Bygga första datorn 10k budget webbhallen

Permalänk

Bygga första datorn 10k budget webbhallen

Hallå!
Dags att bygga sin första dator då jag bara haft laptop på senaste tiden och lagt gaming på hyllan.
Men nu är det dags igen.
Det spelet jag ska spela är classic wow, det var där allt startade!

Jag behöver hjälp vilka delar jag ska köra.

Budget ca 10k
Sen en skärm till det för ca 2k

Stort tack!

Permalänk
Medlem

+ AOC Agon C24G1 1990:-

Om du är redo att köpa grafikkkortet separat så kör på:
Inet: XFX Radeon RX590 2390:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannematzii:

Hallå!
Dags att bygga sin första dator då jag bara haft laptop på senaste tiden och lagt gaming på hyllan.
Men nu är det dags igen.
Det spelet jag ska spela är classic wow, det var där allt startade!

Jag behöver hjälp vilka delar jag ska köra.

Budget ca 10k
Sen en skärm till det för ca 2k

Stort tack!

När du säger "dags bygga sin första dator" - menar du att du faktiskt tänkt bygga den själv eller vill du ha den färdigbyggd från butik?

Här med bättre grafikkort och chassi. Ingår en fläkt med processorn som duger. Vill man få ned temperaturerna och ljudnivån kan det dock förstås vara värt att köpa till en annan kylare.

Windows köps (om du inte redan har det) från Kinguin eller Ebay för under 200kr.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Skrivet av Samlooh:

När du säger "dags bygga sin första dator" - menar du att du faktiskt tänkt bygga den själv eller vill du ha den färdigbyggd från butik?

Här med bättre grafikkort och chassi. Ingår en fläkt med processorn som duger. Vill man få ned temperaturerna och ljudnivån kan det dock förstås vara värt att köpa till en annan kylare.

https://www.webhallen.com/api/cart-img/236123,294003,302709,202940,236943,283931,286562,297513?name=10TKR

Windows köps (om du inte redan har det) från Kinguin eller Ebay för under 200kr.

Tack!
Jag hade tänkt att bygga den själv nu under semesterdagar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannematzii:

Tack!
Jag hade tänkt att bygga den själv nu under semesterdagar

Skickades från m.sweclockers.com

Isåfall:

Alternativt:

(+ https://www.webhallen.com/se/product/290043-Cryorig-AM4-Upgra... för att kylaren ska passa)

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Skulle rösta på den övre av de två förslagen i svaret ifrån @Samlooh här ovan, moderkortet är mycket bättre. En kylare kan du alltid lägga till i efterhand.

Permalänk

Jag gjorde precis en beställning på den övre du rekommendera. Tack för din hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com