Kan inte logga in på Inteno FG500 Gatewayn (Ownit)

Permalänk
Inaktiv

Kan inte logga in på Inteno FG500 Gatewayn (Ownit)

Hej alla, allt jag vill är bara att kunna göra en port forward dock, när jag försöker logga in på min routers gateway får jag alltid fel lösernord. Jag har sökt upp alla default lösernord. Och jag har också kontaktat ownit fast dom säger bara att fabriks-återställa routern eller logga in med user/user.

Jag är för feg för att återställa den, jag vill inte att någonting förstörs typ i dens config eller något sånt.

Tack, Viktor

Permalänk
Rekordmedlem

Om operatörens support säger att du ska göra en reset så kan det ju knappast förstöra något för för dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@anon313822: Har svårt att tro att en återställning av routern skulle paja någon conf i den. Utan att ha koll på hur ownit gör så använder sig majoriteten av operatörerna av diverse lösningar som gör att konfigurationen av dem sker automatiskt från en server hos dom (TR-069, samt ACS kan man googla på om man vill veta mer om det.).

Det som händer när du gör en reset på routern är att de går tillbaka till den antigen går tillbaka till de inställningar den hade när inteno levererade den till ownit. Eller de inställningar ownit har valt att skriva över. Så finns inget att oroa dig över här.

Permalänk
Inaktiv

@AleMal: Tack! Jag ska starta om den i morgon och se hur det går!

Permalänk

Ja Intenos routrar och fiberconvertrar använder TR-069. Telia, Telenor m.fl. har en egen firmware från början. Då återställs enheten till den konfigurationen. En del andra har standard firmware så när man startar upp första gången så tankas det ner specifika inställningar m.h.a. TR-069.

Så om inte reset/återställning fullständigt ballar ur så kommer enheten starta upp med antingen den operatörsspecifika firmwaren, eller så startar den upp med standardfirmware och sedan laddas rätt inställningar in.

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.