PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag fick samma bugg två gånger där hela spelet bara fryser i tjugo-trettio sekunder. första gången hoppade det igång igen men andra gången det hände så slängdes alla ut med ett felmeddelande. Eller jag tror det iallafall, det är ju möjligt att replayen endast visar saker och ting från min view så att säga.
Squad matchmaking verkar trasig med. Jag kör mycket random squads men bara en gång av fem fick jag en teammate och han disconnectade. Innan patchen fick man nästan alltid full squad.

kör också mycket random squads och får kanske teammates 1/5 av gångerna.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Rate of fire knuten till FPS finns väl fortfarande?

Det är sådant och de-sync, etc de borde fokusera på framför nytt crate-vapen och annat mindre viktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det kom ut en fix för rate of fire grejen för några patchar sedan.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Skrivet av killawife:

Jag fick samma bugg två gånger där hela spelet bara fryser i tjugo-trettio sekunder. första gången hoppade det igång igen men andra gången det hände så slängdes alla ut med ett felmeddelande. Eller jag tror det iallafall, det är ju möjligt att replayen endast visar saker och ting från min view så att säga.
Squad matchmaking verkar trasig med. Jag kör mycket random squads men bara en gång av fem fick jag en teammate och han disconnectade. Innan patchen fick man nästan alltid full squad.

Hade också den buggen i flera game när jag körde i onsdags. Riktigt sämst, hoppas det är snabbt löst, gissar att det är någon serverside grej så behöver nog inte komma ut någon hotfix på klientsidan.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Jag kollar helst på fuzz, då händer det lite
Annars wacky eller hambinooo.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

PUBG Corp jobbar på ljudeproblemen iaf.

PUBG Support
@PUBG_Support
· 9h

We're actively investigating sound and footstep issues with Update 4.3. The cause of some has been identified and we're working to deploy a fix ASAP.

Player feedback related to the new footstep sound curve is also being reviewed.

More details will be shared as soon as possible.
Show this thread

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Är ju helt ospelbart med så ljudet är nu..
Antar att det inte lär bli någon vektor skin för mig

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidrone:

Nej det kom ut en fix för rate of fire grejen för några patchar sedan.

Har du någon bekräftelse på det? Jag kan inte minnas att jag sett något om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Har du någon bekräftelse på det? Jag kan inte minnas att jag sett något om det.

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.pubg.com/2019/07/17/pc-update-4-1-patch-notes-now...

Implemented Solution to Alleviate FPS Affecting Rate of Fire

In February, we announced our plans and begun testing a solution to help alleviate FPS Affecting RoF. From the results of the testing period and after additional development work, we’re now adding the solution to the live server.

Weapon rate-of-fire is now less affected by FPS.
Improved rate-of-fire consistency at low FPS.

Edit: Wacky har även testat dessa i hans genomgång av patchen, om jag inte minns fel. Vet att han visat det i någon video iaf.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Kom ju typ en uppdatering nu se om ljudet är bättre

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidrone:

https://www.pubg.com/2019/07/17/pc-update-4-1-patch-notes-now...

Implemented Solution to Alleviate FPS Affecting Rate of Fire

In February, we announced our plans and begun testing a solution to help alleviate FPS Affecting RoF. From the results of the testing period and after additional development work, we’re now adding the solution to the live server.

Weapon rate-of-fire is now less affected by FPS.
Improved rate-of-fire consistency at low FPS.

Edit: Wacky har även testat dessa i hans genomgång av patchen, om jag inte minns fel. Vet att han visat det i någon video iaf.

Kanon! Det hade jag helt missat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Oj, ja det var verkligen inte bra med de nya ljuden. Låter ju som att någon är i samma rum som en när de knatar runt i ett hus 50 meter bort...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Oj, ja det var verkligen inte bra med de nya ljuden. Låter ju som att någon är i samma rum som en när de knatar runt i ett hus 50 meter bort...

Jo lite förvirrande. Men dom har fått mycket skit så tror dom kommer göra nåt mer mittemellan hur det var innan och hur det är nu.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidrone:

Jo lite förvirrande. Men dom har fått mycket skit så tror dom kommer göra nåt mer mittemellan hur det var innan och hur det är nu.

Hmm... Det var ju nästan onödigt höga fotsteg redan som det var innan tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Hmm... Det var ju nästan onödigt höga fotsteg redan som det var innan tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har dom rullat tillbaka förändringen på fotstegsljud.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Det var bäst när spelet precis släpptes och det var mycket lägre fotsteg. Nu låter det ju som att en älg trampar runt när man är inomhus. Inte särskilt verklighetstroget och även de tidigare ljuden var alltför påtagliga.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det var bäst när spelet precis släpptes och det var mycket lägre fotsteg. Nu låter det ju som att en älg trampar runt när man är inomhus. Inte särskilt verklighetstroget och även de tidigare ljuden var alltför påtagliga.

Håller helt med. Tycker inte man ska höra så mycket alls från andra hus än det man själv är i, för hur ofta hör man grannarna förutom när de borrar i väggen? Det gör bara att det känns onaturligt överdrivet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Har börjat få enorma lagg nu på sistone. Vill inbilla mig att det kommit sedan senaste patchen. Nu ikväll var det i princip ospelbart för mig... Ligger på stadiga 80-90 fps, ca 20 ms ping, inga packet losses. Men så får jag ändå små frysningar, vissa värre än andra då jag till och med teleporteras. Ibland dyker den orangea klocksymbolen upp som menar på hög latens, men det står fortfarande runt 20 ms ping.

Har provat nya drivare. Temperaturer är inga bekymmer. Sitter på 100Mb fiber och trådat hela vägen till datorn. En i7 9700K med Radeon VII och 16GB 3200MHz RAM borde klara biffen. Spelet ligger installerat på en SSD.

Någon som har en lösning? Eller som kan bekräfta att det inte är hos mig problemet ligger?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Har börjat få enorma lagg nu på sistone. Vill inbilla mig att det kommit sedan senaste patchen. Nu ikväll var det i princip ospelbart för mig... Ligger på stadiga 80-90 fps, ca 20 ms ping, inga packet losses. Men så får jag ändå små frysningar, vissa värre än andra då jag till och med teleporteras. Ibland dyker den orangea klocksymbolen upp som menar på hög latens, men det står fortfarande runt 20 ms ping.

Har provat nya drivare. Temperaturer är inga bekymmer. Sitter på 100Mb fiber och trådat hela vägen till datorn. En i7 9700K med Radeon VII och 16GB 3200MHz RAM borde klara biffen. Spelet ligger installerat på en SSD.

Någon som har en lösning? Eller som kan bekräfta att det inte är hos mig problemet ligger?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får det under perioder, men endast på Erangel, har varit så ... ja nästan sen nya Erangel kom tror jag. Oftast när jag kör bil vilket är riktigt scary.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Har börjat få enorma lagg nu på sistone. Vill inbilla mig att det kommit sedan senaste patchen. Nu ikväll var det i princip ospelbart för mig... Ligger på stadiga 80-90 fps, ca 20 ms ping, inga packet losses. Men så får jag ändå små frysningar, vissa värre än andra då jag till och med teleporteras. Ibland dyker den orangea klocksymbolen upp som menar på hög latens, men det står fortfarande runt 20 ms ping.

Har provat nya drivare. Temperaturer är inga bekymmer. Sitter på 100Mb fiber och trådat hela vägen till datorn. En i7 9700K med Radeon VII och 16GB 3200MHz RAM borde klara biffen. Spelet ligger installerat på en SSD.

Någon som har en lösning? Eller som kan bekräfta att det inte är hos mig problemet ligger?

Skickades från m.sweclockers.com

Du är inte ensam. Har hört folk över discord som beskriver liknande problem senaste tiden.

Permalänk

Jag hade endast sådana problem direkt efter patchen. =(

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

Om ni har problem med ljud kolla vilken version av windows ni har, finns tydligen en ljudbugg i en av dom senare versionerna. Läs längst ner här: https://forums.pubg.com/topic/392114-please-revert-sound-fixe...

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Har ni mer tricks att se lede fi bättre?
Har 1080p skärm, acer predator xb272 240hz, och kör 120 i screenscale i spelet, pendlar mellan medium till very high i AA, high till very high i Texture, high på view distance(bara för att kunna se fordon bättre, när 2 av våra polare promt vill spela den jävla ökenbanan!), allt annat på very low…
Sen lite sharpen i nvidia geforce experience…
Men tycker mig vilja ha mer bra visibility på fienden... är det 1440p skärm som gäller då?? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har ni mer tricks att se lede fi bättre?
Har 1080p skärm, acer predator xb272 240hz, och kör 120 i screenscale i spelet, pendlar mellan medium till very high i AA, high till very high i Texture, high på view distance(bara för att kunna se fordon bättre, när 2 av våra polare promt vill spela den jävla ökenbanan!), allt annat på very low…
Sen lite sharpen i nvidia geforce experience…
Men tycker mig vilja ha mer bra visibility på fienden... är det 1440p skärm som gäller då?? :/

Prova att sätta "Digital Vibrance" till 75% i Nvidias kontrollpanel, tycker själv att det gör skillnad.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Pangade lite ikväll

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Antingen är jag dålig eller så är väldigt många som lirar PUBG bra/erfarna, jag behöver läsa lite guider. Däremot flyter allt fint nu med 3700X, 3600MT/s och ett 1080Ti, kan inte klaga på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Antingen är jag dålig eller så är väldigt många som lirar PUBG bra/erfarna, jag behöver läsa lite guider. Däremot flyter allt fint nu med 3700X, 3600MT/s och ett 1080Ti, kan inte klaga på det.

Försök att spela med någon som är bra är väl bästa sättet att lära sig på.

Sedan verkar det inte vara någon brist på fuskare, fick rapport på fyra permbannade igår när jag startade spelet.
Rapporterar konsekvent alla som jag misstänker sitter i Kina för fusk då det finns ett ekonomiskt incitament för fusk

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Prova att sätta "Digital Vibrance" till 75% i Nvidias kontrollpanel, tycker själv att det gör skillnad.

Tack, men det har jag redan, kanske tom 80%
Ser man bättre med 1440p skärm?

Edit: Tycker man ser bättre till och med när man "tvingar" till 1440p med DSR...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Har börjat få enorma lagg nu på sistone. Vill inbilla mig att det kommit sedan senaste patchen. Nu ikväll var det i princip ospelbart för mig... Ligger på stadiga 80-90 fps, ca 20 ms ping, inga packet losses. Men så får jag ändå små frysningar, vissa värre än andra då jag till och med teleporteras. Ibland dyker den orangea klocksymbolen upp som menar på hög latens, men det står fortfarande runt 20 ms ping.

Har provat nya drivare. Temperaturer är inga bekymmer. Sitter på 100Mb fiber och trådat hela vägen till datorn. En i7 9700K med Radeon VII och 16GB 3200MHz RAM borde klara biffen. Spelet ligger installerat på en SSD.

Någon som har en lösning? Eller som kan bekräfta att det inte är hos mig problemet ligger?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med dig totalt. Efter senaste updateringen är det fan skit att spela, värre än på länge!
Har precis som du låg ping, igår till och med nere på 18-17. Men ändå så känns allt så efter när man möter fiender å så.
Känns som om det inte alls är någon fördel att sitta med en skitbra dator och bra lina (250 Mbit/).
Finns det någon som helst lag compensation i spelet?
I CSGO flyter allt prima skotten sitter där man siktar osv.
Jag och polaren som alltid och ofta kör duo har nästan ledsnat helt den senaste veckan då det fan inte äns går att klara sig till top 20 längre. Eller vänta. Första finende mötet menar jag!

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Fortf lite inne på att gå upp i upplösning... men frågan är om det är värt det, kanske kommer sakna 240hz...

Från denna:
https://www.inet.se/produkt/2210237/acer-27-predator-xb272-24...

Till denna:

https://cdon.se/hemelektronik/acer-27-led-predator-xb271hua-g...

Vet inte... är det värt det... kommer jag sakna 1080p 240hz... orkar mitt gtx 1080 och i7 8700 orka med 1440p på ok fps i pubg… :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Fortf lite inne på att gå upp i upplösning... men frågan är om det är värt det, kanske kommer sakna 240hz...

Från denna:
https://www.inet.se/produkt/2210237/acer-27-predator-xb272-24...

Till denna:

https://cdon.se/hemelektronik/acer-27-led-predator-xb271hua-g...

Vet inte... är det värt det... kommer jag sakna 1080p 240hz... orkar mitt gtx 1080 och i7 8700 orka med 1440p på ok fps i pubg… :/

jadå! jag sitter och kör 1440p på min i7:a 2600 och gtx1080. dock kör jag alla inställningar på low/very low.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"