Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpa billig Windows 10 licens på eBay. Rekommendationer?

Permalänk
Medlem

Köpa billig Windows 10 licens på eBay. Rekommendationer?

Har sett att det går att köpa Windows 10 licenser billigt på eBay. Någon här som kan rekommendera en säljare där det har fungerat bra?

Permalänk
Medlem

Tycker du inte att det verkar rimligare att faktiskt betala Microsoft för att använda deras produkt? Att köpa en ogiltig licens är väl bara piratkopiering med extra steg.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Tycker du inte att det verkar rimligare att faktiskt betala Microsoft för att använda deras produkt? Att köpa en ogiltig licens är väl bara piratkopiering med extra steg.

Har du bevis på att det är pirat? Microsoft godkänner ju licensen.

Permalänk
Medlem

Ta bara vilken som helst som har ett gäng bra betyg. Vill du vara extra säker så väljer du en med ”livstidsgaranti”, vilket jag tror de flesta har.

Ovan är förstås ingen garanti men mycket säkrare än så kan det inte bli av man vill köpa från den gråa marknaden.

Men när allt kommer omkring, det rör sig om en tjuga eller tre så om du mot förmodan blir blåst så är det bara att du köper 2-3 kaffe/läsk färre nästa månad. Men som sagt, ta en med bra betyg och garanti så går det nog bra.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bubbba:

Har du bevis på att det är pirat? Microsoft godkänner ju licensen.

Beror på hur många gånger den licensen säljs och vad det är för typ av licens.

Permalänk
Medlem

Köpte min licens av Windows 2012 för typ 1000:- och har haft den genom en 3 byggen

Förstår inte varför folk vill köpa licenser som är köpta från stulna kreditkort eller oem bulk licenser som inte får säljas vidare. Är ju liksom en droppe i havet när man köper ny dator för 10-15k

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Köpte min licens av Windows 2012 för typ 1000:- och har haft den genom en 3 byggen

Förstår inte varför folk vill köpa licenser som är köpta från stulna kreditkort eller oem bulk licenser som inte får säljas vidare. Är ju liksom en droppe i havet när man köper ny dator för 10-15k

Om vi hittar på ett hav av lagom liten och lättberäknelig volym så är det ganska rimligt att den är ca 100.000.000 km^3 stor, de flesta hav är större men vi gör det enkelt för oss som sagt. Eftersom en liter vatten är 1 dm^3 så har vårt hav 1 x 10^20 liter.
En droppe är 5 x 10^-5 liter.

Så en droppe är alltså ca i runda slängar 5 x 10^-23 % av ett påhittat hav av trolig storlek. (Med reservation för någon tiopotens felberäkning.)

Ganska stor skillnad jämfört med de ~7-10 % som du kallar en droppe i havet

Obs:
Jag är mycket väl medveten om talesättet ”en droppe i havet” men jag tycker du har helt fel i att kalla något som är uppemot 10 % av något för en droppe i havet. Det ena ledde till det andra och helt plötsligt satt jag där med en lista över de olika havens volym så det var väl bara att börja räkna tänkte jag Jag skriver det alltså inte i syfte att vara en besserwisser med en pinne uppkörd någonstans utan snarare för att jag tyckte det var intressant att veta

Permalänk
Medlem

Det är en crapshoot. Det är det inte garanterat att de fungerar (men oftast gör de det). Det krävs oftast workarounds - typ aktivera med en generisk nyckel först o.s.v. Sen är det ju lite sketchy ändå att köpa eftersom man inte vet var nyckeln kommer från.

Om pengar är ett problem, använd helre en activator bara (gör lite research innan du laddar ner massa virus bara). Tror ändå inte MS vinner något på att du köper nycklar via ebay.

Det kommer inte ut en Windows 11 någon gång snart för övrigt, varför inte bara köpa en legit W10 home ?

Permalänk

Vet inte hur pålitligt det är men en kompis fick igång windows 10 pro gratis med hjälp av följande sida. Har ingen aning om hur det funkar eller vad det är man gör men det funkade för honom. Någon annan här kanske vet mer exakt vad det är man egentligen gör.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtfulspring:

Vet inte hur pålitligt det är men en kompis fick igång windows 10 pro gratis med hjälp av följande sida. Har ingen aning om hur det funkar eller vad det är man gör men det funkade för honom. Någon annan här kanske vet mer exakt vad det är man egentligen gör.

Det är en mer direkt variant av piratkopiering än den där man betalar en mellanhand pengar för en nyckel och uppmuntrar kreditkortsstöld och så vidare. Så ett marginellt mer moraliskt alternativ med andra ord. Det fungerar genom emulerade KMS-servrar som svarar "jajamän, den licensnyckeln ser skitbra ut" istället för att faktiskt kolla att den är giltig. Eller något i den stilen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Pro billig på Kinguin, sparade 1 lax.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil