Dator för spel/modellering/rendering

Permalänk
Medlem

Dator för spel/modellering/rendering

Hej,

Det var ett tag sedan jag byggde ihop något och har nu plockat ihop följande:Komponentkoll ,t anken är att det ska flyta på bra för spel i 1440p och vid modellering/rendering i Blender, ev. VR lite längre fram

Jag tar tacksamt emot synpunkter på detta bygge och gärna tips på lämpliga skärm(ar) från 27" och uppåt.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorglide:

Hej,

Det var ett tag sedan jag byggde ihop något och har nu plockat ihop följande:Komponentkoll ,t anken är att det ska flyta på bra för spel i 1440p och vid modellering/rendering i Blender, ev. VR lite längre fram

Jag tar tacksamt emot synpunkter på detta bygge och gärna tips på lämpliga skärm(ar) från 27" och uppåt.

Tack på förhand!

Lite korrigera

Förslag på skärm
https://www.inet.se/produkt/2215719/asus-27-tuf-gaming-vg27aq...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sifri: Tack för genomgång, med denna justering får jag ju in skärmen för samma pris typ !

Var själv lite kluven tidigare vid val av mb med tanke på B450 kompatibilitet utan uppdatering men det verkar som detta kort ska funka med 3900x direkt. Vad tror du om PCI 4 och kommande grafikkort? Tänkte att det ev. kunde vara värt att köra på X570 för att säkra ev kommande lanseringar.

Vad var anledningen att du bytte SSD? Hastighetsskillnaden verkar ju vara rätt rejäl, eller är det ändå så pass snabbt att skillnaden blir mer teoretisk än något man märker av till vardags.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorglide:

@sifri: Tack för genomgång, med denna justering får jag ju in skärmen för samma pris typ !

Var själv lite kluven tidigare vid val av mb med tanke på B450 kompatibilitet utan uppdatering men det verkar som detta kort ska funka med 3900x direkt. Vad tror du om PCI 4 och kommande grafikkort? Tänkte att det ev. kunde vara värt att köra på X570 för att säkra ev kommande lanseringar.

Vad var anledningen att du bytte SSD? Hastighetsskillnaden verkar ju vara rätt rejäl, eller är det ändå så pass snabbt att skillnaden blir mer teoretisk än något man märker av till vardags.

Tack för hjälpen!

Pci express 4.0 på grafikkort är lååångt borta inte ens 2080 ti fyller ut PCI express data mängden en så de lugnt inget du behöver tänka på

Tomahawk fungerar lätt med 3900x de korten är lanserade för att täcka 3000 serien

Bytte ssd eftersom du inte video kodar om du video kodar stora filer märker du skillnad kör du bara spel och streamar och sånt Så är det inge problem, t.om mot en 2.5 ssd skiljer de sig någon halv sekund mellan laddning av spel

Btw am4 håller 1-2 år till innan nya modekort så du behöver inte tänka på PCI express 4 nu tänk på de om 4-5 år då hinner du byta ut ditt mobo ram och processor

Btw hade bytt chassi till en be quiet base 500 tg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar och sparade tusenlappar