noctua cpu kylare som sitter på min am3 fråga...

Permalänk
Medlem

noctua cpu kylare som sitter på min am3 fråga...

Har en noctua cpu kylare till min gamla dator(am3 sockel 938) och undrar om den passar till rayzen am4? kommer inte ihåg vilken modell den var men köpt år 2007 typ.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Nej den passar inte. Beroende på vilken modell du har så kan den eventuellt göras kompatibel med ett uppgraderingskit. Detta kit kan beställas gratis från Noctua eller köpas i en butik.
När du tagit reda på vilken modell du har kan du läsa huruvida den går att göras kompatibel här.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Den passar knappast rakt av, men om du kontaktar Nocua och frågar snällt så är det fullt möjligt att de skickar ett monterings kit så att den kan användas till AM4.

https://noctua.at/en/support/mounting-and-upgrade-kits

Permalänk
Medlem

tackar!
edit: kan inte hitta nån text bara genom att se över , måste jag lossa kylaren tror ni?

bild

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف