Turemetal kyler 32-kärnig AMD Epyc 7551 och Geforce RTX 2070 utan fläktar

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av rinosaur:

Vad komiskt för det trodde jag med haha

Haha, samma här

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Den finns i svart och rgb är nått du själv väljer så du måste inte.

Jag vet att jag inte måste. Men utbudet är inte jättestort utanför svart-rgb. Finns ett par snygga chassin där ute, men även de har minskat i utbud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Eftersom det är helt passivt är det delta temp som är intressant, matten är rätt enkel, har du 80 grader vid 15 grader rumstemp, så har du 85 grader vid 20 grader rumstemp.

Japp du har helt rätt i att Delta temp är samma så om man höjer ambient temp så höjs cpu temp lika mycket.
Men i detta fall med ett rum på 14 grader känns det lite som man just tryckt ner tempen i rummet precis lagom för att undvlika att CPUn och GPUn throttlar.
Höj till t.ex 24grader i rummet och GPU ligger på 98C och CPU 86c, då gissar jag att man fått throttling av båda och testet hade inte varit lika roligt. Enda info jag har hittat på CPUn är att den har max-temp på 82c (låter lågt) enligt https://en.wikichip.org/wiki/amd/epyc/7551#Features

Detta är i min bok inte bättre än att lägga is på flänsarna för att hålla nere tempen och säga att man klarar kyla cpu och gpun passivt .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Gluttonius:

Härligt. Minns hur mycket jag drömde om ett Zalman TNN chassi på tidigt - 00 tal. https://www.quietpc.com/tnn500af
Dyra som attan var de och tunga men TYSTA. Blev aldrig av då jag var fattig student vid den tiden. Någon här som hade ett sådant?

Just ja, den rackaren. Minns deras blåa passiva vattenkylningen med, Reserator?
Gillade deras andra kylare, hade på både cpu och gou ett tag.

Får fortsätta köra semipassivt, 0rpm på samtliga fläktar vid surf och film och lite spinn under belastning kan jag leva med.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

@Dr Gluttonius:

Jag byggde min speldator 2006 med detta passiva vattenkylda system. När det funkade så kylde det skitbra, både CPUn och GPUn var överklockade och det funkade helt hjudlöst
Tyvärr så var den rätt instabil och slutade att fungera fram och tillbaka. Komplett.se gav mig en ny men när den också började strula så gav jag upp och satsade på många stora lågvarvade fläktar istället

Har album på detta fulchassi här på forumet.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

14 graders rumstemperatur.. ok.. Funkar kanske då i något kylt serverrum där det ändå kommer låta. Värdelöst mao

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk

@hobs0n: intressant att den slutade fungera. Den hade ju inte några rörliga delar. Var det dålig kontakt eller gick själva heatpipesen sönder?

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Medlem

@Dr Gluttonius: Jag kommer inte ihåg faktiskt :/

EDIT: såg att det fanns visst inga bilder på bygget med vattenkylningen, ursäkta.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid