CPU LGA775, LP grafikkort, AM3+ moderkort, PC3 SO-DIMM

Permalänk
Medlem

CPU LGA775, LP grafikkort, AM3+ moderkort, PC3 SO-DIMM

Jag funderar på - om jag kommer undan med det någotsånär billigt - att återuppliva och ge konstgjord andning till några dammsamlande gamla maskiner.

Eftersöker följande:
*Processor: LGA775, quad core, helst 45nm. Q9650 är förstås önskvärt, men några klasser neråt är också av intresse. Funkar tyvärr inte med 771-to-775 mod pga proprietärt OEM-bios jag inte lyckats "knäcka", så det behöver ni inte föreslå.
*Grafikkort: Lågprofil med tillhörande bracket. Typ GTX 750Ti/1030. Kanske 1050, men det misstänker jag kanske ligger för högt i pris för ändamålet.
*RAM: 1st 4GB SO-DIMM PC3 12800
*Moderkort: AM3+. Bryr mig föga om utseende, formfaktor (så länge det passar i ett vanligt ATX-chassi), fabrikat osv. Grundkraven innefattar 4 minnesplatser (DDR3), stöd för FX-6100, med standardmonteringen för kylare och överklockningsmöjligheter (t.ex. inget låst OEM-bios, således). Och med I/O-plåt.

Återkom med vad du har och en prisidé (inkl. eventuell frakt), antingen här eller via PM.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Lite hårdvara

@gothdeus:

Har dessa prylar till försäljning. Vill helst sälja allt i ett paket.

Komponenterna sitter monterat fint på brädan.

Paket↓
Processor: Intel® Core™2 Quad Processor Q6600
Moderkort: Asus P5QL Pro
Ram: 4x2 DDR2 Kingston KVR800D2N5/2G (8GB Totalt)

Processor #2: Intel® Core™2 Duo Processor E8400 Ingår också vid köp av paketet ovan.

Priside! 500:-
Kan köras till Gävle till tidigast efter 19:15 ikväll 14/5 2019

Sätta pris och leveranssätt
Permalänk
Medlem

@No1Bear:

Tjena! Socket 775-kort och minnen har jag redan. Bara CPU som behöver uppgraderas.
Således inte intresserad av hela paketet, men tackar ändå för erbjudandet.

Permalänk
Medlem

Moderkort införskaffat!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns So-DIMM minne kvar?

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti