MJOLNIR | 9.7L Unibody mini-ITX Chassi | THOR ZONE

Permalänk
Medlem

ser nice ut! själv gillar jag stora chassin så inget köp för min del men som tidigare personer sagt, detta ser ju mycket trevligare ut än "spöket"

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Riktigt fint, hoppas på ett bygge Q3 2020!

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av AlexTzone:

Riktigt kul att höra! Kickstartern åker upp i November/December, det blir det tidigaste tillfället.

Är inte så van vid Kickstarter. Betyder ovanstående att man kommer kunna få ett exemplar levererat i december, eller funkar det som på Massdrop att beställningar tas emot under en viss tidsperiod och börjar levereras först därefter?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling:
Nej det är aldrig(?) direkt leverans på kickstarter. Normala gången är att företaget behöver få in tillräckligt med folk som "förköper" produkten under en viss tid. Är kampanjen lyckad så brukar företaget beställa från sin fabrik, sedan tar det 1-12 månader innan man som kund faktiskt får varan i handen.

Permalänk
Medlem

Det har verkar lovande. Jag kommer definitivt beställa en om priset ej blir skyhögt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Är inte så van vid Kickstarter. Betyder ovanstående att man kommer kunna få ett exemplar levererat i december, eller funkar det som på Massdrop att beställningar tas emot under en viss tidsperiod och börjar levereras först därefter?

Man bör i regel inte backa en kickstarter om man har det minsta bråttom/måste ha prylen en viss månad eller om man inte har råd att förlora pengarna man lägger in. Alla kampanjer jag varit med och backat har blivit försenade, mer eller mindre (utom en, en bok), enstaka har inte blivit av så pengarna fryst inne. Har känslan av att det altid är struligare med elektronik. Dessutom bör man vara inställd på att det är precis som hemsidan säger, man hjälper ett företag att starta upp ett projekt, men det verkligen ingen beställning man gör. Dvs man kan inte komma och säga att man ska ha pengarna tillbaka eller dyl. om det drar ut på tiden eller de ändrar någon detalj. I varje kampanj är det en drös backare som gnäller över ditten och datten (leveranstid eller nåt annat), men tar man det piano är det ju riktigt kul när väl prylen (förhoppningsvis) en dag dyker upp.

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Halvgamla nyheter men Kickstartern drar igång den 26:e november.

Permalänk
THOR ZONE

Hej!

Precis som @holter sa kommer den nya kampanjen att dra igång den 26:e November kl 16:00 CET! Vi kommer köra en giveaway på en MJOLNIR R (RGB) + 2X Panel sets (Performance och TG paneler) för de som backar oss under första timmen. Btw, den första Youtubern har nu fått sitt chassi, recensionen kommer upp samtidigt som kampanjen. Skickar ut nästa exemplar på torsdag den här veckan.

Det kommer också finnas en massa stretch mål (om vi når över Kickstarter målet) Allt från Noctuas senaste kylpasta till en väldigt unik TG (härdat glas) panel. Dessa inkluderas gratis när vi når de olika målen.

Priser / Frakt
MJOLNIR S — 2899 / 890
MJOLNIR S + 2X Panel sets — 3299 / 1002
MJOLNIR R — 3399 / 1015
MJOLNIR R + 2X Panel sets — 3799 / 1127

Frakten innehåller Svensk moms (25%)

Säg bara till om ni undrar något! Det här blir skoj

/Alex

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Medlem

Så underbart vackert! <3 <3 <3

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

1127kr ligger och bränner i plånboken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTzone:

Hej!

Precis som @holter sa kommer den nya kampanjen att dra igång den 26:e November kl 16:00 CET! Vi kommer köra en giveaway på en MJOLNIR R (RGB) + 2X Panel sets (Performance och TG paneler) för de som backar oss under första timmen. Btw, den första Youtubern har nu fått sitt chassi, recensionen kommer upp samtidigt som kampanjen. Skickar ut nästa exemplar på torsdag den här veckan.

Det kommer också finnas en massa stretch mål (om vi når över Kickstarter målet) Allt från Noctuas senaste kylpasta till en väldigt unik TG (härdat glas) panel. Dessa inkluderas gratis när vi når de olika målen.

https://thor-zone.com/publicfiles/part_0_1.jpg
https://thor-zone.com/publicfiles/cooling_air.jpg
https://thor-zone.com/publicfiles/cooling_water.jpg

Frakt till Sverige (inkluderar moms för chassit):
MJOLNIR S: 890 kr
MJOLNIR S + 2X Panel sets: 1002 kr
MJOLNIR R: 1015 kr
MJOLNIR R + 2X Panel sets: 1127kr

Säg bara till om ni undrar något! Det här blir skoj

/Alex

Det där sista, jag tolkar det som att de siffrorna enbart är fraktkostnaden för ett chassi och jag har läst det flera gånger för att försöka tolka det annorlunda. Är det som jag tolkade det eller är det priset för chassit med frakt inräknat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dezo:

Jag hoppas det är mer pengar som brinner om intresse finns! För jag tror bara du bara får ett tomt paket (frakten dvs) för de pengarna! =D

Läste någonstans att priset ligger lite över 3000:- för chassit.

Permalänk
Medlem

@Forsgren: Vi får väl se vad det landar på. Jag är sjukt sugen på att bygga i chassit, eventuellt modda det lite.

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av dezo:

Skrivet av tintinj:

Det där sista, jag tolkar det som att de siffrorna enbart är fraktkostnaden för ett chassi och jag har läst det flera gånger för att försöka tolka det annorlunda. Är det som jag tolkade det eller är det priset för chassit med frakt inräknat?

Skrivet av Forsgren:

Jag hoppas det är mer pengar som brinner om intresse finns! För jag tror bara du bara får ett tomt paket (frakten dvs) för de pengarna! =D

Läste någonstans att priset ligger lite över 3000:- för chassit.

Kika gärna på inlägget igen, har fixat priserna nu Hoppas det blev tydligare. Skillnaden mellan MJOLNIR S och MJOLNIR R är RGBn, för övrigt är de samma!

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Medlem

Priserna för själva chassit är okej med tanke på produkten, men hur det möjligt med frakt på över tusen kronor? Att skicka ett paket i den storleken kostar ju kanske 400kr utan särskilt avtal.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
THOR ZONE

@Sando: För att frakten innehåller moms (25%) Kika på Louqe spöket på amazon, då får du se att frakten hamnar på 1200kr till Sverige. Det är återigen pga moms. Till USA är frakten bara 400-500kr, men för oss är det tyvärr dyrare pga de skyhöga momssatserna :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni kanske skulle tjäna på att nyttja glesbygds stöd eller nått liknande. Kan vara värt att hyra in sig på någon adress där ni har mer fördelaktigt affärsklimat för att kostnadsoptimera den delen då ni är ett litet företag.
Kika här: https://tillvaxtverket.se/vara-tjanster/utlysningar/utlysning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTzone:

@Sando: För att frakten innehåller moms (25%) Kika på Louqe spöket på amazon, då får du se att frakten hamnar på 1200kr till Sverige. Det är återigen pga moms. Till USA är frakten bara 400-500kr, men för oss är det tyvärr dyrare pga de skyhöga momssatserna :/

Det är i så fall frakt+moms+importkostnader. Nu vet jag inte varifrån paketen skickas här, men jag kollade precis att ett motsvarande paket inom europa kostar ca 300kr inkl. moms. Och det är som konsument, vilket jag av egen erfarenhet vet att är ungefär dubbelt upp jämfört med vad ett mellanstort företag betalar. Till USA blir det dubbelt upp ungefär, men fortfarande långt från 1000kr.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av Sando:

Det är i så fall frakt+moms+importkostnader. Nu vet jag inte varifrån paketen skickas här, men jag kollade precis att ett motsvarande paket inom europa kostar ca 300kr inkl. moms. Och det är som konsument, vilket jag av egen erfarenhet vet att är ungefär dubbelt upp jämfört med vad ett mellanstort företag betalar. Till USA blir det dubbelt upp ungefär, men fortfarande långt från 1000kr.

Som sagt, fraktkostnaden innehåller alla möjliga skatter (till Sverige är det bara moms som är relevant, vi har lyckligtvis ingen importtull på aluminium pc chassin). Alltså är det 25% extra, likadant som om man skulle köpa Ghost spöket från Amazon US (dvs utanför Europa). Momsen utgör det största delen av frakten, se här:

MJOLNIR S = 2899*0.25 = 724,75
MJOLNIR S + 2x Panel sets = 3,299*0.25 = 824,75
MJOLNIR R = 3,399*0.25 = 849,75
MJOLNIR R + 2x Panel sets = 3,799*0.25 = 949,75

Chassina skickas från utanför EU.

Visa signatur

Permalänk
THOR ZONE

Hallåj! Första videon är uppe (120 AIO vattenkylning):

Ser fram emot att höra vad ni tycker!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Släng över något chassi till pc-moddare så dom kan göra nå gött med det

Permalänk
Medlem

Jag har inte varit så här exalterad på många år att bygga dator!

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av Wasp:

Släng över något chassi till pc-moddare så dom kan göra nå gött med det

Absolut, redan pratat med några faktiskt!

Skrivet av iller:

Jag har inte varit så här exalterad på många år att bygga dator!

Wow! Riktigt glad att höra det, du skall icke bli besviken!

Visa signatur

Permalänk
THOR ZONE

Här kommer en till med luftkylning!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTzone:

Tror också det här blir bra.
Efter 10 år är det dags att bygga en ordentlig PC-desktop igen.
Blir dock Linux-dist denna gång inte Windows.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTzone:

Absolut, redan pratat med några faktiskt!

jag har inte fått något pm så ni har uppenbart valt fel

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av iller:

Tror också det här blir bra.
Efter 10 år är det dags att bygga en ordentlig PC-desktop igen.
Blir dock Linux-dist denna gång inte Windows.

Du kommer ju också få den lagom tills Noctua släpper sin svarta NF-A12x25 PWM (äntligen!). Hoppas man får se en bild sen när du är klar med bygget?

Skrivet av Wasp:

jag har inte fått något pm så ni har uppenbart valt fel

Hoho vem har sagt att vi redan bestämt och valt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTzone:

Du kommer ju också få den lagom tills Noctua släpper sin svarta NF-A12x25 PWM (äntligen!). Hoppas man får se en bild sen när du är klar med bygget?

Om man inte väljer fönster så borde väl fläktarna inte synas?
Ogillar verkligen RGB och fönster så kommer ju bara finnas ett val för mig.

Visa signatur

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av iller:

Om man inte väljer fönster så borde väl fläktarna inte synas?
Ogillar verkligen RGB och fönster så kommer ju bara finnas ett val för mig.

Stämmer! Fläktarna kan fortfarande synas beroende på hur du orienterar det interna skelettet (core) och dammfiltret (O2 panel).

Exempel: damfiltret på toppen & flippad core = fläktarna syns genom dammfiltret på toppen av chassit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snygga videos. Man får ju en bättre känsla för möjligheterna med chassiet när man får se en film. Jag tror jag måste börja fundera på allvar om jag ska bygga i detta nu.