Huawei App Gallery ska bryta Googles Android-monopol

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Returburk:

Har själv en P20 PRO som jag fick via jobbet. Kan faktiskt bara instämma.
Var väldigt skeptisk från början men vill absolut inte byta ut min.
Fortfarande riktigt bra batteritid.
Den har åkt i backen otaliga gånger, tappat den i en biltvätt. Bara tuffar på.

Kommer att bli mycket ångest när jag måste skaffa ny.
Köper ingen utan google play-butiken.
Saknar dock Android 10.

Kommer snart till P20.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Lite ironisk kommentar med tanke på att Huawei förlorade sin licens som ett resultat av amerikanska statens direkta inblandningen i Googles affärer.

Är det något faktafel med min kommentar eller ägnar du dig bara åt tu quoque/whataboutism fallacy?

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Att några tror att omskolninslägerna är en myt är ju bara skrämmande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

ALLA kinesiska företag är partiets förlängda arm. Det är även skrivet i lagen att de måste lyda staten.

Enligt Article 7 of China's National Intelligence Law.

Förefaller vara samma på andra sidan, med tanke på styrande av företag med svepskälet spionage utan riktigt bevis.
Man försöker ju även styra andra företag i världen, vänta. Det har dom ju redan gort ett antal gånger.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Glöm inte att ta bort Hong Kong som land i era appar när dom ska publiceras! Annars blir de rejectade

(Ja detta gäller även appar som bara ska publiceras i Sverige t.ex)

https://developer.huawei.com/consumer/en/doc/30208

Tog tillfället att påpeka under "How can we improve this page?"

"Isn't point 2 giving problems in certain apps?
2. Non-Standard Presentation of Hong Kong and Macau
I mean Hong Kong has +852 and Macau has +853, and China has +86
An app who is using the country call number may not work as intended if Hong Kong and Macau can't be chosen, unless ITU (International Telecoms Union) change the assigment."

Skrivet av Zargoz:

Säkert Taiwan med.

Ehh... Nej!
Inte enligt länken till Huawei....

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

En total myt: https://thegrayzone.com/2019/12/21/china-detaining-millions-u...

För övrigt så stödjer USA just nu Saudi Arabien som i sin tur brutaliserar miljontals i Yemen. Sanktioner mot Irak under 1990-talet dödade över 500 000 oskyldiga civila. Jag baxnar varje gång Kina utpekas som en brutal regim när USA är 10X blodigare. Hjärntvätten USA = bra & Kina = dåligt sitter extremt djupt i många svenskar.

Håller helt med dig förstår inte att någon skyddar USA med deras historia.

USA smugglade in droger i landet med militärens hjälp samtidigt som man i media sa att man gjort allt för att bekämpa narkotika + ökade straffen i landet. Pengarna använde dom för att ha råd med krig i Irak och komma åt råoljan.

Samtidigt som man köpt upp pressen för att nå ut med sitt budskap och detta kom fram via en djupgrävande reporter som fick noll erkännande och motarbetad hela tiden.

Landet har återkommande gått in i länder för råoljan och därför dom är i Saudiarabien i dag och att dom kan göra en drönare attack och döda en uppsatt ledare utan straff är enligt mig sjukt med order direkt från Donald Trump.

Landet har också förnekat bolånemarknaden med dåliga krediter och med konstgjord medel fått den att se bättre ut än den var som fick en kollaps på hela ekonomin i USA och Amerikas regering gick in med ett räddningspaket.

Även idag har jag sett flera vinklade artiklar i Washington post som man ser att företag köpt artiklar för att det ska gynna deras produkter aldrig reagerat på detta i Sverige men kanske är vanligare en man tror.

Förstår inte heller kritiken China fått för att dom ger nystart bidrag till vissa företag för att påskynda utvecklingen som Solenergi, Elbilar, Elbussar, infrastruktur för Elfordon m.m

China önskar att deras företag ska växa och gynnar kinesiska företag först.

Detta vill varje land såklart.

USA har förlorat jättemycket industri jobb till Kina med massarbetslöshet och därför handelskriget startades för att få tillbaka mer jobb till USA.

Självklart vinner man opinion om man lyckas få hem jobben på hemmaplan

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fikabulle:

För att företaget i grunden är en brutal regims förlängda arm? Du vet, det där landet som sätter miljoner oliktänkande i så kallade ”omskolningsläger”.

Usa har också otrevliga läger för oliktänkande. t.ex. Guantanamo Bay detention camp..

Permalänk
Medlem

Skärp er, att jämföra Guantanamo med Xinjiang omskolningsläger...
Skrämmande att människor inte kan se de essentiella skillnaderna mellan en fri demokratisk stat och en totalitär diktatur.
Ska vi då anta att andra världskrigets utfall för världens fortsatta utveckling också va oväsentlig eftersom 'titta vad USA och de allierade gjorde för dåliga saker'.

Permalänk
Skrivet av Pyrree:

Jag känner att personligen kommer jag inte rekommendera någon att köpa Huaweis produkter PGA Kinas regering, känns oklokt att göra det.

Dock välkomnar jag konkurrens! Meeeen kanske inte från en odemokratisk regering...

Men samtidigt så tillverkas många delar till telefoner i Kina. Hur ska man göra då?

Permalänk
Medlem

4,st Huawei mobiler i familjen från P20 Pro till mate 20 Pro samt p30 Pro. Vi är väldigt nöjd och skulle gärna fortsätta med nya modeller om alla appar fungerade.

Finns för och nackdelar med alla företag och länder i världen. Sverige är inte perfekt på långa vägar heller 😂 sedan USA och Kina har både sina historier.

Har släkt i USA samt vänner och varit dit några gånger. Har vänner i Kina också samt varit dit på affärer m.m
Finns nack och fördelar med allt, men man ska inte tro all propaganda som skrivs heller för allting verkar styras av någon.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Hoppas inte att dom lyckas. Gillar inte att det Kinesiska hotet blir större och större. Det bådar inte gott för mänskligheten.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Men samtidigt så tillverkas många delar till telefoner i Kina. Hur ska man göra då?

Nästan alla Lithium batterier tillverkas i Kina men Foxconn har en stor del av Apple produkter som telefoner, surfplattor, laptops m.m

Kollade igenom mina ägodelar och insåg att 85% är tillverkat i Kina.

Kollar du Jysk, Ö&B, Rusta, IKEA, Biltema, Dollarstore, Bildelar som är prisvärda, Datortillbehör, tv apparater och elektronik överlag är sannolikheten stor "made in China".

Så gott som alla läkemedel tillverkas i Kina och även mycket kläder från HM och andra kedjor.

Vi konsumenter vill ha prisvärda varor och inget land har varit så effektiva i tidslinje som Kina.

Tesla Gigafactory byggdes på 10 månader och första bilen till kund kom ut efter 12 månader har svårt att se att Gigafactory Berlin klarar denna tidslinje.

Kolla hur fort dom fick snabbtågen på plats med rälsen som byggs på effektivaste sättet eller sjukhuset vid Corona smittan som kom upp enormt fort.

Tyckte också guldbron från Kina till Slussen i Stockholm var imponerande.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Håller med.

Du är nu nästa person dom kommer att svetsa in i lägenheten tills du är frisk! Haha

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte om vem som spionerar på mig personligen, tror man måste ta till extraordinära åtgärder för att kunna använda all modern teknik och inte bli övervakad. Tror att de kan lyckas om de har nog djupa fickor, MS kunde ha gjort det men tyckte inte att det var värt kostnaden. Lansera bara några flaggskeppsprodukter, typ Pixel eller Samsung S11 till halva priset eller mindre, sen halva priset i app Store med bibehållen ersättning till utvecklare. Håll kvar detta tills du har 20-50% av marknaden. Tror inte att det går bryta googles ställning och samtidigt tjäna pengar, kanske på mycket lång sikt...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Är det något faktafel med min kommentar eller ägnar du dig bara åt tu quoque/whataboutism fallacy?

Nej, menar bara att det var ett ganska meningslöst påpekande med tanke på att även Google tvingades lyda vad många anser vara ett rent politiskt utspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cdx873v:

Du är nu nästa person dom kommer att svetsa in i lägenheten tills du är frisk! Haha

Frisk från vad?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har själv en Huaewi P30 Pro och måste säga att det är den ultimata telefonen. OK, Samsungs nya S20 kanske är bättre men jag betalade "bara" 5 995:- så det är i princip halva priset.

Har lite tur i och med att Googels prylar funkar utan problem på min telefon, kan absolut bli jobbigt om man inte kan köra Swish eller andra viktiga appar på de senaste telefonerna.

Det enda jag märker av Huaweis nya appmarknad är de förbannade sms:en som hela tiden ska promota Huaweis nya appar...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av anon14781:

Bra. Allt som kan krossa Googles monopol är bra. Man gör sig oberoende av USA på sikt.

Hårdare skrivet än hur jag skulle utforma det men precis så känner jag med.

Skrivet av Jonas79:

Håller helt med dig förstår inte att någon skyddar USA med deras historia.

USA smugglade in droger i landet med militärens hjälp samtidigt som man i media sa att man gjort allt för att bekämpa narkotika + ökade straffen i landet. Pengarna använde dom för att ha råd med krig i Irak och komma åt råoljan.

Samtidigt som man köpt upp pressen för att nå ut med sitt budskap och detta kom fram via en djupgrävande reporter som fick noll erkännande och motarbetad hela tiden.

Landet har återkommande gått in i länder för råoljan och därför dom är i Saudiarabien i dag och att dom kan göra en drönare attack och döda en uppsatt ledare utan straff är enligt mig sjukt med order direkt från Donald Trump.

Landet har också förnekat bolånemarknaden med dåliga krediter och med konstgjord medel fått den att se bättre ut än den var som fick en kollaps på hela ekonomin i USA och Amerikas regering gick in med ett räddningspaket.

Även idag har jag sett flera vinklade artiklar i Washington post som man ser att företag köpt artiklar för att det ska gynna deras produkter aldrig reagerat på detta i Sverige men kanske är vanligare en man tror.

Förstår inte heller kritiken China fått för att dom ger nystart bidrag till vissa företag för att påskynda utvecklingen som Solenergi, Elbilar, Elbussar, infrastruktur för Elfordon m.m

China önskar att deras företag ska växa och gynnar kinesiska företag först.

Detta vill varje land såklart.

USA har förlorat jättemycket industri jobb till Kina med massarbetslöshet och därför handelskriget startades för att få tillbaka mer jobb till USA.

Självklart vinner man opinion om man lyckas få hem jobben på hemmaplan

Så jäkla RÄTT!

USA har jäklats med världen så himla länge medans Kina knappt har gjort nånting.

Ändå sitter folk i västvärlden o fördömer det landet som bygger upp Afrika och tänker bättre om det land som krigar hela tiden.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Hårdare skrivet än hur jag skulle utforma det men precis så känner jag med.

Så jäkla RÄTT!

USA har jäklats med världen så himla länge medans Kina knappt har gjort nånting.

Ändå sitter folk i västvärlden o fördömer det landet som bygger upp Afrika och tänker bättre om det land som krigar hela tiden.

Håller med dig USA är enormt bra på propaganda och få med media för att försöka få sin vilja fram.

Men inte sett någon media rapportering om Saudiarabien och USA ingång för råoljan.

Sedan Usa tvärstopp i COP mötet i Madrid som strandade pga Usa och Australien.

Inga beslut togs egentligen på mötet och skulle inte vara brydd om det ligger mutor i bakgrunden då allt sköts fram 1 år i tiden och 85% av sponsorer var oljeindustrin på ett "klimatmöte" reagerade jag på.

Alla vet att ekonomi styr det mesta besluten och först när man ser lönsamhet så påskyndar man utvecklingen som att Kina sett att dom fått en stor chans att ta sig in på Bilindustrin med Bev och är världsledande på solenergi pga bra och prisvärd teknik.

Får man ej fram prisvärda produkter köper inte konsumenter varorna och därför jag tror att vi kommer se många Kinesiska Elbilar som redan idag är störst på Ebikes som Niu, Super Soco, Surron etc.

Tycker att bästa produkterna förtjänar att vinna marknadsandelar oavsett tillverkning land och påverkan från företag eller länder.

Förstår att detta är en Etopi då vi människor vill påverka saker till egen fördel

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Vi får väl se om de lyckas. Microsoft gick bet på sin satsning.
Och amazon har väl övergett både OS och sin egen appmarknad.

Men de har en egen marknad i kina. Förutsättningarna är helt klart annorlunda. Och tiden kanske är mogen för det här? Who knows.

Själv undrar jag lite hur sugna folk i väst är på kinesisk mjukvarugrund i telfonen. Det är en uppförsbacke att sälja in det där. Tror jag.

Framför allt så tror jag att det kan bli ett ännu större problem för Huawei att övertyga användarna att använda telefoner som direkt kopplas till kinesiskt kontrollerade servrar och tjänster (något jag personligen aldrig skulle vilja frivilligt med tanke på deras censur och aktiva spårning av kritiker till CCP).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Facebook, Google och Amazon har alla varit inne på rättegång för att dom sålt information vidare till högst bjudande.

Verkar som information är nya handelsvaran och människor beteende för inriktad reklam har till och med kommit in i Windows 10.

Kommunistpartiet i Kina behöver inte köpa detta. De har som standard rätt till alla data hos alla kinesiska företags tjänster. Från att spåra upp oliktänkande till att censurera kritik emot paritet.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Glöm inte att ta bort Hong Kong som land i era appar när dom ska publiceras! Annars blir de rejectade

(Ja detta gäller även appar som bara ska publiceras i Sverige t.ex)

https://developer.huawei.com/consumer/en/doc/30208

Taiwan kan nog även tas bort i längden (Kina/CCP är ute efter att ta kontrollen över de också).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Att några tror att omskolninslägerna är en myt är ju bara skrämmande.

Troligen samma typ av personligheter som även idag förnekar de läger som fanns i Europa på 30/40-talen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Troligen samma typ av personligheter som även idag förnekar de läger som fanns i Europa på 30/40-talen.

Och det fega skitlandet Sverige svek norden/europa genom att släppa igenom tyskarna. Fin hitoria vi har eller hur. men nu handlar det inte om det utan om ett företag som ser till att utmana Googles monopol på mobilmarknaden med en egen appbutik. Det är något bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Och det fega skitlandet Sverige svek norden/europa genom att släppa igenom tyskarna. Fin hitoria vi har eller hur. men nu handlar det inte om det utan om ett företag som ser till att utmana Googles monopol på mobilmarknaden med en egen appbutik. Det är något bra.

Med den tankegången så kan man fråga sig hur många i forumet som funnits om nu Sverige inte varit "fega". Sen att sätt möjlighet, förmåga och diplomati likvärdigt med "feg" är upp till person...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Med den tankegången så kan man fråga sig hur många i forumet som funnits om nu Sverige inte varit "fega". Sen att sätt möjlighet, förmåga och diplomati likvärdigt med "feg" är upp till person...

Håller med. Det är inte en lätt balansgång alltid.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Och det fega skitlandet Sverige svek norden/europa genom att släppa igenom tyskarna. Fin hitoria vi har eller hur. men nu handlar det inte om det utan om ett företag som ser till att utmana Googles monopol på mobilmarknaden med en egen appbutik. Det är något bra.

Fast nu är detta inte vilken tillverkare som helst, utan en som är i händerna på och styrs av dagens motsvarighet till den typ av regim som du själv föraktar. Det kan i mina ögon knappast vara något bra.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/