU: ASUS GeForce RTX 3070 Dual Minne: 4x8GB Corsair Vengence 3000Mhz Chassi: Define R6 PSU: EVGA Supernova 750G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Det var riktigt löjligt. Grymt vilka skarpskyttar de har när de kan skjuta ner en flygande drake på så långt avstånd att skeppen inte märks, och från en rörlig plattform dessutom. De kunde ju åtminstone ha gjort det mera dramatiskt med ett litet slag efter att Rhaegal blev träffad i vingen och gick ner i vattnet.

Sen så tyckte Euron tydligen att de bara skulle segla bort, istället för att attackera Daenerys kvarvarande lilla flotta och Dragonstone. De kunde ha avgjort hela allt där redan. Eller som sagt utanför murarna vid King's Landing stunden efter. Helt absurdt...

Hela grejen med Gendry var också riktigt dålig. Om de nu vill bygga upp Daenerys som en galen Targaryen så kunde de ju istället ha låtit henne agera paranoit i den situationen. Hon kunde ha låtit Gendry dödas, istället för att ge bort en av de viktigaste fästena i hela Westeros utan något att vinna på saken. Tvärtom lät hon en av två personer som har vettig rätt till Iron Throne få mera makt.

Scenen med Gendry var bara för att få till scenen med Arya när han friar. Romantik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sämsta avsnittet i hela serien, och har på egen hand mer eller mindre lyckats dödat mitt intresse för hela franchisen.
Avsnittet ligger dessutom på rekordlåga 6,8 poäng på IMDB (och fortsätter minska), vilket går att jämföra med det tidigare "rekordet" (Unbent, Unbowed, Unbroken från S5) som ligger på 8,1 poäng, så det är rätt universalt illa omtyckt.

Dags att börja leta efter en ny avatarbild...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

är så spänd på hur det hela ska sluta. men det känns jävligt drygt, de 2 första säsongerna så var det stark som gällde, men efter det att äggen hade kläckts, drakarna vuxit till sig samt att Dany fick sig sin första arme, så har man hållit på henne och det har man gjort i typ 5½ säsonger nu, men nu är hon ju inte ens en skugga utav det hon var förut, skrattade nästan till lite när man fick se det lilla som återstod utav hennes armeer när de stod utanför kings landing jämfört med allt hon hade i sista avsnittet i säsong 7.

det är väl, vad då, 3 avsnitt kvar nu, eller 2? det kommer bli spännande avsnitt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

men nu är hon ju inte ens en skugga utav det hon var förut, skrattade nästan till lite när man fick se det lilla som återstod utav hennes armeer när de stod utanför kings landing jämfört med allt hon hade i sista avsnittet i säsong 7.

Tror inte det är allt som är kvar, isåfall känns det ju jäkligt fånigt att hon står och hotar Cersei, drake eller inte.
Pratade de inte i början av avsnittet om att de förlorat runt hälften?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Json_81: Mmm, de sa att hälften av Dothraki hade dött (var resten höll hus under slaget är oklart), och om jag minns rätt så också hälften av Unsullied (som tydligen bara var ca 9000 personer från första början, men på något vänster har utökats vartefter serien gått). Så den lilla gruppen som var vid muren lär väl mest ha varit eskort.

//G

Visa signatur

---