Fick fel skärm med mig hem: Hur går jag tillväga?

Permalänk
Medlem

Hur kan det vara så svårt, 2019, att ta en bild på t.ex klisterlappen som i regel alltid sitter på baksidan av skärmen för att utesluta eventuella tveksamheter?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Bildexpert 📺

Kan vara så att skärmen kör singel link TMDS över DVI-kontakten med rätt bandbredd, säg 18 Gbps. Då fungerar det med en HDMI-DVI-kabel och få full sprutt. Ja, det blir aldrig DVI Dual Link men detta förväxlas ofta. Förekommer på flera nyare skärmar. Skärmen klarar egentligen inte DVI-DL men single link TMDS med hög bandbredd går bra och därför fungerar skärmen med moderna grafikkort. Medan äldre/enkla grafikkort som kör old-school, genuin, DVI-DL inte får ut full kapacitet hos skärmen.

DVI är rörigt.

Permalänk
Skrivet av blunden:

Kan du beskriva vilken hårdvara du har, innan du spenderar pengar på vad som potentiellt är en suboptimal lösning? Det känns som att du inte riktigt har koll på de olika anslutningstyperna (inget konstigt med det) och då är det lätt att spendera pengar på fel saker.

Motherboard: asus prime z390p
CPU: I7-9700k
GPU: rtx 2080 xc ultra (EVGA)

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vaa, ska du använda DVI-D DL ?

Vad är det du ska ha en adapter till ? Ska du konvertera signalen till DP så kostar en sån (DL) omvandlare lika mycket som ett enklare grafikkort som troligen presterar bättre än det du har.

Har en RTX 2080 så att det skulle vara bättre vet jag inte... vet ingenting om skrämar eller DP och dual link

Permalänk
Skrivet av CubaCola:

DP är mycket bättre än dual dvi

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, tack då har jag lärt mig något nytt idag

Permalänk
Medlem

@bowlingking:

alltså bara att åka in och byta,, ser inga problem i det. du har ju betalat för en annan produkt och fått fel. Dom kommer byta direkt.

Permalänk
Skrivet av zogez:

@bowlingking:

alltså bara att åka in och byta,, ser inga problem i det. du har ju betalat för en annan produkt och fått fel. Dom kommer byta direkt.

Den funkar prima med dp så jag är nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowlingking:

Den funkar prima med dp så jag är nöjd

ok vad bra.. men du skrev att du hade fått fel skärm, den du fick är det samma pris som den du hade tänkt köpa?

Permalänk
Skrivet av zogez:

ok vad bra.. men du skrev att du hade fått fel skärm, den du fick är det samma pris som den du hade tänkt köpa?

Jaha, mitt fel, det gick jättebra att byta, det var inga problem

Permalänk
Medlem

@bowlingking: nu kan du säga namnet.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig och att du kunde byta till den mer optimala kabeln.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q