Permalänk

Min FPS är för LITE

Hejsan allihopa som läser detta, jag skulle kunna behöva lite hjälp då jag inte är så super duktig med datorer. Jag har precis köpt en ny dator, mitt grafikkort är RTX 2070, min processor är i7-9700K, mitt RAM minne är 8x2gb och jag spelar på en 165hz 1080p skärm. Jag har alla inställningar på low på Battlefield 5 men ändå så har jag en FPS på ungefär 90 average. Jag har stängt av V-Sync, jag har gjort allt det där som ni förmodligen tänker på. Har till och med fixat allt på NVIDIAS kontroll panel. Har gjort alla uppdateringar som krävs. Innan jag köpte alla mina delar till min PC så gjorde jag mycket research. Jag såg på flera videos när folk körde på LOW settings och dem fick minst 150FPS average. Vad är det som jag behöver göra? Detta är väldigt frustrerande... Till och med när jag lirar Battlefield 4 som är ett gammalt spel får jag också bara drygt 130 FPS average. Vad är felet? Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

Kolla så du har - Future Frame Rendering på Off och GPU Memory Restriction på On

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Kolla så du har - Future Frame Rendering på Off och GPU Memory Restriction på On

Kör jag Future Frame Rendering på On och GPU Memory Restriction på Off så får jag högre FPS.

Kör på 1440 och har då stabila 100 fps på lägsta inställningarna.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk

@Vangen: Tack för ett sånt snabbt svar, jag kör ej med GPU Memory Restriction på ON men jag har testat med den på ON också. Gör verkligen ingen skillnad. FPS:en är fortfarande på 90 avarage

Permalänk

@blackis: Jag har testat allt i settings som det bara går. INGENTING hjälper. Vad jag än gör så snittar jag 90 fps bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjenamannen12345:

@blackis: Jag har testat allt i settings som det bara går. INGENTING hjälper. Vad jag än gör så snittar jag 90 fps bara

Är det så i andra spel också? Hur har du skärmen inkopplad till burken?

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk

@blackis: Ja, jag skulle nog kunna säga att dem flesta spelen jag lirar har dålig FPS jämfört med vad det egentligen skulle kunna vara. Förlåt men jag vet inte vad "burken" är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjenamannen12345:

@blackis: Ja, jag skulle nog kunna säga att dem flesta spelen jag lirar har dålig FPS jämfört med vad det egentligen skulle kunna vara. Förlåt men jag vet inte vad "burken" är?

Förlåt för jag va otydlig. Jag menar dator.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk

@blackis: Aha haha, skärmen är kopplad med display in till grafikkortet

Permalänk
Medlem

Ok. Ja du ska absolut ha mer fps i 1080 upplösning. Vänner till mig som har sämre komponenter än det du har och spelar BFV i 1080 ligger på ca 150-160 fps på låga inställningar. Så något är absolut galet. Svårt o peka på något just nu. Är det en G-Synk skärm du har? Har du gjort några prestanda tester?

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk

@blackis: Yes, G-Sync skärm har jag. Nej har ej gjort några prestanda tester. Hur gör jag det? Förlåt men jag är inte super duktig med sådant här

Permalänk
Medlem

Då du har 90 fps så låter det inte som du kopplat skärmen till fel port på datorn alla fall. Däremot funderar jag på vad grafikinställningar du har, kan du råka ha renderscale (eller vad BF5 nu har igen) på typ 200%?

Permalänk

@Reyintaz: Den är på 100%. Ska det verkligen vara såhär? Ska jag inte egentligen snitta ungefär 150FPS average på LOW settings? Vare sig jag kör på LOW eller ULTRA så är FPS:en detsamma...

Permalänk
Medlem

Har du på ray tracing?

Är din FPS klistrad vid 90, eller fluktuerar den? Det är ju möjligt att du har aktiverat nån FPS limit i någon mjukvara från kortets tillverkare.

Edit: Testat köra DX11? Det ska tydligen funka betydligt bättre i BF V.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjenamannen12345:

@Reyintaz: Den är på 100%. Ska det verkligen vara såhär? Ska jag inte egentligen snitta ungefär 150FPS average på LOW settings? Vare sig jag kör på LOW eller ULTRA så är FPS:en detsamma...

Du ska garanterat för högre FPS i BF5.

Vad har du mer igång medans du spelar? Någon annan mjukvara? Twitch? Youtube?

Permalänk
Medlem

Windows real time antivirus?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla så att dina minnestickor sitter i rätt slots, det kan du kolla upp i moderkortsmanualen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjenamannen12345:

@Reyintaz: Den är på 100%. Ska det verkligen vara såhär? Ska jag inte egentligen snitta ungefär 150FPS average på LOW settings? Vare sig jag kör på LOW eller ULTRA så är FPS:en detsamma...

Om du använder Geforce Experience, kolla så att spelet inte är "optimerat" där, använder själv inte GE men har hört/läst att andra använadare har upplevt att någon optimization gjort så att spelet inte flyter som det borde.
Hoppas det löser sej.
//H

Visa signatur

Den som söker, han letar

Permalänk
Medlem

Tänkte bara flika in och också säga att det är på tok för lite fps. Jag får 100-130fps i 1440p i medium med min dator i signaturen.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

@Sando: Den är inte fast på 90FPS, går ibland upp till 120FPS i några sekunder men snittar average 90FPS på typ alla spel... Har testat både DX11 och DX12, hjälper inte

Permalänk

@Reyintaz: Typ bara discord..

Permalänk
Medlem

Testa med Discord helt avstängt också.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjenamannen12345:

@Sando: Den är inte fast på 90FPS, går ibland upp till 120FPS i några sekunder men snittar average 90FPS på typ alla spel... Har testat både DX11 och DX12, hjälper inte

Har du fått löst ditt bekymmer?
Upplever försämring på framförallt Conquestkartorna med 64 spelare. Runt 100fps med dippar ned mot 70.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är relevant för TS, men när jag fick hem min nya dator med i7 9700k så fungerade inte turbo boost funktionen, utan den arbetade endast i 3.6 Ghz vilket gav liknande prestanda som beskrivs. CPU ska öka frekvensen till 4.6 Ghz på i7 9700k när alla 8 kärnor arbetar. När jag fick ordning på detta ökade min fps från 80-90 till 140-160 med inställningar på ultra i 1080p.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testa att köra lite benchmark typ 3dmark och cinebench så ser vi om datorn presterar som den ska i syntetiska tester.