Bästa tjänsten för att hosta kontroversiellt forum

Permalänk

Bästa tjänsten för att hosta kontroversiellt forum

Kommer ej gå in på några detaljer men det är kontroversiellt, följer svensk lag iallafall.

Permalänk
Medlem

@i9-10990xe: Om forumet kommer att följa svensk lag till 100% och inte vara i någon gråzon så ska de väl gå att hosta hos vilken svensk leverantör som helst? Tycker att de få gånger man hör att någon har blivit nedstängt så är det för att man antingen inte följer lagen eller ligger i en gråzon.

Sen har vi ju frågan om vad du vill ha hostat? Pratar vi om en färdig LAMP stack (klassiskt webbhotell) som någon annan hostar? Ska du kanske ha en VPS där du får fixa med mjukvaran själv, eller vill du kanske ha colo där du står med hårdvaran själv?

Permalänk
Skrivet av AleMal:

@i9-10990xe: Om forumet kommer att följa svensk lag till 100% och inte vara i någon gråzon så ska de väl gå att hosta hos vilken svensk leverantör som helst? Tycker att de få gånger man hör att någon har blivit nedstängt så är det för att man antingen inte följer lagen eller ligger i en gråzon.

Sen har vi ju frågan om vad du vill ha hostat? Pratar vi om en färdig LAMP stack (klassiskt webbhotell) som någon annan hostar? Ska du kanske ha en VPS där du får fixa med mjukvaran själv, eller vill du kanske ha colo där du står med hårdvaran själv?

Jag är ny till detta.

Har fått två filer

en .tar.gz
en .sql.qz

Var ett xenforo forum jag hade.

Permalänk
Avstängd

Inte för att jag kan svara på frågan, men jag har en liknande fråga, men det gäller om det följer Amerikansk lag men kan (teoretiskt sett) kollidera med Svensk lag och man inte vill att folk som postar skall kunna straffas i sverige för saker man skriver härifrån?

(inget kontroversiellt egentligen bara en allmän fråga jag undrat över rätt länge)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Någon recommenderade detta

https://inceptionhosting.com/shared.html

Vet inte vad jag behöver köpa.

Fick ca 20K besökare per år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av i9-10990xe:

Jag är ny till detta.

Har fått två filer

en .tar.gz
en .sql.qz

Var ett xenforo forum jag hade.

Utan att googla så gissar jag på att de är komprimerade backups från forumet. Låter som att du du ska ha ett "webbhotell" då. Där får du ladda upp de filer du ska använda, utan att behöva fixa med att uppdatera mysql, php osv.

Skrivet av i9-10990xe:

Någon recommenderade detta

https://inceptionhosting.com/shared.html

Vet inte vad jag behöver köpa.

Fick ca 20K besökare per år.

20K på ett är är ju inte sådär jätte mycket om man tittar på dagliga genomsnittet, givetvis så brukar ju besöks siffran gå i vågor.
Det jag skulle göra om jag va i dina skor är att prata med hostingföretaget du funderar på, säga att jag ska hosta xyz vad anser ni om det?

Permalänk
Skrivet av AleMal:

Utan att googla så gissar jag på att de är komprimerade backups från forumet. Låter som att du du ska ha ett "webbhotell" då. Där får du ladda upp de filer du ska använda, utan att behöva fixa med att uppdatera mysql, php osv.

20K på ett är är ju inte sådär jätte mycket om man tittar på dagliga genomsnittet, givetvis så brukar ju besöks siffran gå i vågor.

Det jag skulle göra om jag va i dina skor är att prata med hostingföretaget du funderar på, säga att jag ska hosta xyz vad anser ni om det?

Mailade epik och prq

Fattar fortfarande inte vad jag behöver köpa.

Skickades från m.sweclockers.com