Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Dator runt 9000 kr

Tjena, jag är sugen på att köpa en dator för runt 9000, spelen jag spelar är i stort sett bara fortnite och cs. Jag spelar alltid på lägre upplösningar även om jag har kunnat spela på högre för att jag hellre har mer FPS än att grafiken ska se bra ut. Jag kan inte så mycket om delar heller och iom det finns tusentals olika kombinationer så tänkte jag be er om hjälp med att sätta ihop en dator till mig:) Mina mål med denna dator:
Klara Fortnite bättre än min nuvarande dator(cirka 120 konstant i den lägsta upplösningen)
Nya Call of duty:Modern warfare ska kunna spelas på någorlunda grafik i spelbar fps.
Csgo är skitsamma för jag spelar 1024x768 och det klarar min 8 år gamla burk utan problem.

Jag har möjlighet att bygga ihop den själv(byggde ihop min nuvarande dator) fast helst vill jag att den ska komma färdig att plugga in och spela.

Min budget är 7000-9000 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke111:

Tjena, jag är sugen på att köpa en dator för runt 9000, spelen jag spelar är i stort sett bara fortnite och cs. Jag spelar alltid på lägre upplösningar även om jag har kunnat spela på högre för att jag hellre har mer FPS än att grafiken ska se bra ut. Jag kan inte så mycket om delar heller och iom det finns tusentals olika kombinationer så tänkte jag be er om hjälp med att sätta ihop en dator till mig:) Mina mål med denna dator:
Klara Fortnite bättre än min nuvarande dator(cirka 120 konstant i den lägsta upplösningen)
Nya Call of duty:Modern warfare ska kunna spelas på någorlunda grafik i spelbar fps.
Csgo är skitsamma för jag spelar 1024x768 och det klarar min 8 år gamla burk utan problem.

Jag har möjlighet att bygga ihop den själv(byggde ihop min nuvarande dator) fast helst vill jag att den ska komma färdig att plugga in och spela.

Min budget är 7000-9000 kr

Har du något i din nuvarande dator som kan återanvändas? Typ lagring, chassi, nätagg?

Här har du annars en riktigt trevlig dator om du pallar att bygga själv, den blir betydligt dyrare om du ska köpa allt från samma butik och inkludera montering:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

Har du något i din nuvarande dator som kan återanvändas? Typ lagring, chassi, nätagg?

Här har du annars en riktigt trevlig dator om du pallar att bygga själv, den blir betydligt dyrare om du ska köpa allt från samma butik och inkludera montering:
https://komponentkoll.se/bild/LjVox.png

Jag har ingenting som kan återanvändas.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

Har du något i din nuvarande dator som kan återanvändas? Typ lagring, chassi, nätagg?

Här har du annars en riktigt trevlig dator om du pallar att bygga själv, den blir betydligt dyrare om du ska köpa allt från samma butik och inkludera montering:
https://komponentkoll.se/bild/LjVox.png

Ska man betala 1350 för ett nätagg så ska de faen va fullt modulärt! Fasta kablar i den prisklassen är ju rena rånet

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Ska man betala 1350 för ett nätagg så ska de faen va fullt modulärt! Fasta kablar i den prisklassen är ju rena rånet

Personligen tycker jag semi-modulärt är helt ok, jag förvånas mer över priset för guld-certat agg som inte tillverkas längre.

Permalänk
Medlem

Ska du bygga själv tycker jag du måste höja din budget för att få en bra uppgraderingsbar bas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Ska man betala 1350 för ett nätagg så ska de faen va fullt modulärt! Fasta kablar i den prisklassen är ju rena rånet

Skrivet av Mordekai:

Personligen tycker jag semi-modulärt är helt ok, jag förvånas mer över priset för guld-certat agg som inte tillverkas längre.

Det nätagget har kostat 800kr fram tills idag. Ska såklart inte köpa det för över 1300kr.

Permalänk
Medlem

Lite i överkant men det finns billigare butiker om man kollar prisjakt istället:

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Tack så mkt för alla svar, klickade hem lite delar igår, tråden kan låsas