Tips på bluetooth sändare för tvheadset

Permalänk
Medlem

Tips på bluetooth sändare för tvheadset

Hej, köpte trådlösa bluetooth hörlurar till föräldrarna som jag tänkte dom bla skulle kunna använda till tv`n. Snopet nog verkar det som att tv apparaten inte stöder ljud över bluetooth (Philips pus 7383) - funderar nu på om det kan gå att lösa med någon adapter/sändare som kan kopplas till analoga hörlursjacket. Någon som testat och kan rekommendera något?

Hittade denna https://cdon.se/hem-tradgard/bt-tx1-bluetooth-sandare-tv-pc-p... men verkar vara en riktigt billig kina pryl som är nästan gratis på aliexpress så blir lite skeptisk till om den duger.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Jag var ute efter bluetooth sändare också. När jag googlade och såg jag också den på cdon, men kände inte för att beställa den. Beställde istället https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv-tillbehor/tradlosove... Sen om den här är bra eller inte, det vet jag inte, får den kanske i början av nästa vecka.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jag var ute efter bluetooth sändare också. När jag googlade och såg jag också den på cdon, men kände inte för att beställa den. Beställde istället https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv-tillbehor/tradlosove... Sen om den här är bra eller inte, det vet jag inte, får den kanske i början av nästa vecka.

Tack, tänkte du koppla den med en tv? Återkom gärna när du testat den, är mest orolig över förtöjningar av ljudet

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Ja, tänkte koppla den till tv. Får den nog på måndag. Nu kommer jag att använda billiga Bluetooth hörlurar. Huvudsaken är att det inte knastrar i lurarna som det gör på dom trådlösa som jag har nu, och som inte är Bluetooth.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Fick den idag, så bara provat den hastigast att den fungerar, och det gör den. Ljudet tyckte jag lät ok, men det var bara vanligt tv ljud, så det var inget musik. Sen har jag parat den med billiga lurar för 200:- men hörde inte några störningar. Men testade bara ca 5 minuter. Man kan para två enheter till den, men det har jag inte provat.
Det följer med en 3,5 mm kabel som man kan koppla till hörlursuttag på tv:n och en usb kabel för ström, antingen kopplar man den i ett usb-port på tv:n eller nån laddare. Jag kopplade den i usb-port i tv:n.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

@zosma: Låter bra, tack för återkopplingen

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |