OnePlus 7 Pro kamera ljud?

Permalänk
Medlem

OnePlus 7 Pro kamera ljud?

Hej jag köpte nyligen en OnePlus 7 Pro och har bara haft den ett par dagar, idag öppnade jag snapchat på morgonen när jag låg i sängen och då dyker pop up kameran upp. Det slog mig att när den stängs gör den ett märkligt ljud och telefonen vibrerar "lite" jag har nog ocd och har svårt för dessa saker men är det någon annan som känner igen detta eller är det bara min telefon som beter sig på detta viset?

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

Hej jag köpte nyligen en OnePlus 7 Pro och har bara haft den ett par dagar, idag öppnade jag snapchat på morgonen när jag låg i sängen och då dyker pop up kameran upp. Det slog mig att när den stängs gör den ett märkligt ljud och telefonen vibrerar "lite" jag har nog ocd och har svårt för dessa saker men är det någon annan som känner igen detta eller är det bara min telefon som beter sig på detta viset?

Hej,
Har exakt samma ljud med min telefon, det är fokusen/OISen som låter lite när man öppnar kameran där bak oavsett vilken app.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Durham:

Hej,
Har exakt samma ljud med min telefon, det är fokusen/OISen som låter lite när man öppnar kameran där bak oavsett vilken app.

Hmm? Oneplus 7 Pro?
Det enda som låter på min O7P är motorljudet, det finns varken OIS eller autofokus på frontkameran.

Skrivet av joeldanielsson:

Hej jag köpte nyligen en OnePlus 7 Pro och har bara haft den ett par dagar, idag öppnade jag snapchat på morgonen när jag låg i sängen och då dyker pop up kameran upp. Det slog mig att när den stängs gör den ett märkligt ljud och telefonen vibrerar "lite" jag har nog ocd och har svårt för dessa saker men är det någon annan som känner igen detta eller är det bara min telefon som beter sig på detta viset?

Är det ungefär samma ljud på vägen upp och ner?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag menar att ni ska låta skärmen vara riktad neråt och sedan låser ni telefonen så att pop up kameran glider in igen, det är då min gör ett så märkligt lljud. Skrapigt typ..

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Hmm? Oneplus 7 Pro?
Det enda som låter på min O7P är motorljudet, det finns varken OIS eller autofokus på frontkameran.

Är det ungefär samma ljud på vägen upp och ner?

Japp, men ljudet när kameran går ner och skärmen pekar neråt är helt annat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joeldanielsson:

Japp, men ljudet när kameran går ner och skärmen pekar neråt är helt annat

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen skillnad oavsett hur jag har den roterad.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB