Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Vad innebär b-die?

Och är cl14 minnen nämnvärt snabbare än cl16? Såpass att det är värt att betala 400 spänn mer?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av winterwold:

Ja precis och de är CL14:

Saxxat från webhallens hemsida:

"Density: 32GB (4x8GB)
Speed: 3200MHz
Tested Latency: 14-14-14-34
Voltage: 1.35V "

Jag har som sagt bara sökt på "CMW32GX4M4C3200C14" och fick upp dem på b-finder hemsidan. Men som ni säger kanske det finns olika revisioner av denna modell.

Jag verkar ha tittat på fel användares länk. 3200 MHz på 14-14-14-34 låter absolut som B-die.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av Lyckokaka:

Vad innebär b-die?

Och är cl14 minnen nämnvärt snabbare än cl16? Såpass att det är värt att betala 400 spänn mer?

Lite kort är B-Die en version av Samsungs minnesmoduler som generellt anses vara lite "bättre" än andra tillverkares.
Återigen jag är ingen expert men man brukar kunna få lite bättre resultat med dem än andra. De är oftast betydligt dyrare än andra minnen också.

Det sagt så betyder det inte att andra tillverkares minnen är dåliga. Bara att det kan vara lite mer lotto över hur bra man kan få dem att prestera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Vad innebär b-die?

Samsung b die är en annan sorts minnestyp av ram. Den minnestypen klarar av att överklocka / bättre timings än andra kit.

Till exempel så kan b die klara av 3800 mhz cl16 med bra timings och vara 100% stabilt utan problem medans kitet som är 3200 cl16 skulle inte bli stabilt på 3733 cl16, kanske inte ens 3600 cl16.

Om du är ute efter rgb så är det nog lika bra att ta det billigare kitet. Om du är ute efter prestanda utan att betala särskilt mycket köp ballistix sport lt 3000 cl15 eller 3200 cl16 då det kitet är micron rev e som är andra plats som minnestyp.

Skrivet av XPerion:

Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL14 / CMW32GX4M4C3200C14
Pris: 2490:-
https://www.webhallen.com/se/product/292996-Corsair-Vengeance...

Närmast på Prisjak: 5438:-
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4892586

Shieet, blir lockande alltså. Man kanske ska köpa ett kit och sälja 16gb till någon här så får man bdie rgb kit för 1245 kr.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tonka/lonka:

Ja dehär minnena blev man sugen på, håller på att köpa delar till nytt bygge, men demo minnen, finns de nå nackdelar att köpa de egentligen?

@tonka/lonka

Ingen nackdel, samma garanti mm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sifri:

Du kommer få ett mail att de inte kommer leverera de

Bäste kund,

Vi har nyligen uppmärksammat att produkten X - Radeon RX5700 8GB art nr X1009114 på din order har tagit slut på vårt lager och inte längre kommer åter till oss. Vi har även undersökt saken närmre och kan se att vår leverantör inte kommer få in någon ny leverans av just denna modell.

På grund av detta har denna order blivit avbokad. Eventuellt inbetalt belopp kommer att återbetalas till dig inom 3–10 bankdagar.

Vi beklagar detta och du är alltid välkommen att genomföra en ny order hos oss.

Om du har frågor gällande din order är du alltid välkommen att kontakta oss på mejl, chatt eller telefon: https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360001160045-Konta....
Tänk på att ha ditt ordernummer tillhands när du kontaktar oss.

Vi önskar dig en fin dag!

Med vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon295122:

Bäste kund,

Vi har nyligen uppmärksammat att produkten X - Radeon RX5700 8GB art nr X1009114 på din order har tagit slut på vårt lager och inte längre kommer åter till oss. Vi har även undersökt saken närmre och kan se att vår leverantör inte kommer få in någon ny leverans av just denna modell.

På grund av detta har denna order blivit avbokad. Eventuellt inbetalt belopp kommer att återbetalas till dig inom 3–10 bankdagar.

Vi beklagar detta och du är alltid välkommen att genomföra en ny order hos oss.

Om du har frågor gällande din order är du alltid välkommen att kontakta oss på mejl, chatt eller telefon: https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360001160045-Konta....
Tänk på att ha ditt ordernummer tillhands när du kontaktar oss.

Vi önskar dig en fin dag!

Med vänliga hälsningar

Jag observerade att åtminstone 2 av fyndvarukorten som tagit slut inte togs bort innan inatt fastän dom varit borta i flera timmar. Jag vet inte inte om det är deras datorsystem som e kass eller om det är ett sätt att göra reklam för andra kunder att de sålt billiga kort förut då det iaf funkade på mej. Dom sålde ett Radeon 8gb 5700 kort för strax under 3000 kr för några veckor sedan (det gjordes reklam om det här av lodisen tror jag) och sedan dess har jag kollat in netonnet varje morgon för ett liknande pris, vilket kom igår. Så jag e väl en sucker för reklamen men Netonnet har iaf krängt ett extra kort pga fördröjningen av att inte plocka bort gamla kort som inte finns i lager.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag observerade att åtminstone 2 av fyndvarukorten som tagit slut inte togs bort innan inatt fastän dom varit borta i flera timmar. Jag vet inte inte om det är deras datorsystem som e kass eller om det är ett sätt att göra reklam för andra kunder att de sålt billiga kort förut då det iaf funkade på mej. Dom sålde ett Radeon 8gb 5700 kort för strax under 3000 kr för några veckor sedan (det gjordes reklam om det här av lodisen tror jag) och sedan dess har jag kollat in netonnet varje morgon för ett liknande pris, vilket kom igår. Så jag e väl en sucker för reklamen men Netonnet har iaf krängt ett extra kort pga fördröjningen av att inte plocka bort gamla kort som inte finns i lager.

En anledning till varför det inte tas bort ibland är för att de har flera varor av den produkten som Fyndvara, fast det framkommer inte på hemsidan. Kan ibland vara att den varan är på ingång och helt enkelt inte blivit registrerad.

Annan anledning är såklart fri reklam när många, inklusive mig, delar med sig deals de hittar.

Och ibland har man tur och får varan trots allt, antingen som Fyndvara eller som helt ny.

Jag fick en helt ny 3700x för 3290 kr i juli och en annan gång en helt ny 2070 super.

Med netonnet har jag lärt mig att köpa först och tänk sen. Är man inloggad får man ju även 90 dagar istället för 30. Supersmidigt!

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

@SunQ: Jo det var en ganska bra rabatt, och en hade jag pratat med supporten för cashback kampanjen och frågat om den gällde på nedsatta priser också och det sa dom gällde så skickade in och vips fick jag drygt 900 insatt på kontot på någon dag.

Mycket nöjd med mitt köp och även om audiofiler envisas att sonos har dåligt ljud så räcker det för mig att ha hemma när man lagar mat och liknande

Permalänk
Medlem

Är det inte lite väl mycket fyndvaror som finns i bara ett ex i tråden? I vissa fall inte ens 10% rabatt mot en helt ny produkt.

Kanske borde göras en separat tråd för alla så kallade fyndvaror?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Är det inte lite väl mycket fyndvaror som finns i bara ett ex i tråden? I vissa fall inte ens 10% rabatt mot en helt ny produkt.

Japp jag håller med!
Fynd tråden får en massa deals som oftast bara en person får och diskussionstråden blir fylld med folk som frågar om fyndvaror och andra säger lycka till.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 5090 FE | Corsair RM1000X 3.1 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650 + Kali LP-UNF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Håller helt och hållet med! Känns som hälften av alla dagens fynd som postas för tillfället är fyndvaror.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Couldn't agree more.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Japp jag håller med!
Fynd tråden får en massa deals som oftast bara en person får och diskussionstråden blir fylld med folk som frågar om fyndvaror och andra säger lycka till.

Ja, en vara som bara en person kan köpa är ju inte mkt mening att tipsa till massor av läsare

Visa signatur

9800X3D | Gigabyte 4090 Gaming OC | 2x16GB 6000 MHz
Gigabyte X870 AORUS ELITE WIFI7 ICE
Fractal Torrent | KC3000 4TB + 2TB | RM1000X | NH-D15 G2
LG 38GN950 | Logitech G502X Plus + G915X

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

https://i.imgur.com/cw6MSFg.jpg
77" LG OLED DEMO på Elgiganten Lund
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4756699
46 som billigast innan, kanske inte sådär superbra i efterhand.

https://i.imgur.com/5Pm0PQC.png

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3390752

Demo ex också i Elgiganten Lund.

Kan meddela att kaffemaskinen är såld om det är någon som undrar, tyvärr inte till mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Måste säga att jag är mer än jäkligt nöjd med NoN, fick hem en ny cpu med obruten förpackning så runt 1000:- rabatt mao.
Det är bara att tacka och ta emot, börjar starkt överväga att göra NoN till min förstavals leverantör av datorkomponenter

Råkar du minnas vilken vecka ditt exemplar tillverkades? Det står på själva CPU:ns IHS. Mitt exemplar som jag köpte som fyndvara på Komplett har exempelvis koden "BF 1929SUT" vilket betyder att den tillverkades Vecka 29 (mitten av Juli) 2019.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Kan meddela att kaffemaskinen är såld om det är någon som undrar, tyvärr inte till mig

Haha!

Jag var också inom kl 15 typ och då hade redan minst 10 personer varit inne och velat köpa den sa säljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

En liten notis. Apple TV Plus ingår i ett år om man köper en Apple-produkt.

Hur får man tillgång till det? Jag har precis installerat apple tv:n som jag fick idag. Men det står prova apple tv+ gratis i 7 dagar för mig

nvm, det löste sig, man får leta runt lite i appletv+ menyn så dyker det upp 12månader gratis

hmm apple tv+ verkar blanda hyrfilmer och appletv+ filmer, så för att få reda på vilken film som är "gratis" så behöver man klicka på varje, ifall det inte finns något enklare sätt att se vilka som tillhör appletv+?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Hur får man tillgång till det? Jag har precis installerat apple tv:n som jag fick idag. Men det står prova apple tv+ gratis i 7 dagar för mig

nvm, det löste sig, man får leta runt lite i appletv+ menyn så dyker det upp 12månader gratis

hmm apple tv+ verkar blanda hyrfilmer och appletv+ filmer, så för att få reda på vilken film som är "gratis" så behöver man klicka på varje, ifall det inte finns något enklare sätt att se vilka som tillhör appletv+?

Köpte en iPad Mini den 28 okt, vad jag kan utläsa så introducerades Apple TV+ den 1 nov. Betyder det att jag missade tåget med 1 års gratis abonn...??

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Köpte en iPad Mini den 28 okt, vad jag kan utläsa så introducerades Apple TV+ den 1 nov. Betyder det att jag missade tåget med 1 års gratis abonn...??

jag vet inte, klicka runt i apple tv+ menyn och se ifall det dyker upp någon "12 månaders gratis"-knapp någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Det ska gälla allt köpt efter 10:e september. Köpte en Apple TV den 16:e september och fick ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qraft:

Det ska gälla allt köpt efter 10:e september. Köpte en Apple TV den 16:e september och fick ett år.

Vad tycker du om apple tv+ tjänsten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad tycker du om apple tv+ tjänsten?

Inte hunnit testa än 😁 satte igång Apple TVn för första gången i lördags. Hyrde en film i 4K och Hdr. Det funka kanon. Ska testa ikväll. Återkommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qraft:

Bug o bock - visade sig att jag inte uppdaterat mitt iOS vilket ställde till det...
*skäms*

Nu har jag bara surfat runt lite grann men spontant ställer jag mig undrande VAD man ska betala för i denna prenumerationstjänst...?
De filmer jag söker kostar ju alla pengar - tom en ”gammal” klassiker som World War Z?

Eller har jag missförstått något månde...?

Permalänk
Skrivet av elp:

De filmer jag söker kostar ju alla pengar - tom en ”gammal” klassiker som World War Z?

Hmm... Apple. Why am I not surprised.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Hmm... Apple. Why am I not surprised.

Ja, jag borde ju inte bli förvånad men jag är genuint nyfiken vad man pyntar för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Bug o bock - visade sig att jag inte uppdaterat mitt iOS vilket ställde till det...
*skäms*

Nu har jag bara surfat runt lite grann men spontant ställer jag mig undrande VAD man ska betala för i denna prenumerationstjänst...?

Eller har jag missförstått något månde...?

Apple TV känner av om filmen finns i Netflix eller HBO m.m. Om du klickar på "öppna i..." (om det finns) så kommer det upp vilken streaming tjänst som har den. I World War Z så får du upp HBO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Ja, jag borde ju inte bli förvånad men jag är genuint nyfiken vad man pyntar för?

Det finns några filmer och serier, det är en liten logga i hörnet på dom med ett äpple och tv+ så kikar du i nedre högra hörnet på bilderna så kan du skymta tv+loggan, tex serien "SEE" som verkar lite fräck, har dock inte hunnit kika på den ännu. Men ja jag tycker (efter en dags provning) att tjänsten verkar horribel. De borde ha en separat app där man endast ser apple tv+ filmerna och serierna. För intrycket man får nu är att det är typ 2 serier och en film som finns att tillgå. "the elephant queen" <-- stor bild på den, så den igång iaf i tjänsten.

Förstår inte att de tyckte det var en bra ide att blanda hyrfilmer med en betala i månaden tjänst.
Föreställ er att Netflix skulle ta in hyrfilmer och blanda i samma app och att 90& av appen togs upp av filmer man fick hyra istället, låter det som en bra idé? Jag tycker inte det iaf.

Skrivet av Qraft:

Apple TV känner av om filmen finns i Netflix eller HBO m.m. Om du klickar på "öppna i..." (om det finns) så kommer det upp vilken streaming tjänst som har den. I World War Z så får du upp HBO.

Det behöver man dock inte apple tv+ för, iaf så har fungerat så som du beskrev innan betaltjänsten fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det finns några filmer och serier, det är en liten logga i hörnet på dom med ett äpple och tv+ så kikar du i nedre högra hörnet på bilderna så kan du skymta tv+loggan, tex serien "SEE" som verkar lite fräck, har dock inte hunnit kika på den ännu. Men ja jag tycker (efter en dags provning) att tjänsten verkar horribel. De borde ha en separat app där man endast ser apple tv+ filmerna och serierna. För intrycket man får nu är att det är typ 2 serier och en film som finns att tillgå. "the elephant queen" <-- stor bild på den, så den igång iaf i tjänsten.

Förstår inte att de tyckte det var en bra ide att blanda hyrfilmer med en betala i månaden tjänst.
Föreställ er att Netflix skulle ta in hyrfilmer och blanda i samma app och att 90& av appen togs upp av filmer man fick hyra istället, låter det som en bra idé? Jag tycker inte det iaf.

Det behöver man dock inte apple tv+ för, iaf så har fungerat så som du beskrev innan betaltjänsten fanns.

Det är korrekt och jag har inte påståt det heller.

Kollade ett avsnitt av serien See. Riktigt bra kvalité på bilden. HDR och atmos ljud är stort plus.

Ja det är väldigt lite material i prenumerationen. Rättfärdigar inte priset. Dom måste fixa egen flik för Apple TV+ innehållet.

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2 till PS4 säljs ut på Elgiganten Mobilia i Malmö för 194:-