Fick endast 4+4 cpu power cable men moderkortet använder 8+4 cpu power

Permalänk

Fick endast 4+4 cpu power cable men moderkortet använder 8+4 cpu power

Jag har nyss fått min psu och ser att det inte finns någon 8+4 connector till cpu power. Men när jag kikar på moderkortet jag ska skaffa så använder den just 8+4 för cpu power.. Vad är det som händer här? Måste jag köpa en ny kabel eller räcker det med den 4+4 kabeln som jag fick med min psu?

Power supply: Corsair RM650x
Moderkort: MSI Gaming pro Carbon AC

Permalänk
Medlem

Det är nog inte en 8+4 utan en 8-pin och en 4-pin!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mr_Mattson:

Jag har nyss fått min psu och ser att det inte finns någon 8+4 connector till cpu power. Men när jag kikar på moderkortet jag ska skaffa så använder den just 8+4 för cpu power.. Vad är det som händer här? Måste jag köpa en ny kabel eller räcker det med den 4+4 kabeln som jag fick med min psu?

Power supply: Corsair RM650x
Moderkort: MSI Gaming pro Carbon AC

Det fungerar bra med enbart din 8-pin kabel. Att använda flera kablar är i syfte för extrem överklockning. Du kan köpa en kabel till ditt nätaggregat om du vill åstadkomma detta, detta är alltså en ytterligare 4-pin kabel och det finns ingen färdig kabel som består av både en 8-pin och en 4-pin kontakt utan det är två separata kablar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

@DavidtheDoom:

@Forsgren:

Jahaaa ok. Så bra. Så det är endast 8 pin som faktiskt behövs. Den extra 4 pin som finns är bara som ett "komplement"?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mr_Mattson:

@DavidtheDoom:

@L.Forsgren:

Jahaaa ok. Så bra. Så det är endast 8 pin som faktiskt behövs. Den extra 4 pin som finns är bara som ett "komplement"?

Helt rätt. Egentligen klarar du dig nog på enbart en 4-pin men det är inte sämre med mer.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin