World of Warcraft Classic

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av Itasha:

Jag har gradvis blivit mer och mer sugen. Efter att ha suttit och läst och tittat på massa videos igår så blev hypen uppenbarligen så stor att jag till och med drömde inatt att jag spelade igen! Funderar på om man ska flytta de fem veckor jag tänkt ta ut i sommar lagom till releasen...

Kommer ihåg att Shattered Hand var den inofficiella "svenska" servern. Frostmane var ju en eftergrej när Blizzard började öppna för gratis migrering från servrar som var överfulla. Ett antal stora guild så som Memento Mori och Loco Motives bestämde sig för att flytta när migreringen till Frostmane öppnades och då gjorde många andra det med. Tror även mitt gamla guild Crimson Fellas UTD gjorde det, men då hade jag redan slutat spela för stunden även om jag sedan spelat vid varje ny expansion fram till de 3-4 senaste som jag inte rört.

Är det sagt att de kommer ha kvar gamla server namn? Kul isf! Var nog lika mycket svenska på Stormscale som Shattered Hands, och flera EU top20 guilder på den också, tills ja de öppnade för migrering och alla stack åt olika håll för att slippa lagg och zerg kring instancer.

Kom ihåg att man satt på IRC mitt i natten för att föröka få någon synk för vilken server som skulle gälla, men blev splitt ändå mellan shattered hands och stormscale. Blev iof trångt nog för pve guilder ändå så kanske var lika bra.

edit.
Hittade detta nostalgiska blogginlägg https://www.method.gg/wormie-s-classic-vanilla-ragnaros-and-t... Vilka tider!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
VXO
Registrerad
Apr 2005

Kikat en del på streams nu i dagarna och som jag sa till mina vänner... den blandade känslan av nostalgi och dödsångest är minst sagt något jag aldrig känt förr. Man både gillar och ogillar det man ser på samma gång.

Jag vill inte säga att jag är hypad, men en sak är mer eller mindre säker, jag kommer spela.
Eftersom man är småbarnsförälder nu för tiden så siktar jag på att bli level 60 någon gång under 2021, ska bli skoj att köra UBRS 100 gånger!

PS,
Damnation @ Bloodscalp rules

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!