Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Nettson.com

Tjenixen.

Nyligen har en ny nätbutik börjat florera på prisjakt, nettson.com. Hyggligt billigare priser på en del produkter faktiskt.

Är det någon som har testat att köpa därifrån än? Jag är alltid milt skeptisk till nya sidor utan omdömen 😬

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Tycker det var sparsmakat med information om vilka de är och vad de har för målbild

Deras villkor är gamla
"Försäljningsvillkor
Giltiga per 2013-02-02"

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Tjenixen.

Nyligen har en ny nätbutik börjat florera på prisjakt, nettson.com. Hyggligt billigare priser på en del produkter faktiskt.

Är det någon som har testat att köpa därifrån än? Jag är alltid milt skeptisk till nya sidor utan omdömen 😬

Hehe hade inte handlat där dom behagar inte ens ha en footer med info.

Jag kan spåra dom så långt att de "finns" i Finland men fortfarande nej.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Försökte hitta information om dem i helgen men hittade ingenting mer än en ägare på allabolag...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett familjeföretag som har bytt verksamhetsområde: https://www.hitta.se/f%C3%B6retagsinformation/netsson+ab/5569...

Har ingen aning om hur det är att handla av dem, lite konstigt att de endast har 0/1 i lager av allt
Kanske är någon sorts dropshipping.

EDIT: Lite kul att de har stavat fel på deras eget bolag dock

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Ingen info om bolaget och söker man på angiven adress och kollar på google maps så hamnar man på något uteställe, alternativt kemtvätt beroende på vilken sida av vägen man kollar. Får avgöra själv om du vill köpa något

Permalänk
Medlem

Det är ett 1-mannabolag som grundades 2012 och sedan dess har haft låga resultat varje år. Högsta omsättningen var 407 Tkr (2016). Huvudmannen är VD för ett annat bolag med betydligt högre omsättning, så detta framstår som en bisyssla.

Om du skulle köpa något för 5 000 kr från det här företaget skulle det motsvara ~1,3% av fjolårets totala omsättning. Du får själv avgöra om du anser det vara värt risken. Omsättning säger inte allt, men för ett 7 år gammalt företag säger det en hel del. Alla nyckeltalen är låga, även om soliditeten och likviditeten förvisso inte ligger lägre än branschens genomsnitt.

Skulle säga att det beror helt och hållet på vad du beställer. Köper du en sten är det nog helt okej att ta risken. Köper du ett ASUS RTX 2080 Ti för 14 papp är det kanske inte det.

Permalänk

Det enda "positiva" med sidan är att du kan betala med Klarna. Dvs utebliven vara och du betalar ingenting, men sen VAD det är du får... Nettson ABs adress ligger under mekaniska verkstäder på Eniro, så allt kanske är trasiga saker som lagats.

Jag var själv sugen på rtx 2080 då det var 1000kr billigare, men när det är 1 anställd i sitt hus i Farsta så nja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Verkar ligga nere nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har köpt saker utav Nettson flera gånger, aldrig haft några problem.
De har sitt lager i Danmark, senast beställde jag ett 2080Ti ifrån dem och fick det levererat på 2 arbetsdagar.

Kommer garanterat fortsätta handla ifrån dem så länge priserna är schyssta!

Visa signatur

headake

Permalänk
Medlem

Kan säga så här mycket i alla fall beställde i fredags, och än så länge nu idag onsdag så har jag inte fått något levererat.

Frågande i måndags om jag kunde få ett tracking nummer så att jag kunde spåra beställningen. Då sa dom att ordern var plockad på deras lager och att jag skulle få ett spårningnummer i samband med att dom skickar beställningen. Har inte hört något från dom än.

Använde mig av klarna. Så jag kommer ge er en update vid ett senare tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde ett Fractal Design Meshify S2 solid (plåtsidor) för det kostade under 1000-lappen.
Beställde 3/6, fick mail om att det skulle skickas 10/6.
Fick ett mail om försenad leverans med 4 dagar, skulle skickas 14/6. Sedan kunde jag inte ta emot eller hämta ut det direkt men nu har jag fått chassit (hade jag varit hemma skulle jag fått det den 17e.)

Samlar delar till en ryzen 3000 uppgradering så jag lider inte av 13-14 dagars leveranstid än

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt GeForce RTX 2080, Corsair RM 850, Jonsbo chassi ifrån nettson. Grymt trevlig kille och snabb leverans. Fick mina produkter inom 4 dagar och allt fungerar super bra!

Nöjd kund

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Äntligen fler som säljer ASrock moderkort.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]