Uppföljning! Hämtade min Sony xf9005 i 65" för två dagar sedan.
Ingen kalibrering utan körde på de inställningar som Hifi-klubben föreslog (finns på deras hemsida). Bilden är fantastisk! Nu har jag ju inte kikat på de modeller jag skrev om i mitt första inlägg i mitt eget vardagsrum av förklarliga skäl så lite svårt att jämföra skillnader.
Men svärtan är riktigt bra, ljusstyrkan likaså och uppskattar att Sony återger en mer naturlig bild som inte överdriver färger.
Har efter de föreslagna inställningarna lattjat runt lite och ökat lite på ljusstyrka, skärpa, kontrast och ställt X-tended dynamic range på mellan.
Svärföräldrarna hade tydligen köpt en Samsung Q6f som ska komma i dagarna. Ska testa någon 4k från youtube så jag kan få en jämförelse som jag får dela med mig om framåt.
Har testat att lira lite resident evil 2 med HDR. Mycket trevlig upplevelse (eller skräckinjagande hur man nu ser det). Har bilden ställd i bio pro och upplever inget input lag men är å andra sidan ingen hardcore gamer.
Blooming har jag endast stött på när jag kikat på en supermörk scen och pausar så en ljus "menyrad" som dyker upp. Hade jag inte läst om detta innan jag kikade på TV'n hade jag troligen inte reagerat på det. Jag får helt enkelt kolla efter blooming om jag ska se det. Men jag har ingenting emot det då själva FALD antagligen är de som gör bilden så sjukt trevlig i övrigt
Ska även tillägga att den lilla blooming jag upplever endast är när det är helt mörkt i vardagsrummet på kvällen. Vid normalt upplyst vardagsrum ser jag ingen blooming trots att jag kollar på OLED demo klipp på Youtube.
Snäv betraktningsvinkel är det verkligen. Man ska sitta rakt framför annars försvinner färger och svärta ganska snart. Samma sak här, jag sitter rakt framför så mig gör det inget.
Ljuset når inte riktigt ut i hörnerna med full ljusstyrka. Detta är också någonting jag har fått leta efter för annars är det inte ofta man kollar uppe i hörnerna på en 65" skärm.
Slutsatsen är att jag är riktigt riktigt nöjd! Stort tack till all hjälp, jag kunde nog omöjligen fått en bättre 65" TV för 13899kr
Skickades från m.sweclockers.com