Försöka uppgradera datorn

Permalänk

Försöka uppgradera datorn

Hej.

Jag tycker jag upplever att min fps börjar ge vika när jag spelar CSGO.
Och skulle vilja köpa nytt Grafikkort.

Köpte datorn för 3-4 år sedan ish, så förstår att jag inte har dom nyaste komponenterna direkt.
Så tror ni jag kommer få någorlunda bättre FPS om jag endast köper nytt grafikkort, eller behöver jag byta ut det mesta?

CPU : i5 4690k 3.50GHz
Moderkort : ASUSTeK COMPUTER INC. Z97-A (SOCKET 1150)
GPU : GeForce GTX 960
RAM : Corsair Vengeance ddr3 8gb (2x4)
Nät : CM 650w

Med vänliga hälsningar.

Permalänk
Medlem

Börja med att klocka CPU/GPU och se vad som händer med fps

Permalänk
Medlem

Vad kör du i för upplösning?

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Avstängd

Den datorn ska klara av CSGO..en dator degraderas inte i äldre spel..det är nåt annat som spökar.

Dammat av datorn? Massa gammalt skräp i registret? Osv osv osv.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Din dator ska ta CS:GO utan problem...! Testa göra en nyinstallation av Windows om du orkar? Annars får du felsöka en stund. Svårt att ge dig mer kött på benen utan mer information i nuläget.

För övrigt kan du ju checka temperaturerna hos grafikkortet och processorn med hjälp av t.ex. HWMonitor. Kanske behöver dammas av. CPU:n kanske behöver ny pasta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeriksson94:

Hej.

Jag tycker jag upplever att min fps börjar ge vika när jag spelar CSGO.
Och skulle vilja köpa nytt Grafikkort.

Köpte datorn för 3-4 år sedan ish, så förstår att jag inte har dom nyaste komponenterna direkt.
Så tror ni jag kommer få någorlunda bättre FPS om jag endast köper nytt grafikkort, eller behöver jag byta ut det mesta?

CPU : i5 4690k 3.50GHz
Moderkort : ASUSTeK COMPUTER INC. Z97-A (SOCKET 1150)
GPU : GeForce GTX 960
RAM : Corsair Vengeance ddr3 8gb (2x4)
Nät : CM 650w

Med vänliga hälsningar.

Du får väl sänka inställningarna och se om bildfrekvensen ökar?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@jeriksson94: Den ska klara csgo men kan behöva formatera och ominstallera Windows.
Ska dock säga att jag satt på en likadan dator tidigare och märkt väldigt stor skillnad i flytet och i form av högre fps med den datorn jag sitter på nu. Med det sagt så är de nog inte så dum idé att uppgradera.
Grafikkortet är generellt sett inte så stort problem i csgo, det är nytt moderkort, CPU och ramminnen som ger mest boost då jag förmodar att du ändå kör ganska låga ”competetive” inställningar.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk

Tack för alla svar!

Jag lirar 1920x1080.
Skulle gärna vilja ha mer fps och färre fpsdrops än vad jag får. Ca 150. (Kan på ex inferno ligga runt 80.)
Men ska testa att blåsa bort lite damm. Kan kanske va så enkelt.

Gjorde en ren installation av datorn i vintras till win 10 och har inte installerat knappt nåt sen dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

en dator degraderas inte i äldre spel..det är nåt annat som spökar.

Nu släpps det en hel del uppdateringar frekvent till CSGO, en del som påverkar prestandan negativt så just i det här fallet är det en sanning med modifikation.

@jeriksson94 CSGO är i mångt och mycket CPU tungt, så rejäl klockning eller uppgradering av CPU skulle göra absolut mest skillnad för dig, som folk säger över mig.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Den datorn ska klara av CSGO..en dator degraderas inte i äldre spel..det är nåt annat som spökar.

Dammat av datorn? Massa gammalt skräp i registret? Osv osv osv.

Just CSGO är dock markant mycket mer krävande i dagsläget än vad det var för bara några år sedan, vissa nya kartor som får stackars Source att gå på knä rent generellt

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti