Ny budgetdator till frugan, WoW BFA

Permalänk

Ny budgetdator till frugan, WoW BFA

Hej alla glada!

Jag funderar på att köpa en dator till min kära fru som julklapp. Har byggt en del datorer men det var väldigt länge sedan nu så har väldigt dåligt koll på vad som är bra och vad som passar ihop nuförtiden.

Kan ni hjälpa mig?

Krav - ska inte ha några problem att lira WoW BFA, och Shadowlands när den släpps. Andra spel är inte så aktuellt

Budget - Helst så låg som möjligt då plånkan inte är den största men 6-8k är det möjligt? Skärm och annat tillbehör finns redan. Är det på låga sidan se jag andra förslag, då får jag försöka stretcha budgeten.

Tack!

Permalänk
Medlem

cnit

@Sigintius: https://www.inet.se/kundvagn/visa/12983650
Eller om du hittar 1 grafikkort på marknaden.

Permalänk

Tack! Lite högre än vad jag tänkte först men förstog nästan att det var på den låga sidan. Få köpa ett ex av Windows till med. Fler tips mottages tacksamt. Ska se om jag orkar vänta till jul eller om det får bli en tidigt julklapp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

s

@Cnit: https://www.inet.se/kundvagn/visa/12983890

Om det endast är wow så funkar detta också om du ville ha windows, Samt billigare

Permalänk
Medlem

Kanske Intels i5 9400 kan vara något, och lägga lite mer pengar på grafikkortet istället? Windows brukar gå att hitta billigt på tex Ebay

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp begagnat.

Rekommenderar minimum:

i7a (minst sandy bridge i7 2600k eller bättre)
16gb ram, så snabbt som möjligt
256gb SSD
grafikkort med stöd för DX11 och minst 3gb vram, ett begagnat GTX 970 är att rekommendera

detta borde kunna köpas i en komplett dator för runt 3k.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk

Tack för alla förslag. Ska ta en närmare titt på byggen ni har delat. Få se om jag lyckas hålla mig till Jul Ingen som fått problem med att köpa Windows på Ebay, känns lite "too good to be true"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Körde BFA på min förra HTPC med en 2200G och integrerad grafik. Flöt på fint i 1080p low/med.
Angående W10 från Ebay har det fungerat fint för mig och mina polare dom senaste åren.
Vill hon kunna köra på lite högre inställningar hade jag kollat på en R5 2600 eller en R5 3600 på Black Friday. Sen ett begagnat grafikkort för 1000-1500kr här på marknaden eller Tradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii