Vart är det bäst att köpa rackservrar?

Permalänk

Vart är det bäst att köpa rackservrar?

Hej!

Försöker få in en rackserver på jobbet som ska hantera databaser för bokföringen främst. Vet att det visserligen inte kräver så mycket kraft, men kan lägga ut lite mer för att få ut mer kraft utifall behovet någonsin skulle öka.

Vart köper folk sina rackservrar idag? Kikat igenom forumet och då har många rekommenderat mullet.se, men det var länge sedan. Är det fortfarande samma plats som gäller eller finns det andra ställen som är bättre?

Permalänk
Skrivet av FlashUploader:

Hej!

Försöker få in en rackserver på jobbet som ska hantera databaser för bokföringen främst. Vet att det visserligen inte kräver så mycket kraft, men kan lägga ut lite mer för att få ut mer kraft utifall behovet någonsin skulle öka.

Vart köper folk sina rackservrar idag? Kikat igenom forumet och då har många rekommenderat mullet.se, men det var länge sedan. Är det fortfarande samma plats som gäller eller finns det andra ställen som är bättre?

Jag köpte min hemmaserver genom Mullet för bara några veckor sen och är jättenöjd med affären. Jag är osäker på hur det ser ut med på platsen-service och så genom dem - det vill du troligen ha på ett företag - men det går ju att kolla upp.

Dustin är ett helt OK ställe att handla på så länge det finns något färdigt paket som gör vad du behöver; jag har inte riktigt haft en konsekvent positiv upplevelse när jag bett dem om hopplock. Det kan ha ändrats, men jag brände mig ordentligt en gång och har haft ett par mindre allvarliga negativa upplevelser av dem under årens lopp när jag handlat av dem för företaget. Men som sagt: Har de bra pris på något du behöver, så är de utmärkta att ha att göra med.

Jag har i princip bara goda erfarenheter av Atea.

Annars kan du ju kolla direkt med någon av de stora tillverkarna (HP, Lenovo, Dell, Fujitsu(?)) om de säljer direkt till kund, eller om de kan rekommendera någon återförsäljare.

Permalänk
Avstängd

Tycker Mullet.se är dom bästa ger proffs support och är ärliga, och så gillar jag själva ägare han är en skön person.

Har handlat bra bit över 200 tusen där.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Ska du sätta upp servern själv så finns de vanliga inköpsställena som Dustin etc. Men många köper sin hårdvara hos sin leverantör av IT-tjänster.

Skickades från m.sweclockers.com